اصلا پذیرفتنی نیست که یک صندلی مدیریتی مدت زیادی بدون مدیربماند آن هم به دلیل مخالفت های تاجگردون و آن هم متاسفانه به دلیل مسائل بی ارزش قومی و قبیله ای!
کد خبر: ۷۷۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ 21 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سال ، سال انتخابات است و سیاسیون کم کم و با شدت و ضعف با ابراز وجود و میدان داری در عرصه سیاسی استان وارد می شوند که البته برای پویایی و نشان از زنده بودن جامعه تحرکات سیاسی خوب و موثر است. اما گاهی در این بین خصوصا در کهگیلویه و بویراحمد چه در تمجیدها و چه در انتقادها(گاها تخریب) زیاده روی هایی می شود که با آنچه که در واقعیت است بسیار متفاوت است. برای نمونه گاهی در تایید برخی سیاسیون چنان اغراق می شود که در فضای واقعی چنین چیزی وجود ندارد و یا برعکس چهره های تاثیرگذار استان در سطح ملی با چاقوی بی عرضه قومیت گرایی به راحتی ذبح می شوند!
بی شک وجود غلام رضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی آن هم در یکی از مهمترین جایگاه ها ، برای استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد یک غنیمت است که لازم است هم خود ، هم طرفداران و هم منتقدانش نهایت تلاش را در جهت مدیریت و تخریب نشدنش بنمایند.
 
از نخبه های خود محافظت کنیم ! / تاجگردون  و انتصابات!
 
تاجگردون و رسانه !
بر هیچ کس پوشیده نیست که غلام رضا تاجگردون به تنهایی یک رسانه کامل است و خیلی راحت از عهده کارهای رسانه ای اش بر می آید . می داند چه موقع پست اینستاگرامی بگذارد و می داند چه بگذارد! کی فریاد بزند که بازتاب رسانه ای داشته باشد و کی و چگونه مظلوم نمایی رسانه ای کند! به طور کلی در راه اندازی هر نوع موج رسانه ای تبحر دارد . دقیقا همان کاری را می کند که در سطح حرفه ای تر و در حد و اندازه ی بین المللی ظریف انجام می دهد. و اینکه تاجگردون به معنای واقعی کلمه فضای رسانه را در خدمت برنامه هایش درآورده است.
اما نکته بسیار عجیب رسانه های دم دستی تاجگردون است که به نحو بسیار عجیبی گاف می دهند ! گاها می بینیم که این رسانه ها تحلیل ها ، خبر و گزارشاتی منتشر می کنند که به جرات می توان گفت خود منتشر کنندگان هم نمی دانند دنبال چه هستند! برجسته سازی اسامی ، قومیت ها و بزرگ نمایی از برخی سوژه ها که هیچگونه کمکی به توسعه گچساران و باشت نمی کنند به هنر این روزهای رسانه های حامی تاجگردون تبدیل شده است . بیشتر مواقع انتقاداتی ظاهری از تاجگردون در این رسانه ها برجسته می شود و ساعاتی بعد همان رسانه ها به انتشار دفاعیات از وی می پردازند! این در حالی است که عملکرد موفق تاجگردون بهترین معرف وی است و اگر اغراق نباشد باید گفت بسیاری از مناطق دوست دارند چنین نماینده ای داشته باشند! پس دلیلی برای اینگونه تنش آفرینی های قومیتی و بی ارزش در اطراف تاجگردون نیست!
در واقع شان و جایگاه ملی تاجگردون ان گونه نیست که در برخی رسانه های محلی استان و حوزه انتخابیه اش اینقدر سخیف و بی ارزش نشان داده شود!
تاجگردون و انتصابات
یکی از مواردی که احساس می شود تاجگردون به جای استفاده مثبت از نفوذش به کارشکنی و نقش منفی روی می آورد ، موضوع انتصابات است! گاها در برخی انتصابات شایسته یا ناشایست رد پایی بزرگ از تاجگردون بر جای می ماند که نشان از قدرت نمایی تاجگردون در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد!
اگر از غیره قانونی بودن لابیگری ها و نفوذ نمایندگان در انتصابات چشم پوشی بکنیم باز هم دخالت های وی در انتصابات بسیار فراتر از آنچه معمول دیگر نمایندگان است ، می باشد!
گفته می شود تاجگردون در انتصابات به شدت بر مسائل منطقه ای تاکید دارد و خبرهای غیر رسمی اینگونه منتشر می شود که فلان مدیر کل ، معاون مدیر کل ، مدیر شهرستانی و .... به دلیل لابیگری های وی در استان و در سطح ملی همواره معطل حکم خود می مانند! البته اثبات چنین ادعاهایی چندان آسان نیست اما در همین روزهای اخیر در برخی گزینه های انتصابی برخی دستگاه ها شواهد نشان از دخالت هایی از طرف افراد بانفوذ مانند تاجگردون وجود دارد.
مدیر کل ارشاد اسلامی و اصرار بر مدیرکلی پیرسبزی پس از منتفی شدن مدیر کلی رضا توفیق ، خالی ماندن صندلی معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین اداره کل دارایی از جمله مناصبی است که گفته می شود لابیگری و فشارهای تاجگردون مانع به سرانجام رسیدن آن ها می شود!
اینکه چرا تاجگردون اصرار دارد بی رقیبی خود در اعمال قدرت را اینگونه با ایجاد مشکلات در استان نشان دهد به نظر می رسد چیزی نیست که تاجگردون به آن نیاز داشته باشد بلکه الان همه ی استان وی را نماینده موفق خود در مجلس می دانند و انتظار دارند که چتر حمایتش را کمی بازتر کند و به دیگر نیروهای توانمند استان بیشتر توجه و اهمیت دهد و خود را محدود به دو حوزه باشت و گچساران نکند.
 از نخبه های خود محافظت کنیم
اکنون که تاجگردون به چهره ای موفق برای کل استان تبدیل شده است و بدون شک یکی از نخبگان سیاسی استان و حتی کشور است ، خود و مشاورانش باید وی را متقاعد کنند که اینگونه بر طبل قوم و قبیله گرایی نکوبد چرا که تاجگردون نیازی به جنجال سازی قومیتی برای موفقیت در انتخابات یا در نشان دادن توانایی هایش ندارد .
تاجگردون اگر می خواهد همچنان نخبه بماند باید تلاش کند دست همه چهره های استان را گرفته و به آن ها در جهت موفقیت شان کمک کند. اصلا پذیرفتنی نیست که یک صندلی مدیریتی مدت زیادی بدون مدیربماند آن هم به دلیل مخالفت های تاجگردون و آن هم متاسفانه به دلیل مسائل بی ارزش قومی و قبیله ای!
تاجگردون یک چهره شناخته شده است و باید نشان دهد که برایش توسعه متعادل استان مهم است نه توسعه بخشی ، جزیره ای و منطقه ای! و نباید به گونه ای عمل کند که دیگر مناطق استان وی را مانع پیشرفت منطقه و نخبگان خود ببینند!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Norway
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
تاجگردون واقعا لازمه که خودش را از منفور شدن تو استان نجات بده /
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
تاجگردون نه نخبه است نه انسان توسعه یافته این ابر رانتخوار بیش نیست
ناشناس
|
Norway
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
تاجگردون واقعا لازمه که خودش را از منفور شدن تو استان نجات بده /
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار