در ابتدای این مراسم حجت الاسلام برازش که از قرار معلوم و با توجه به کنایه طنزگونه خود نسبت به سخن گفتن در حضور رئیس دفتر نمایندگی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد ، خبر نمایندگی خود را تلویحا تایید می کرد!
کد خبر: ۷۷۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 14 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته آئین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حالی برگزار شد که به گفته ستار هدایتخواه ، فعال فرهنگی ، سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ، این آئین تودیع و معارفه از ویژگی های خاصی برخوردار بود که این ویژگی ها باعث شده بود یک تودیع و معارفه واقعی صورت گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که بر عکس دیگر مسئولین کشوری ، حضورش را در استان به یک حضورچند ساعته در استان برای شرکت در آئی تودیع و معارفه مرسوم ، محدود نکرد و حضور چند روزه برای آسیب شناسی عملکرد این سازمان در کهگیلویه و بویراحمد را در دستور خود قرار داد ، اولین برنامه خبری خود را در دفتر آیت الله ملک حسینی قرار داد.
 
 گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم
 
دیدار با آیت الله ملک حسینی
بنابر این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نگاه ما ارتباط و هم افزایی با دولت در جهت توسعه تبلیغ دینی است، افزود: در راستای استفاده از ظرفیتهای کشور، ارتباط روبه جلویی با دولت داشته ایم و تلاش هایی انجام گرفته است.
حجت الاسلام قمی تصریح کرد: دولت، دولت مردم جمهوری اسلامی است و باید خادم مردم و فرهنگ دینی باشد.
وی با بیان اینکه با دستگاه های مختلف که می توان برای خدمت به مردم از ظرفیت آنها استفاده کرد، ارتباط گرفتیم، عنوان داشت: اقداماتی برای استفاده از ظرفیت های این بخش انجام شده است.
حجت السلام قمی از محدودیت جدی بودجه ای طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با وجود اینکه ارتباطات خوبی وجود دارد و همراهی نیز هست، محدودیت در ورودی و منابع وجود دارد.
وی در عین حال تاکید کرد که از تمام ظرفیت های موجود برای تبلیغ دین استفاده می شود.
برنامه اصلی آئین تودیع و معارفه در سالن اجتماعات ، اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست حضور متعدد روحانیون و برخی معدود از مدیران استانی ملموس بود.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم 
 
نفوذ ساسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام!
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام برازش که از قرار معلوم و با توجه به کنایه طنزگونه خود نسبت به سخن گفتن در حضور رئیس دفتر نمایندگی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد ، خبر نمایندگی خود را تلویحا تایید می کرد!(گفته می شود حجت الاسلام برازش قرار است برای نمایندگی در حوزه بهبهان فعالیت کند) در خلال صحبت هایش از نفوذ سیاسی نمایندگان استان در شورای تبلیغات اسلامی هم پرده برداشت!
در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد معلوم شد که نمایندگان استان به این سازمان هم در راستای خواسته‌های خود رحم نکرده‌‌اند.
مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ، به برخی از تغییرات که علی‌رغم میل باطنی در استان انجام داده اشاره کرد و گفت: این تغییرات به دلایلی و گاه بر اثر فشارهایی بود که نمایندگان وارد می‌کردند البته وی به این نکته هم اشاره کرد که نمایندگان کمک های زیادی به این سازمان کرده اند.
برازش در ادامه گفت : تبیین و ارتقای ظرفیت های فرهنگی و دینی در مناطق مختلف از جمله محورهای فعالیت سازمان تبلیغات است.
حجت الاسلام حمید برازش به بخشی از فعالیت سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: در سه سال گذشته، ارتباطاتی با هدف شکوفایی دینی و فرهنگی در سازمان تبلیغات انجام گرفت و  تا بهمن ماه ۹۷، ۱۱۰ ماموریت با هدف پوشش بخش های مختلف عملیاتی شد.
برازش با اشاره به اینکه ارتباط با حوزه های نمایندگی در دانشگاه ها نیز اجرایی شد، ابراز داشت: گفتمان های دینی، برنامه های اعتکلاف و چندین محور برنامه دیگر نیز مخقق شد.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم

مدیریت هدفمند در عرصه های فرهنگی
برازش با تاکید بر مدیریت هدفمند در عرصه های مختلف فرهنگی، بیان داشت: امید است این حرکت هاو جهش ها پایدار بوده و کاهش بیش از پیش  آسیب ها و مشکلات را رقم بزند.
مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان ابراز داشت: امید است با بکارگیری قشر جوان، شاهد شکوفایی حوده فرهنگ در بخش های مختلف باشیم.
برازش از فعال سازی خیرین قرآنی برای اولین بار در استان خبر داد و اظهار کرد: چاپ ۱۰۰۰۰ جلد قرآن از جمله خروجی های این مهم بوده است.
برازش برپایی جلسات متعدد با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر اقدامات اجرایی دانست.
البته برازش با اشاره به مشکلات معیشتی و درآمد بسیار پائین روحانیون مستقر در استان ، خواستار حمایت و نگاه بهتر به این مبلغین دینی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد شد.
تودیع و معارفه ویژه
در ادامه این نشست و پس از سخنان ، برازش ، ستار هدایتخواه ، فعال سیاسی ، فرهنگی و نماینده ادوار گذشته مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، طی سخنانی این مراسم تودیع و معارفه را استثنایی ترین تودیع و معارفه سال های اخیر استان معرفی کرد و خواستار الگوگیری دیگر دستگاه ها از این شیوه تودیع و معارفه شد.
بنابر این گزارش ستار هدایتخواه در توضیح این سخن خود گفت : مسئولین سازمان تبلیغات بر عکس مراسمات تودیع و معارفه دیگر مسئولان که به حضور چند ساعته مدیران کشورب صورت می گیرد ، در این آئین مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی طی چند روز در استان حضور داشته و به معارفه کامل گزینه جدید می پردازند و ضمن آن برنامه هایی هم پس از تودیع و معارفه برای شناخت مشکلات این دستگاه فرهنگی تدارک دیده اند.
 
وجود اهتمام جدی برای گسترش ظرفیت های فرهنگی
در ادامه این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به ایراد سخت پرداخت و گفت: اهتمام جدی برای گسترش ظرفیت های فرهنگی وجود دارد.
حجت الاسلام محمد قمی افزود: تحقق هدفگذاری ها و توسعه بیش از پیش اهداف دینی و فرهنگی، همت و تلاش همه جانبه را طلب می کند.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم

قمی تصریح کرد: ما خادم خادمین فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم و باید با اهتمام و جدیت برای تحقق اهداف گام برداریم و جامعه و مردم مارا قضاوت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه محوریت و مردم سالار بودن را باور کرده ایم، اظهار کرد: سلوک مردم سالارانه بودن سازمان تبلیغات به فضل خدا جلوات بیشتری خواهد داشت.
قمی افزود: با ارشاد اسلامی و صمت و برنامه و بودجه هم ارتباط داریم و در خصوص افزایش بودجه این سارمان هم صحبت‌هایی با دولت شده که از نبود منابع و محدودیت‌های جدی بودجه سخن می‌گویند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر حمایت سازمان مرکزی از مدیرکل جدید سازمان تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد، ابراز، داشت: این استان از اهمیت بالایی در نزد ما برخوردار است و امید داریم که قدرتمند حرکت کنید.
قمی با بیان اینکه محدودیت های مالی و مشکلات در عرصه کار وجود دارد، گفت: اهتمام و تلاش ها می تواند برکات و خروجی های مناسبی داشته باشد.
وی در پایان از زحمات مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گسترش ظرفیت های فرهنگی تقدیر کرد.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم
 
معارفه مدیر کل جدید
پس از معارفه مدیر کل جدید وی در سخنانی کوتاه از تلاش های خود برای اجرای برنامه های سازمان گفت و خاطرنشان کرد در جهت تحقق این مهم تعامل با دیگر دستگاه ها خواهد داشت.
سید رضا افتخاری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ، پیش از این معاونت فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشت.
 
گزارشی از یک تودیع و معارفه ویژه / نفوذ سیاسی نمایندگان تا مغز ترویج اسلام! / مدیر کلی که کاندید مجلس می شود ! + تصاویر و فیلم
 
تجلیل از خانواده یک شهید روحانی
در حاشیه این برنامه از خانواده شهید آزادی تجلیل شد.
شهید آزادی در سال ۱۳۴۳ در شهر یاسوج متولد شد و  پس از اتمام دروس سطح حوزه، وارد مرحله درس خارج شدند و از محضر اساتید بزرگ حوزه بهره ها بردند.
شهید آزادی سال ۱۳۶۵، پس از کسب آموزشهای رزمی ویژه به اتفاق سایر دوستان طلبه عازم جبهه های جنوب شد و در خطوط مختلف جبهه حضور یافت تا آن که زمان عملیات کربلای چهار در «آبادان» فرارسید و مقارن چهارم بهمن ماه همان سال زیر بمباران شیمیایی دشمن راه شهادت را پیش گرفت. حضور مکرر در عملیاتهای بعد وموقعیتهای مختلف تا پایان جنگ نشانی از عزم و اراده آهنین وی بود.
وی در سال ۱۳۷۵ در بیمارستان ساسان تهران به علت جراحات ناشی از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار