کد خبر: ۷۶۹۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 08 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا ، مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : بیش از 10 درصد جمعیت استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود : طبق آمار 80هزار نفر در استان حاشیه نشین هستند یعنی با توجه به جمعیت 700هزار نفری استان بیش از 10 درصد جمعیت استان در حاشیه شهرها زندگی می کنند. این آمار را شهرداری و اداره راه و شهرسازی ارائه داده است .
وی اظهارکرد: بیشتر جمعیت حاشیه نشینی این استان در شهرهای یاسوج و گچساران است .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان اجتماعی کشور تصمیم می گیرد که در مناطق حاشیه نشینی که وضعیت حاد دارند دفاتر تسهیل گری شروع به کار کنند و وضعیت حاشیه نشینی شهری استان، وضعیت مسکن، زیر ساخت ها، خدمات رسانی، کوچه ها و معابر مثل شهرهای دیگر کشور نیست در استان دفاتر تسهیل گری نداریم .
میرمحمدی تصریح کرد: تعدادی پایگاه های سلامت در حاشیه شهرها مثل مادوان که توسط سازمان بهزیستی و بعضی تشکل های اداری اداره می شود را پیگیری میکنیم که این اقدامات صورت گیرد .
وی ادامه داد: همچنین یک سری اقدامات با همکاری فنی و حرفه ای، بعضی تشکل های غیر دولتی، کانون های فرهنگی و هنری، مساجد، سازمان بهزیستی، سپاه و اداره ورزش و جوانان در حال انجام است .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتباراتی در زمینه کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها هزینه می شود که برگزاری کارگاه های آموزشی، کانون ها، جشنواره ها، کلاس های توانمند سازی و آموزش های فنی و حرفه ای از جمله این برنامه هاست .
میر محمدی بیان کرد: تجهیز کانون های فرهنگی و هنری، مساجد و کتابخانه ها از جمله کتابخانه های دولت آباد و مادوان در حال انجام است .
وی اضافه کرد: تفاهم نامه هایی با دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه یاسوج  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد، سبک زندگی، تاب آوری و تحمل پذیری، گفتمان سازی در زمینه رفع مشکلات بین زوجین جوان، مفاسد اخلاقی و مشروبات الکلی انجام گرفته است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار