شفیعی به آسیب‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی بناهای تاریخیِ شهرستان چرام که مرکز زلزله محسوب می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد:‌ حدود ۱۰ اثر تاریخی متعلق به صفویه و اوایل قاجار در این منطقه دچار آسیب شدند.
کد خبر: ۷۶۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 07 August 2019
زلزله بیش از پنج ریشتری کهکیلویه و بویراحمد که دو شب قبل، ترس را به دل مردم مناطق گچساران و چرام انداخت، ۱۰ بنای تاریخی در نزدیک‌ترین منطقه به زلزله یعنی «چرام» را با آسیب‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی مواجه کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسعود شفیعی – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که خوشبختانه آثار تاریخی در حوزه‌ی کهکیلویه با مشکلی مواجه نشده‌اند ، افزود : همچنین با توجه به مرمت‌هایی که در طول یک سال گذشته روی آثار تاریخی شهرستان گچساران انجام شده‌اند، آثار تاریخی این منطقه از استان نیز که در معرض زلزله قرار داشتند، خوشبختانه آسیب ندیدند. 
خسارت بناهای تاریخی دوران صفویه در زلرله چرام

وی اما به آسیب‌های ۲۰ تا ۴۰ درصدی بناهای تاریخیِ شهرستان چرام که مرکز زلزله محسوب می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد:‌ حدود ۱۰ اثر تاریخی متعلق به صفویه و اوایل قاجار در این منطقه دچارآسیب شدند.
به گفته‌ی شفیعی، قلعه «چرام»، قلعه «عزیزی»، قلعه «طسوج»، قلعه «سرفاریاب»، بافت قدیمی «روستای شیخ حسین»، قلعه «ورود شیخ حسین»، قلعه «تمبی» و بناهای تاریخی و حمام «القچین» در این زلزله بین ۲۰ تا چهل درصد تخریب شده‌اند.
وی تاکید کرد: برای مرمت و احیای بناهای تاریخی آسیب دیده، به اعتباری حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار