گاها دیده می شود افراد تمام اتقاقات روزانه شخصی خود رادر فضای مجازی به نمایش می گذارند! پست هایی با مضمون های مضحک وبچه گانه که گاها از افراد نوشته می شود که داعیه دار فرهنگ و تفکر هستند.
کد خبر: ۷۷۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 10 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سجاد افسر ، گسترش و ارتقا فضای مجازی در کل دنیا به یک صنعت وعلم مبدل شده است و کمپانی های بزرگ دنیا به صورت ثانیه در کشف وتولید سخت افزار ونرم افزار مرتبط با فضای مجازی در حال رقابت هستند. بازارهای آنلاین تبلیغات تولیدات مجازی روزانه میلیون ها بازدیده کننده و خریدار دارند.
کشورهای قدر اقتصادی ،اقتصاد مجازی را سرلوحه ی سیاست های بلندمدت خودقرار داده اند و فضای مجازی سهم زیادی در اشتغالزایی و در آمدزایی برای مردم این کشورها دارد.اما متاسفانه در کشور ما فضای مجازی به عنوان یک معضل اجتماعی و فرهنگی در جامعه خودنمایی می کند .فضایی که ماهیت وعملکردی که در دیگر کشورها دارد را با چرخش 180 در اینجا پیدا می کند .
مطالعات نشان می دهدآشنایی نداشتن با شیوه های درست استفاده از فضای مجازی توام با نداشتن فرهنگ استفاده سبب شده است، تکنولوژی که در دنیا به عنوان ابزاری در راستای آگاهی و کسب کار عمل می کند در کشور ما رنگ ولعاب دیگری به خود گیرد و محصولات همچون ناهنجاری اجتماعی،اعتیاد،دروغ،بی اخلاقی،طلاق عاطفی،از هم پاشیدگی خانواده ها،اخاذی،اختلاس ودزدی،را ماحصل باشد.
فضای مجازی در ایران به دلیل ضعف فرهنگی به سمت فضای کاملا حقیقی درحال حرکت هست .متاسفانه مردم ریزترین مسائل زندگی خصوصی خود را در معرض عموم قرار می دهند گاها دیده می شود افراد تمام اتقاقات روزانه شخصی خود رادر فضای مجازی به نمایش می گذارند! پست هایی با مضمون های مضحک وبچه گانه که گاها از افراد نوشته می شود که داعیه دار فرهنگ و تفکر هستند.
من وصبحانه وچایی..من و دستشویی..من و زیر شلواری..من و شامپو..من و نون سنگک تازه..من و کباب کوبیده..من وکتاب ها..من و توالت فرنگی..من و آبشار ..من و تشیع جنازه..من و کودکان محک..من و کودکان کار..من و گربه..

شغل های اینترنتی در سراسر جهان رو به افزایش است قاعدتا کشور ما از این قاعده مستثناء نیست، چند سالی مشاغل اینترنتی تحت عنوان استارت آپ ها در حال رشد هستند ولی موضوعی که بیشتر از همه چیز نگران کننده است استفاده غلط جامعه خواهد بود که مستلزم آموزش صحیح توسط نهاد های مرتبط مثل صدا و سیما و آموزش و پرورش و به تبع آن نظارت و هدایت خانواده ها می باشد..
کسانی که در بعضی مواقع شاکی از دخالت دولت در حریم خصوصی می باشند اندکی تامل در نحوه ی استفاده خود از فضای مجازی داشته باشند باید گفت فضای مجازی سبب شده افراد هویت واقعی خود را فراموش و مدام نقش بازی کنند گاها مشاهده می شود که شخصیت مجازی افراد بازیگری بیش نبوده.و این مورد از عواقب خطرناک این فضا خواهد بود که متاسفانه افراد واقعیت ظاهری زندگی خود را به تصویر می کشانند و در عوض دچار دوشخصیتی می شوند.
در پایان امیدوارم که تدبیر اندیشیده شود در نهادهای آموزشی و سیاستگذاری، توسط مسولان امر تا با فرهنگ مناسب این فضا ،جامعه در مسیر مفید قرار گیرد ومانند دگر کشورها،فضای مجازی محلی باشد برای معرفی میراث فرهنگی،داشت های علمی و تمدن کهن کشور و کانالی  باشد در راستای اشتغال آفرینی وپیشرفت جوانان وطن و دریچه افتخار آفرینی مردم ایران در دنیا باشد..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار