آنچه که در پایان این بازدید مشهود بود ، وجود برخی مشکلات تواید کنندگان خصوصا در موضوعات نقدینگی چه بحث سختی اخذ تسهیلات و چه بحث اخذ یارانه سهم دولت بود ضمن اینکه این مشکلات بر برخی از واحدهای نیازمند اثر منفی زیادی هم داشته است
کد خبر: ۷۷۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 14 August 2019
خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد ، به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک از تعدادی از برخی واحدهای تولیدی فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی یاسوج ۱ و یاسوج ۳ بازدید و از نزدیک با فعالیت این واحداها و مشکلات آن ها آشنا شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه که در پایان این بازدید مشهود بود ، وجود برخی مشکلات تواید کنندگان خصوصا در موضوعات نقدینگی چه بحث سختی اخذ تسهیلات و چه بحث اخذ یارانه سهم دولت بود ضمن اینکه این مشکلات بر برخی از واحدهای نیازمند اثر منفی زیادی هم داشته است هر چند نمی توان از واحد های موفقی که رونق خوبی در کار خود داشتند و به صورت ۳ شیفت کار می کنند ، چشم پوشی کرد.
یکی از واحدهایی که گله های زیادی از دولت و بانک ها داشت ، صنایع چوب و ام‌.دی.اف بینایی واقع در شهرک صنعتی بلکو بود.
مدیرعامل صنایع چوب و ام.دی.اف بینایی با انتقاد از بروکرواسی‌های اداری و بانکی که در استان کهگیلویه و بویراحمد بر سر راه سرمایه‌گذاران وجود دارد، گفت: وعده‌های داده شده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید عملی نشده است.

مدیرعامل صنایع چوب و ام.دی.اف بینایی اظهار داشت: این واحد تولیدی با سه میلیارد تومان سرمایه‌گذاری حدود 13 ماه است که فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف از جمله اجرای سالن‌های همایش و دکوراسیون داخلی آغاز کرده است.

وحید بینایی با بیان اینکه این واحد تولیدی به 100 واحد صنفی خدمات ارائه می‌دهد، افزود: هم‌اکنون 9 نفر اشتغال‌زایی داریم که با صدور پروانه بهره‌برداری و ثبت‌نام در سامانه ستاد (سامانه مناقصات و مزایده‌ها)، اشتغال‌زایی ما به 30 نفر افزایش می‌یابد.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن وعده‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در حالی که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قول دادند که به واحدهایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند یارانه‌ای در قالب تسهیلات پرداخت شود اما این وعده تاکنون اجرایی نشده است.
 
مدیرعامل صنایع چوب و ام.دی.اف بینایی با بیان اینکه 10 ماه است که به دنبال پروانه بهره‌برداری هستیم اما هنوز صادر نشده، گفت: بروکراسی‌های اداری مشکلات بسیاری را برای ما ایجاد کرده و هر بار مجبوریم کار را رها کرده و به دنبال نامه‌نگاری‌های اداری باشیم.

بینایی با انتقاد از فرآیند طولانی دریافت تسهیلات رونق تولید از بانک، عنوان کرد: یک سال طول کشید تا توانستیم 300 میلیون تومان از بانک ملی وام بگیریم که در طول مدت این یک سال قیمت تجهیزات و دستگاه‌های موردنیاز ما حداقل 70 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه خرید دستگاه‌های نو در شرایط کنونی توجیه اقتصادی ندارد و مجبور هستیم برای انجام کارمان دستگاه‌های دست‌دوم خریداری کنیم، گفت: در حالی که یک شخص عادی می‌تواند به راحتی تا یک میلیارد تومان هم از بانک وام بگیرد اما برای 300 میلیون تومان تسهیلات، تولیدکننده را در بانک‌ها و سیستم اداری می‌دوانند.

واحد پارس درب در شهرک صنعتی شماره سه یاسوج از دیگر واحدهایی بود که مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت.
این واحد تولیدی هرچند به قول روابط عمومی شهرک های صنعتی به صورت ۳ شیفت کار می کرد تا بتواند ، جوابگوی بازار متقاضی محصولاتش باشد اما این واحد ، که با 6 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای 6 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده و سالانه 1500 تن ظرفیت تولید دارد با مشکلاتی از جمله قطع مکرر برق و عدم دسترسی به مواد اولیه روبرو است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار