کد خبر: ۷۷۰۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 11 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمدبه نقل از ایرنا مدیرعامل اب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه‌ تخصیص آب شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی از رودخانه مارون از زیرحوزه دریای عمان و خلیج فارس برای اولین بار اخذ شد. علی داوودی مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سهمیه  در طول سال ۳۴۲ میلیون متر مکعب خواهد بود.
وی بیان کرد: درصد زیادی از این تخصیص به طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت تخصیص داده خواهد شد.
طرح آبرسانی دهدشت غربی که برای آبیاری بیش از پنج هزار هکتار از ارضی کشاورزی این شهرستان پیش بینی شده است پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز عملیات اجرایی تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.‌
این طرح در چهار فاز پیش بینی شده که با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه زیر کشت آبی می‌رود.
عملیات اجرایی طرح آبرسانی حومه غربی از سال ۸۹ آغاز شده است.
وی با اشاره به بازدید از پروژه آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده از سد کوثر و ۳۵۰روستای حومه اظهار داشت: روند اجرایی این طرح آب‌رسانی کند است.
داوودی مهر مشکلات اعتباری، نوسان قیمت ها و معارضات اجتماعی را از دلایل اصلی روند کندی این طرح اعلام کرد.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح را ۲۲ درصد ذکر کرد.
داوودی مهر تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده و تغییر در روند وضعیت پروژه ها، روند اجرایی طرح ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.
طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق از طرح‌های مهم کشور درزمینهٔ تأمین آب اردیبهشت ماه ۹۶ با حضور وزیر نیر کلنگ زنی شد.
تأمین آب شرب به میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیون مترمکعب برای جمعیتی افزون بر ۱۵۲ هزار نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.
داوودی مهر قرارداد اولیه این طرح را ۱۷ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد.طول خط انتقال این طرح ۷۵ کیلومتر و جاده دسترسی به طول ۶۸ کیلومتر است.
در این طرح هشت باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۵۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و چهار واحد ایستگاه پمپاژ نیز پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار