یادداشتی برای قربانی ۱۰ ساله در رودخانه مارون
سوالی که ذهن من شهروند را به خود مشغول کرد این نکته است که چرا دستگاه های امدادی ما حضور خود در چنین مناطقی را فقط در زمان حادثه تعریف میکنند؟
کد خبر: ۷۶۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰ 03 August 2019

واکنش شهروند کهگیلویه ای به مرگ کودک ۱۰ ساله از اهالی روستای کوشک دشمن زیاری که روز گذشته در رودخانه مارون بر اثر غرق شدن کشته شده بود.

در متن ارسالی سید ابوصالح دانشفر آمده است؛

شما را به خدا یکی جلو رودخانه مارون را بگیرد. رود خانه ای که باید قاتق نان ما باشد قاتل جانمان شده است!!

مارون همچنان می خروشد و عزیزان ما را میبلعد+تصاویر

تابناک کهگیلویه و بویراحمد-سید ابو صالح دانشفر-چرا با وجود آنکه در طی این سال تعداد زیادی از عزیزان ما در رودخانه مارون غرق شده اند ما مردم و مسئولان همچنان بی تفاوت هستیم و درس عبرتی برایمان نمی شود.

مارون همچنان می خروشد و عزیزان ما را می بلعد. متاسفانه همچنان رود خانه خروشان مارون خیرش به خوزستانی ها میرسد و شرش دامن گیر مردمان مظلوم کهگیلویه است. سالهاست عزیزان ما به دلایل متعدد منجمله بی احتیاطی و عدم ساماندهی و شناسایی مناطق خطرناک از بین می روند.

چرا کسی جلوی مارون را نمیگیرد؟
چرا مکان های خطر ناک از سوی متولیان شناسایی نمی شود؟

اگر چه احتیاط شرط عقل است و خانواده ها لازم است که رعایت نکات ایمنی را بکنند ولی آیا این همه کشته در این رودخانه برای متولیان در شهرستان های کهگیلویه و لنده نباید درس عبرتی شود تا آنها مکانهای نا امن را به طریق مختلف به مردم معرفی نمایند؟

مارون همچنان می خروشد و عزیزان ما را میبلعد+تصاویر

آیا مسئولین نمی بینند که هیچ سرگرمی در این مناطق جز مارون وجود ندارد. آیا آنان نمی بینند همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما مردم در کنار این رود برای فرار از گرما و یا به قصد تفریح و لذت بردن جمع میشوند.

شاید بی ربط نباشد اگر عنوان کنیم عدم وجود مکانهای تفریحی و سیاحتی و گردشگری مناسب و نبود سرگرمی های مناسب و پارکها و مکانهای قابل استفاده برای مردم سبب گردیده تا مردم به دامن این رودخانه بی رحم پناه ببرند و بدین طریق اوقات فراغت خود را بگذرانند.

تفریح در کنار مارونی که سبب نابودی عزیزانمان میشود و جلوی چشمانمان کوچک و بزرگ ما را می بلعد و دریغ از دیدن نجات غریق!
دریغ از ساماندهی و شناسایی مکان های خطر ناک!
دریغ از دیدن نیروهای امدادی در روزهای شلوغ!

سوالی که ذهن من شهروند را به خود مشغول کرد این نکته است که چرا دستگاه های امدادی ما حضور خود در چنین مناطقی را فقط در زمان حادثه تعریف میکنند؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
واقعا درست می فرمایند. چرا هیچ مسئول و سازمانی کاری نمیکنند؟ والله بالله تالله میشه با درست کردن پلاژهای تفریحی یا تعیین محل های مناسب برای شنا کردن جلوی اینهمه مرگ و میر و خسارات دیگه رو گرفت. خیلی کارها میشه کرد ولی همچنان از حرف تا عمل راه درازی هست ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار