جمالی یکی از اصلاح طلبان تندرو فارس محسوب می شود که چند بار سعی کرد، شانس خود را برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس هم امتحان کند اما رد صلاحیت شد.
کد خبر: ۷۷۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 11 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار از 3 انتصاب جدید خود رونمایی کرد تا پازل تغییر و تحولات حوزه مدیران در بالاترین دستگاه مدیریتی استان را تکمیل تر کند.
بنابر این گزارش ، پس از کش و قوس های زیاد رسانه ای و سیاسی ، احد جمالی به عنوان معاون سیاسی ، امنیتی استاندار جای سید محمد کاظم نظری را گرفت تا اولین انتصاب امروز صورت گیرد.
در انتصاب دوم ، آذر صفایی نیا که تا پیش از این مدیر کلی امور بانوان استانداری را داشت ، به سمت معاونت توسعه منابع انسانی که تا پیش از این بر عهده جعفر گوهرکانی بود ، منصوب شد.(معاونت توسعه و امور اقتصادی تا قبل از تفکیک بر عهده جعفر گوهرکانی بود)
اما در سومین انتصاب نادیا صداقت که تا قبل از این انتصاب سرپرستی فرمانداری دنا را در کارنامه خود داشت و چند ماه پیش جای خود را به سرپرست فعلی این فرمانداری داد ، امروز حکم مدیر کلی امور بانوان استانداری را از استاندار کهگیلویه و بویراحمد گرفت .
 
روز انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد / از مزد
 
نظری و بی مهری ها!
پیش از جمالی سید محمد کاظم نظری به مدت حدود یک سال و هفت ماه سکاندار معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد را بر عهده  داشت.
در مورد محمد کاظم نظری باید گفت ، در حوزه فرمانداری بسیار کارنامه موفق تر و در دیدتری نسبت به معاونت سیاسی استاندار داشت که البته در مورد معاونت سیاسی وی دو نکته باعث کمرنگ تر شدن عملکردش شد!
نکته اول اینکه در زمان استانداری علی محمد احمدی ، آنگونه که باید و شاید ، اختیاراتی به معاون سیاسی داده نشد و عملا سید محمد کاظم نظری به یک ضربه گیر برای استاندار تبدیل شده بود و در کل می توان گفت ، توان ، نفوذ و ظرفیتش ، هزینه محافظت از استاندار شده بود ضمن اینکه در همین دوران مخالفان وی با متهم کردن نظری به دامن زدن به مسائل قومیتی ، عملا بر دیدگاه استاندار احمدی در محدود کردن معاون سیاسی موفق شدند.
نکته دوم که عملا باعث به حاشیه رفتن سید محمد کاظم نظری شد ، عود کردن بیماری وی ناشی از اثرات برجای مانده از جنگ بود به گونه ای که مدت زیادی را صرف مبارزه با بیماری کرد. هر چند خود نظری در جایی گفته بود در زمان بیماری از راه دور محیط کاری را رصد می کردم اما نبود وی در رسانه ها و در محل کار ضربه زیادی به نمود عملکردش وارد کرد. 
ضمن اینکه می توان گفت ، سید محمد کاظم نظری مورد بی مهری های زیادی در دوران مسئولیت هایش قرار گرفت ! اما خود وی با توجه به سنگینی فشار انتخابات در ماه های آینده متقاضی کنار رفتن از معاونت سیاسی بود.
 
روز انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
 
جمالی هندوانه سر بسته
گزینه جایگزین سید محمد کاظم نظری ، احد جمالی است که پس از یکی دو هفته تنش های ایجاد شده در رسانه ها و فضای مجازی استان ، امروز حکم معاونت سیاسی خود را از حسین کلانتری گرفت .
البته تا فعلا احد جمالی برای کهگیلویه و بویراحمدی ها ، هندوانه سربسته ای است که شیرینی یا بی مزه بودنش ، مشخص نیست و باید از نزدیک دید و تجربه کرد که وی چه در چنته دارد و برای مهمترین اتفاق دوران سیاسی اش در کهگیلویه و بویراحمد ، یعنی انتخابات چه برنامه هایی دارد؟! اما به هر جهت و با توجه به سوابق سیاسی جمالی می توان تا حدودی از پیشینه وی مطلع شد.
جمالی مخالف انتصابات غیر بومی!
آنچه که در ادامه آمده است برگرفته از خبر و گزارش رسانه ها در مورد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است که در برخی از این رسانه ها نوشته شده است :
"جمالی در بین سیاسیون فارس چهره نام آشنایی است. او متولد شهر فسا و از سوابقی همچون مدیر آموزش و پرورش مناطق ششده و قره بلاغ و خرامه، مدیر کل حراست استانداری فارس در زمان انصاری لاری، مشاور عمرانی وزارت ارشاد در دولت اصلاحات، مدیر دفتر فنی و عمران اداره کل اوقاف فارس را در کارنامه خود دارد.
جمالی یکی از اصلاح طلبان تندرو فارس محسوب می شود که چند بار سعی کرد، شانس خود را برای نشستن بر کرسی نمایندگی مجلس هم امتحان کند اما رد صلاحیت شد.
وی که سال ها رئیس حزب اعتماد ملی در فارس بوده در سال ۹۲ رئیس ستاد عارف در انتخابات ریاست جمهوری بود و با کناره گیری وی به ستاد روحانی پیوست.
شنیده شده که، وی به همراه چند تن از اعضای حزب اعتماد ملی از جمله سیدمحمدعلی افشانی استاندار سابق فارس، در نامه ای به رئیس جمهور، خواستار رفع حصر کروبی و موسوی شدند و نهایتاً در خردادماه سال ۹۳ به تیم سیدمحمد احمدی پیوست و به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس معرفی شد.
وقتی روحانی پیروز انتخابات شد، جمالی به عنوان یکی از گزینه های استانداری فارس مطرح بود اما احمدی استاندار شد.
جالب اینجاست که در بندی از نامه جمالی به حسن روحانی به عنوان رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان فارس، انتخاب مدیران ارشد و میانی استان ها و سایر مدیران نیز توجه به ظرفیت های اقلیمی، اجتماعی، انسانی و علمی هر استان در ایجاد همدلی منطقه ای و ملی، جهت بستن راه هرگونه سوء تفاهمی آورده شده است ! به عبارت دیگر احد جمالی مخالف انتصابات غیر بومی بوده است!
 
بیشتر بخوانید
 
 روز انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
 
معاونت یک زن خوش شانس در استانداری
دومین انتصاب امروز در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ، مربوط به آذر صفایی نیا است که می توان گفت با خوش شانسی تمام و البته فعالیت و عملکرد نسبتا خوبی که از خود نشان داد توانست خیلی سریع از فضای کسالت بار و کوچک شهرداری یاسوج به فضای بزرگ و در دید مردم و رسانه های استانداری بیاید و پس از مدیر کلی امور بانوان و اکنون هم معاون توسعه انسانی استاندار برسد.
البته در مورد خوش شانسی صفایی اینگونه گفته می شود که گزینه اول استاندار پروانه نیک مرام بوده است اما بنابر دلایلی وی حاضر نشده است به استانداری بیاید و با توجه به این نکته که اولا گزینه های وزارت کشوری چندانی در سبد انتخاب استاندار نبود و ثانیا در این مدت حضور وی در استانداری با حضور استاندار جدید و لزوم انتصاب یک بانو ، عملا حسین کلانتری فرصت جستجو برای پیدا کردن گزینه مناسب تر احتمالی را نداشته است! ضمن اینکه آذر صفایی در حوزه بانوان استانداری هم عملکرد خوبی داشته است و هم اینکه معمولا وارد فضاهای سیاسی و حساسیت زا نشده است ! لذا این عوامل دست به دست هم دادند تا صفایی نیا بر این منصب تکیه زند.
لازم به توضیح است ، پیش از آذر صفایی نیا جعفر گوهرگانی نیز به عنوان معاون توسعه منابع انسانی و اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد مشغول به کار بود که با تفکیک این دو معاونت، گوهرگانی نیز به عنوان معاون اقتصادی منصوب شد و جایگاه معاونت منابع انسانی نیز به صفایی نیا رسید که پیش از این مدیرکل امور بانوان استانداری را عهده دار بود.
 
روز انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
 
"صداقت " صداقت کارساز شد!
انتصاب سوم امروز حسین کلانتری باز هم از میان بانوان بود تا این نکته روشن شود که بانوان کهگیلویه و بویراحمد اگر بتوانند توان مدیریتی خود را به مسئولان نشان دهند مطمئنا جایگاه های بهتری از مدیریت های کلان چه در استان و چه در کشور در انتظار انان خواهد بود .
نادیا صداقت که پیش از این سرپرست فرمانداری شهرستان دنا را بر عهده داشت به جای آذر صفایی نیا به عنوان مدیرکل جدید امور بانوان استانداری کهگیلویه وبویراحمد معرفی شد.
در مورد نادیا صداقت باید گفت که وی مدت زیادی را به عنوان سرپرستی فرمانداری دنا فعالیت کرد اما به هر جهت وی نتوانست حکم قطعی را از سیاسیون بالادست بگیرد و چند ماه پیش جای خود را به فرماندار فعلی دنا داد.
در زمانی که بحث جابجایی خانم صداقت مطرح بود با توجه به رضایت خوبی که مردم دنا بویژه شهر توریستی سیسخت از وی داشتند برخی تحرکات مردمی و رسانه ای برای ابقای وی در فرمانداری صورت گرفت اما نهایتا صداقت بدون ایجاد حواشی معمول مدیران در چنین مواقعی ! از فرمانداری دنا کنار گذاشته شد تا به عنوان یک نیروی آزاد! منتظر تغییرات جدید باشد که با انتصابات امروز می توان گفت مزد "صداقتش" را گرفت!
 
روز انتصابات در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیریت و نوکری!
این تغییرات در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی تغییر و تحولات مدیریتی را امری عادی و در راستای پیشبرد بهتر امور دانست و گفت: البته مفهوم پذیرش مدیریت ها در جمهوری اسلامی متفاوت است و مسئولیت یعنی افتخار نوکری مردم است.
حسین کلانتری با اشاره به انتصاب معاونت جدید سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: جایگاه این حوزه به دلیل کارکردها و رسالت های سنگین آن به ویژه در دو حوزه امنیتی و سیاسی بسیار خطیر و حائز اهمیت است.
وی همچنین انتصاب یک زن به عنوان معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد را در راستای سیاست های راهبردی و رویکرد دولت تدبیر و امید دانست و گفت: مدیران کل و سایر مسئولان اجرایی استان باید به این مهم توجه کنند.
وی تصریح کرد:بها دادن به زنان و استفاده از ظرفیت و استعداد زنان در دولت تدبیر و امید از شعار صرف خارج شده و به جنبه عینی و عملی پیدا کرده است که این مهم بدون شک نیز یکی از دستاوردهای این دولت محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
باور کنید دیگه فهمیدم پست گرفتن به خاطر توانایی نیست چون صفایی تا در شهرداری بود توان نوشتن یک نامه خوبو هم نداشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار