کد خبر: ۷۷۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 09 August 2019

در این بازدید که با هدف تسهیل خدمات رسانی و مطالبات مشترکین و کارکنان شرکت در سطح استان صورت گرفت از ستاد، میز خدمت، عملکرد واحد های مختلف گاز استان بازدید و آن ها را مورد بررسی قرار داد.

 
مهندس سعید مؤمنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران بهمراه مهندس حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان فارس در نشست اختصاصی با مدیرعامل، معاونین و رؤسای نواحی و واحدهای شرکت گاز استان شرکت کرد.
 
قابل ذکر است با دعوت و پیگیری های مستمر مدیرعامل شرکت گاز استان، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران جهت بررسی وضعیت جریان گازرسانی و عملکرد شرکت گاز به استان سفر کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز کهگیلویه و بویر احمد، رحمن خادم مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در این  نشست با ارائه گزارشی از وضعیت استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۷ شهر و ۱۸۴۰ روستا می باشد که همه ی ۱۷ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند.
 
مهندس خادم افزود: از مجموع ۱۸۴۰ روستا، ۸۹۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد،۵۲۵ روستا بهره مند هستند و ۱۱۱۵ روستا نیز واجد شرایط گازرسانی هستند که از این تعداد ۷۰۸ خانوار از نعمت گاز برخوردار و گازرسانی در ۲۳۳ روستا در دست اقدام است که در هفته دولت به بهره برداری خواهند رسید، با این شرایط ۱۰۰ درصد خانوار های شهری و ۸۴ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز برخودار هستد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص آخرین وضعیت بروزرسانی استاندارد های نظام مدیریتی گفت: شرکت گاز استان از استاندارد های ISO50001، ISO 10004، ISO10002، IMS، OHSAS18001، ISO140001، ISO9001 برخوردار است.
 
این مسئول در بحث تعالی سازمانی اظهار داشت: در حوزه آموزش از سال ۹۵ با ۲۸۰ ساعت و تا سال ۹۷ هر سال ۲۰۰ درصد افزایش داشتیم ایم و در بخش تجهیزات با راه اندازی سالن آموزشی مجهر به تجهیزات پیشرفته در سطح عالی قرار داریم.همچنین در بخش میز خدمت موفق به کسب رتبه برتر در بین همه ی دستگاه ها استان شده ایم.
 مهندس رحمن خادم در ادامه افزود: در حوزه بهره برداری داری ۸ ناحیه اصلی، ۹ ناحیه فرعی و ۴ ایستگاه تقلیل فشار که
۲۷ ایستگاه C.G.S ، 
۶۲ ایستگاه CGS-TBS ،
۶۲ ایستگاه TBS و ۳۵ ایستگاه CPS در سطح استان داریم.
 
خادم گریزی به حوزه مشترکین زد و گفت: در ۲ حوزی شهری و روستایی ۱۹۰۱۲۷ مشترک گازی داریم.
 
وی اشاره به ضریب نفوذ گازی در سطح استان داشت و اظهار کرد: ۸۵ درصد نفوذ تا پایان سال  نود و هفت ، ۹۱ درصد نفوذ تا پایان سال نود و هشت، ۹۷ درصد نفوذ تا پایان سال نود ونه  و تا پایان سال ۱۴۰۰ صد درصد خواهد شد.
 
این مسئول اشاره ای به وصول مطالبات شرکت گاز در سطح استان داشت و افزود: از سال ۹۵ تا پایان تیر ۹۸  مجموعا ۲۵۵۷ هزار میلیارد دریافت شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص اقدامات اخیر در حوزه بهره برداری اشاره کرد و گفت: نصب و راه اندازی ایستگاه
CGS-100000
متر مکعب بر ساعت در شهر یاسوج، راه اندازی مجموعه کارگاه صنعتی آموزش فنی و حرفه ای جهت کارکنان امداد، گازبانی و کنتور خوانی در سطح استان، واگذاری ۱۷ مورد از کارهای بهره برداری به پیشخوان دولت، تجهیز کردن ماشین آلات امداد به کلیه ابزار، اقلام و GPS، راه اندازی میز خدمت در سطح استان را انجام داده ایم.
 
مهندس خادم در ادامه به اقدامات واحد مهندسی و اجرای طرح ها پرداخت، اظهار داشت: از ۱۱۱۵ روستای دارای قابلیت گازرسانی، ۴۶ درصد در سال ۹۵ و از سال ۹۵ تا کنون ۱۷ درصد از روستا ها گاز دار شده اند.
 
این مسئول در بحث مقاوم سازی  شرکت گاز استان گفت: ۵ پروژه مقاوم سازی دیوار ایستگاه های تقلیل فشار در سطح استان در مقابل زلزله، سیل و آتشوزی ۵۰ درصد پیشرفت، ۴۰ درصد پیشرفت در مطالعه مقاوم سازی ساختمان های اداری در سطح استان در برابر زلزله و در خصوص مقاوم سازی شبکه هاو تاسیسات گازی در برابر سیل در سطح استان در مرحله پیمان سپاری قرار دارد.
 
وی در همین راستا افزود: افزایش ظرفیت ایستگاه های مرکزی شهر یاسوج در منطقه شرف آباد و تنگاری، و احداث رینگ تقویتی و احداث ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت ۱۰۰۰۰ هزار متر مکعب در شهر یاسوج پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته ایم.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص سیستم GIS که از پروژه های مهم و کلیدی شرکت گاز است اشاره ای کرد و گفت: در خطوط تغذیه،شبکه توزیع، برداشت شیرها، علمک ها و برداشت پست امداد و ایستگاه ۳۳ درصد پیشرفت داشته است.
 
مهندس خادم در رابطه با گازرسانی به صنایع افزود: ۴۳۵ مشترک گازی در ۲ حوزه صنعتی جزء و عمده در سطح استان داریم.
 
این مسئول در خصوص گازرسانی به صنایع مطابق با  مصوبه شورای اقتصاد گفت: ۳ پروژه در شهرستان های بویر احمد با ۲۹ صنعت و پیشرفت ۸۰ درصدی، کهگیلویه با ۲۷ صنعت و ۹۵ درصد پیشرفت که تقریبا تمام است و گچساران با ۲۷ صنعت با و ۲۰ درصد پیشرفت داشته اند در حال اجرا هستند.
 
رحمن خادم در ادامه به اجرای طرح ها گریزی زد و اظهار کرد: تعداد ۳۰ پروژه با مبلغ ۱۴۵۰ میلیارد ریال در سطح استان داریم.
وی در خصوص اجرای طرح ها افزود: ۲۳۳ روستا تحت پوشش پروژه های جاری، تعداد ۱۱۲ روستا در هفته دولت در سال ۹۸ و ۷۰ روستا در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان در مورد عملکرد شرکت گاز تا پایان تیرماه در حوزه شبکه گذاری و انشعابات افزود:۴۰۵۳ کیلومتر شبکه گذاری و تعداد ۱۱۶۹۷۶ انشعابات در ۲ حوزه شهری و روستایی داریم.
 
خادم در خصوص تحویل و تحول خطوط انتقال گفت: ۵۲ مورد انشعابات و خطوط انتقال در ۳ منطقه ۱، ۲ و ۵ عملیات انتقال گاز ایران، ۸ مورد تحویل موقت و ۴۴ مورد تحویل دائم است.
 
این مسئول به فعالیت های واحد HSE  پرداخت و اظهار داشت: خرید ۱۳ دستگاه گاز سنج در سال های ۹۶ و۹۷ ،چهار دستگاه بوسنج، کانکس بحران و تجهیزات لازم در سال ۹۷، چهار دستگاه بلومن و میزبانی همایش و کارگاه آموزشی و نصب سیستم اعلان حریق کلیه ساختمان ها را در این حوزه انجام دادیم.
 
رحمن خادم مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد در پایان اشاره ای به افتخارات شرکت گاز استان کرد و گفت: در بحث سلامت اداری از رتبه ۲۷ به رتبه ۴ کشوری در سال ۹۷، کسب رتبه برتر در زمینه پروژه های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵و ۹۶ در سطح استات، کسب رتبه برتر ارزیابی مدیران در سال ۹۵و ۹۶  توسط استانداری و مطلوب بودن گزارش صورت های مالی در سال های ۹۶ و ۹۷  از بدو تاسیس گاز استان تا کنون را کسب کرده ایم.
 
 
سعید مؤمنی در این نشست با اشاره به مشکلات جغرافیایی استان و صعب العبور بودن مناطق افزود:خدمت رسانی به نقاط مختلف استان با توجه به شرایطی سخت اقلیمی کاری دشوار، طاقت فرسا و ستودنی است. 
وی با در نظر گرفتن موضوع فوق عملکرد شرکت گاز استان و همکاران ما قابل تقدیر و مورد رضایت شرکت ملی گاز ایران است.
 
مهندس مؤمنی در بازدید از واحد های گازرسانی شرکت گاز استان اظهار داشت: خدمات انجام گرفته قابل قبول و مورد رضایت شرکت ملی گاز ایران است.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در خصوص سیستم های مختلف گازی با اشاره به سیستم GIS افزود: همه ی واحد ها در جهت ایجاد و برقرارد سیستم GIS کمک و حمایت نمایند تا هر چه سریع تر راه اندازی شده و مورد بهره برداری قرار گیرد.
 
وی با توجه به اهمیت دریافت گواهینامه های بین المللی و تندیس ها اظهار داشت: کسب این درجه ها و لوح ها بیانگر رشد و تعالی شرکت گاز استان بوده که قابل تقدیر است.
 
مهندس مؤمنی در توصیه به کارکنان شرکت گاز استان یادآور شد: کار شرکت گاز یک سازمان عملیاتی خدماتی است و یک بخش از کار ما در خط اول جبهه خدمات واقع شده است که باید دقت کنیم وقتی که مسئولیتی پذیرفته ایم باید قلبا با آن مسئولیت عمل نموده و بطور کامل اجرا کنیم.
 
این مسئول کشوری در خصوص ساختار سازمانی شرکت گاز بیان داشت: ما در یک ساختار کار می کنیم که هر چه ساختار طویل تر باشد کیفیت کار پایین تر خواهد آمد لذا باید برون سپاری و اصلاح ساختار را در دستور کار قرار داشته باشیم و بتوانیم با برون سپاری و ایجاد فرصت های مناسب تر بخش خصوصی را وارد کار کرده و هزینه های شرکت را کاهش دهیم. بدیهی است مشارکت مردمی و بخش خصوصی می تواند بسیاری از مشکلات را برطرف میکند و در آینده بیشتر وارد فاز نگهداری می شویم.
 
مؤمنی در ادامه افزود: اگر خوب از این خدمات نگهداری نکنیم فردا بلای جان مردم خواهد شد.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در خصوص احترام متقابل و تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: شرکتی موفق است که در وحله اول احترام متقابل و حرمت هم دیگر را نگه داشته و به ارباب رجوع خدمت همراه با تکریم ارائه دهد.
 
مهندس مؤمنی در پایان گفت: شما در مجموعه ای کار می کنید که باید به هم دیگر اعتماد داشته و براساس این اعتماد همکاری و همراهی جریان موفقیت و قدرت مندی در شرکت حفظ و گسترش یابد و ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار