کد خبر: ۷۶۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 02 August 2019
بارها و بارها نوشتیم دستگاه‌های فرهنگی در هیچ جای این شهر نیستند و آنها را هیچ کجا احساس نمی‌کنیم.در ماه رمضان از وضعیت روزه‌خواری انتقاد کردیم، در دفعات متعدد رسانه‌ها نسبت به وضعیت حجاب و پوشش در شهرهای این استان تذکر دادند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، امروز ۳۰ ذی‌القعده برابر با سالروز شهادت باب الحوائج جوادالائمه نهمین اختر تابناک امامت و ولایت است و به همین منظور در کشور اسلامی و شیعه ایران در سالروز شهادت و ولادت‌های بزرگان دینی برنامه‌های جشن و عزاداری برگزار می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد هم یکی از استان‌های شیعه است که در مناسبت‌های دینی و اسلامی به مانند سایر نقاط ایران برنامه‌هایی اجرا می‌شود.
اما شب گذشته در سالروز شهادت امام جواد(ع) در حالی که در سایر استان‌ها برنامه‌های سینه‌زنی و عزاداری برگزار شده در برخی نقاط استان به جای مراسم عزاداری، صدای ساز و نقاره به گوش می‌رسید و بساط عروسی پهن بود، مراسماتی که نشان می‌دهد دستگاه‌های فرهنگی و متولی هنوز در خواب هستند و کهگیلویه و بویراحمد را به حال خود رها کرده‌اند.
بارها و بارها نوشتیم دستگاه‌های فرهنگی در هیچ جای این شهر نیستند و آنها را هیچ کجا احساس نمی‌کنیم.در ماه رمضان از وضعیت روزه‌خواری انتقاد کردیم، در دفعات متعدد رسانه‌ها نسبت به وضعیت حجاب و پوشش در شهرهای این استان تذکر دادند اما هیچ دستگاه‌ فرهنگی نه پاسخ داد و نه  واکنشی نشان داد.
این بار هم در شب شهادت جگرگوشه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) بساط عروسی و ساز و دهل در چندین خیابان شهر یاسوج پهن بود تا این سوال تکراری رو دوباره بپرسیم که دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد کجا هستند؟
می‌پذیریم که دستگاه‌های فرهنگی این استان با مشکلات اعتباری و مالی روبه‌رو هستند اما مگر نصب چند بنر شهادت و فضاسازی شهر در شبی مانند شب شهادت امام جواد چقدر اعتبار و هزینه می‌خواهد؟
اما در همین خصوص حجت‌الاسلام کمال فتاح‌زاده رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد به خبرنگار فارس گفت: شب شهادت امام جواد چنان مظلومانه و غریبانه بود که در شهر یاسوج سه مراسم عروسی برگزار شد که دو مراسم آن با موسیقی محلی و رقص همراه بود و وقتی به آنها گفتیم که شهادت امام جواد است اصلا اطلاعی نداشتند.
وی با بیان مردم ولائی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در برگزاری مراسمات جشن و شادی مناسبت‌های دینی و مذهبی را مدنظر داشته باشند از دستگاه‌های فرهنگی استان انتقاد کرد و گفت: وقتی شورای فرهنگی  عمومی استان در خواب زمستانه باشد مردم  در شب شهادت مظلومانه امام جواد عروسی بگیرند  و در کوچه و خیابان‌های شهر یاسوج به رقاصی بپردازند. 
وی تصریح کرد: سازمان‌های متولی فرهنگ از جمله تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد کجا هستند.چرا فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای جشن و  رقص‌های محلی و مناسبت‌ها مختلف بنرهای متعددی در سطح شهر نصب کند و هزینه های گزاف برای این مراسمات که با دینداری ما سازگار نیست بپردازد  اما نمی‌تواند برای شب شهادت امام جواد کوچکترین کاری کند؟؟
این مسوول ادامه داد: چرا در یک امامزاده که متولی اصلی آنها اوقاف و امور خیریه است یک مراسم به حرمت این امام با خود هزینه امامزاده گرفته نمی‌شود و  چرا شهرداری یاسوج که وظیفه فضاسازی شهر را  برای مناسبت های مختلف برعهده دار  دارد در چنین شب‌هایی باید در خواب فرورفته باشد؟  
فتاح‌زاده از حوزه علمیه هم انتقاد کرد و گفت: چرا حوزه‌های علمیه فریاد  بر نمی‌آورند و در برابر این همه ناهنجاری ها سکوت کردند؟چرا ادارات مختلف حداقل  آگاه سازی  با نصب بنر در سر درب خود ندارند تا مردم شیعه متوجه شوند که شب شهادت است.
‌این استاد حوزه علمیه بیان کرد: همه این موارد باید زیر نظر امام جمعه در شورای فرهنگی بحث شود و نظارت شود تا شاهد بروز چنین ناهنجاری هایی در سطح استان و بخصوص شهر تمام شیعه یاسوج نباشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
باید دید. چه کسی گفت که این تاریخ ازدواج حضرت علی وحضرت فاطمه ع است واز چه سالی این گفته شد.پیرشدیم ولی این سالهای اخیر چنین چیزی شنیدیم .سیاستهای چرچیلانه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار