اولین دوره از کلاسهای آموزش داوری بسکتبال استان زیر نظر داور بین المللی و مدرس فدراسیون بسکتبال کشور به پایان رسید و برای اولین بار حدود ۴۰ نفر از جوانان علاقه مند به بسکتبال موفق به اخذ مدرک داوری درجه ۳ بسکتبال شدند.
کد خبر: ۷۷۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 10 August 2019
روز گذشته اولین دوره از کلاسهای آموزش داوری بسکتبال استان زیر نظر داور بین المللی و مدرس فدراسیون بسکتبال کشور به پایان رسید و برای اولین بار حدود ۴۰ نفر از جوانان علاقه مند به بسکتبال موفق به اخذ مدرک داوری درجه ۳ بسکتبال شدند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در آیین اختتامیه این دوره‌ ی آموزشی گفت ورزش بسکتبال یک ورزش گروهی است که به تمرکز بالایی نیاز دارد و مشارکت ورزشکاران در این رشته نشان از وجود روحیه اجتماعی و خرد ورزی آنان است.
 
بسکتبال ورزش آینده کهگیلویه و بویراحمد / پایان آموزش اولین گروه از داوران درجه ۳ استان + تصاویر

رحمت الله شاکری با اشاره به انتصاب رئیس جدید هیئت بسکتبال استان ، افزود : در واقع مدت کوتاهی است استارت رونق ورزش بسکتبال در استان زده شده است اما در همین مدت کوتاه عملکرد ها نشان می دهد که می‌توان به آینده این ورزش در استان امیدوار باشیم.
 
بیشتر بخوانید
 

شاکری همچنین از همکاری آموزش و پرورش با حوزه ورزش و جوانان تشکر کرد و گفت : هر کجا کار ورزش را به آموزش و پرورش سپرده ایم ، عملکرد بسیار موفقی داشته اند و این نشان از برنامه ریزی و مدیریت خوب آنان است.
وی با اشاره به پایان اولین دوره  آموزش داوری درجه 3 در استان و موفقیت بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون نهایی ، گفت : امیدواریم به زودی دوره ی داوری درجه ۲ در استان برگزار شود که بتوانیم در عرصه داوری رقابتهای کشوری هم حضوری فعال در رشته بسکتبال داشته باشیم.
بسکتبال ورزش آینده کهگیلویه و بویراحمد
رئیس هیئت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد هم در آئین اختتامیه گفت : برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی برای رشته بسکتبال در استان داریم از جمله این که همین دوره داوری درجه ۳ بزودی در شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد شد.
حشمت الله اقبال پناه افزود : تا قبل از برگزاری این دوره در کل استان فقط چند داور بسکتبال داشتیم که برای برگزاری رقابت های رسمی یا دوستانه ، فشار زیادی را متحمل می شدند اما اکنون خوشبختانه با وجود داوران جدید یکی از مهم‌ترین مشکلات ما برطرف می شود ضمن اینکه سعی می شود به طور ماهانه کارگاه های آموزشی برای این داوران برگزار شود.
 
بسکتبال ورزش آینده کهگیلویه و بویراحمد / پایان آموزش اولین گروه از داوران درجه ۳ استان + تصاویر

اقبال پناه با اشاره به پایان این دوره به شرکت‌کنندگان گفت : لازم است مطالعات و تمرین و بروزآوری دانش داوری بسکتبال جدی گرفته شود تا انشاالله بتوانیم در آینده نزدیک داورانی در سطوح ملی و بین المللی از استان داشته باشیم.
وی همچنین به برخی برنامه های در دست اقدام هیئت بسکتبال استان در آینده اشاره کرد و گفت : با برنامه ریزی های انجام شده اردوی تیم ملی بسکتبال در شهر یاسوج برگزار خواهد شد که این می تواند فرصتی برای بسکتبالیست های استان جهت پیشرفت و حضور در میادین ملی باشد.
اقبال پناه همچنین از برنامه‌ریزی های منظم و دقیق برای حضور تیم های بسکتبال استان در رده های مختلف رقابت های کشوری خبر داد و افزود : ما امسال در لیگ بسکتبال هم حضور فعالی خواهیم داشت.
اقبال پناه در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مربیگری درجه ۳ با حضور مدرس فدراسیون بسکتبال در استان گفت : مهمترین و اساسی ترین برنامه ما در هیئت بسکتبال استان توسعه این ورزش در کل مناطق و شهرستان های استان است که استارت این کار زده شده است و به مرور کل استان را در این ورزش فعال خواهیم کرد و به امید خدا باید بگویم بسکتبال ورزش آینده کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
 
بسکتبال ورزش آینده کهگیلویه و بویراحمد / پایان آموزش اولین گروه از داوران درجه ۳ استان + تصاویر
 
پیشرفت یک رشته ورزشی در گرو پیشرفت داوری آن رشته است
مدرس فدراسیون و داور بین المللی بسکتبال کشور هم در پایان این دوره در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد کیفیت برگزاری دوره ها را خوب ارزیابی کرد و گفت : خوشبختانه استعداد های خوبی در میان کارآموزان مشاهده شد که امیدوارم با تلاش مسئولان و پیگیری خود داوران استان در آینده موفقیتهای بیشتری از این استان را در رشته بسکتبال شاهد باشیم.
آذر افزا افزود : یک رشته ورزشی زمانی پیشرفت می‌کند که داوری خوب در کنار آن وجود داشته باشد چرا که داوران باید نسبت به قوانین بروز باشند و همین بروز بودن داوران باعث انتقال دانش روز به بازیکنان رشته ورزشی و ارتقای کیفیت عملکرد آن ورزش می شود.
وی در پایان گفت : از نظر من آموزش هایی که به داوران جوان کهگیلویه و بویراحمدی داده ام ، زکات دانشم بود و امیدوارم که در این خصوص کم کاری نکرده باشم .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار