یکی از مخالفین موثر در این زمینه معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است که از طرف سازمان مربوطه خود به صراحت می گوید: مخالف واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت هستیم.
کد خبر: ۷۷۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴ 15 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پارک جنگلی یاسوج که به قول فرماندار بویراحمد ، به محلی برای بزه تبدیل شده است و معظلی برای یاسوج ، چند سالی است که طی رایزنی های صورت گرفته قرار است به میزان 75 هکتار آن برای ایجاد یک مجتمع تفریحی به وزارت نفت سپرده شود اما این موضوع از همان ابتدای مطرح شدن تاکنون با واکنش های موافق و مخالف زیادی روبرو شده است. هر چند برخی از این مخالفت ها و موافقت از جنس جنگ و جدل های سیاسی است اما در میان مسئولین و متخصصین هم این موافقت ها و مخالفت ها با واگذاری با اعلام نظرها مشهود است.
یکی از مخالفین موثر در این زمینه معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است که از طرف سازمان مربوطه خود به صراحت می گوید: مخالف واگذاری پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت هستیم.
ایلنا از برگزاری نشتی با دستور اجرای طرح پارک مجتمع تفریحی و رفاهی وزارت نفت در ۷۵ هکتار از پارک جنگلی یاسوج با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزارت نفت، معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، مدیرکل استعدادیابی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ، نماینده سازمان محیط زیست، فرمانداری و گردشگری خبر داده است که در این نشست سخنان موافقان و مخالفان بیان شده است.
 
سرانجام پارک جنگلی یاسوج و مجتمع تفریحی وزارت نفت

در این جلسه معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با واگذاری ۷۵ هکتار از پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت مخالفت کرد و گفت: تاکنون هر جایی از جنگل‌ها و مراتع کشور واگذار شده اتفاقات خوبی در آنجا رخ نداده است. 
افراسیابی با بیان اینکه بر اساس ماده سه نمی توانیم این مکان را واگذار کنیم، اظهارداشت: هر نقطه از استان که به لحاظ قانونی مشکل نداشته باشد از پلیس راه یاسوج_شیراز تا سپیدار یک منطقه را مشخص می کنیم و همکاری‌های لازم را برای واگذاری انجام خواهیم داد ولی این پارک باید در خدمت سازمان جنگل ها باشد.
معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در خصوص همکاری ادارات و سازمان ها در مواقع آتش سوزی و بحران ها در جنگل ها هم گفت: بر اساس قانون تمام امکانات کشوری و لشکری در زمان اتفاقات باید بسیج شوند و اگر کسی کوتاهی کرد مجرم شناخته می شود.
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس هم گفت: تاکنون در استان بیش از ۹۰۰ هکتار اراضی واگذار شده است که این اراضی وضعیت مناسبی ندارند.
زارعی با بیان اینکه برای طرح رفاهی وزارت نفت فقط ۱۰ درصد از پارک جنگلی استفاده خواهد شد ادامه داد: این واگذاری با هدف توسعه استان است که موجب اشتغال زایی جوانان هم خواهد شد.
وی گردشگری را از ظرفیت های مهم استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه استان در بخش گردشگری است و این طرح می تواند به توسعه این مهم کمک کند.
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه استان به لحاظ توسعه ضعیف است گفت: ابتدا باید این طرح امکان سنجی و مناطقی که فاقد پوشش جنگلی هستند انتخاب و بعد تصمیم گیری های لازم در این خصوص اتخاذ شود.
فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه یاسوج یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای ایران است گفت: این استان نیاز به توسعه دارد و هم اکنون پارک جنگلی یاسوج به یک معضل تبدیل شده و آسیب‌های اجتماعی زیادی در آنجا اتفاق می افتد و باید این طرح واگذار تا موجب توسعه منطقه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: پارک جنگلی یاسوج نقاطی که فاقد پوشش جنگلی هستند شناسایی شد.
کلانتری با بیان اینکه ۱۰ هکتار از این ۷۵ هکتار فاقد پوشش جنگلی است افزود: اگر در این طرح یک درخت بلوط هم آسیب ببیند وزارت نفت باید آن را احیا کند.
وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند به توسعه استان کمک شایانی بکند ادامه داد: فرودگاه یاسوج در طول هفته دو پرواز دارد که اگر این طرح اجرا شود این فرودگاه هم احیا می شود، شهرداری در کنار آن مالیات می گیرد و شهر به یک نقطه گردشگری تبدیل می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان با همه ظرفیت هایی که دارد از توسعه عقب مانده است اضافه کرد: طرحی که وزارت نفت در مازندران اجرا کرد و هم اکنون بهترین طرح در خاورمیانه است برای شهر یاسوج بود که مانع اجرای آن در این شهر شدند و حالا باید این فرصت غنیمت شمره شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
بزرگترین خیانت به بویر احمد واگذاری این جنگل به وزارت نفت می باشد خدایا خیر نبینند کسانی که موافق تحویل این جنگل به شرکت نفت میباشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار