درگذشت آ میر احمد تقوی معروف به پدر معنوی کهگیلویه که در جامعه سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه نقش بسیار تعیین کنده و مثبتی داشت، فضای اندوه را بر استان حاکم کرده است . در همین راستا مسئولین سیاسی ، نظامی و فرهنگی ملی و استانی پیام های تسلیتی صادر کردند.
کد خبر: ۷۷۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 15 August 2019

صبح امروز خبر درگذشت ، یکی از علمای مشهور و مطرح تاریخ کهگیلویه و بویراحمد ، تیتر اول رسانه های استان بود . درگذشت آ میر احمد تقوی معروف به پدر معنوی کهگیلویه که در جامعه سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی کهگیلویه نقش بسیار تعیین کنده و مثبتی داشت، فضای اندوه را بر استان حاکم کرده است .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مراسم خاکسپاری پیکر مطهر عالم ربانی و موسس حوزه علمیه دهدشت فردا جمعه ۲۵ مرداد ماه ساعت ۱۷ عصر در شهر دهدشت برگزار می شود.
نماز میت بر پیکر آیت الله میر احمد تقوی در استادیوم آزادی دهدشت برگزار و پیکر این بزرگوار در مدرسه حوزه علمیه دهدشت بخاک سپرده خواهد شد، محل برگزاری مراسم ختم و ترحیم این عالم ربانی در مصلای شهر دهدشت خواهد بود.
در پی درگذشت این عالم ربانی ، شخصیت های استانی و ملی پیام های تسلیتی صادر نمودند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
بعدالحمد و الصلوه ارتحال عالم ربانی آیت الله آقامیراحمد تقوی برای همگان مایه تالم و تاثر بود، فقدان مردی بزرگ، عالمی خدوم و معلمی دلسوز برای جامعه که پیوسته برای مردم به مثابه یک پدر مهربان می نمود. دغدغه مندی نسبت به دین مردم و تلاش برای رفع محرومیتهای معنوی در کنار رفع محرومیتهای مادی از جمله برجستگی های ایشان بود که تاسیس حوزه علمیه و تقدیم فضلائی توانمند به جامعه اسلامی تجلی آن دغدغه و حساسیت بود. نصایح شکل یافته در تمثیل ها در کنار تربیت شده های مکتب ایشان، میراث ارزشمندی است که از وی به جای مانده است. خدای متعال را شاکریم که استمرار وجود آن راحل را در فرزندان ایشان می بینیم. حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای سید مرتضی تقوی مجتهد گرانسنگ و عالم متضلع و نیز دانشمند فرهیخته آقای دکتر سید مصطفی تقوی که مایه امید برای مردم منطقه اند. حقیر این ثلمه مولمه را به ولی الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب و عموم مردم شرافتمند استان به خصوص کهگیلویه بزرگ و به ویژه به روحانیت مکرم استان و بستگان آن عالم فقید تسلیت می گویم و برای همگان صبر و اجر می طلبم. حضور با شکوه مردم در تشییع آن مرحوم بی شک خاطره ای سترگ را در ذهن تاریخ استان به یادگار خواهد گذاشت.
سید شرف الدین ملک حسینی
      ۲۴مردادماه ۹۸
مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
((إذا مات العالم ثلم في الإسلام ثلمة، لا يسدها شيء إلى يوم القيامة ))
با کمال تاسف و تاثر؛ ارتحال عالم ربانی، مبارز، امانتدار صدیق، و یاردیرین امام وانقلاب و رهبری، حضرت حجت الاسلام والمسلمین میر احمد تقوی را که طی عمر پربرکت خود منشأ برکات و خدمات فراوان بودند، به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم.
برای این فقیه جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای بازماندگان صبرو اجر جزیل از درگاه خداوند متعال خواستارم.
پیام تسلیت استاندار کهگیلویه و بویراحمد
خبر ارتحال عالم متقی، جلیل القدر و مبارز حضرت آیت الله آقا سید میر احمد تقوی موجب تاثر و تاسف گردید. آن عالم وارسته و مجاهد انقلابی که از مبارزین نهضت حضرت امام خمینی(ره) علیه رژیم طاغوت بود. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمر پربرکت خویش را صرف اعتلای اسلام و تحکیم انقلاب اسلامی نمود و با تاسیس حوزه علمیه به تربیت طلاب علوم دینی و تعلیم و تعلم فقه اهل بیت علیهم السلام همت گماشت و در خدمت مردم بود.
اینجانب ضمن عرض تسلیت ارتحال این عالم بزرگوار به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، نماینده محترم ولی فقیه و مردم عزیز و شریف استان خصوصا مردم شهرستان کهگیلویه، بیت مکرم و فرزندان بزرگوارشان از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مغفور و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت دارم.
پیام تسلیت نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم«انا لله و انا الیه راجعون»
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه، لا یسد‌ها شیء الی یوم القیامه»خبر ارتحال عالم وارسته و ربانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج سید میر احمد تقوی (ره) موجی از غم و اندوه را بر خطه جنوب بالاخص استان کهگیلویه و بویراحمد و رهروان علم و اخلاق و حوزه‌های علمیه مستولی نمود و موجبات تألم و تأثر فراوان شد.
آن عالم دینی در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات فراوانی از قبیل: ترویج و تبیین دین مبین اسلام، ارشاد جامعه، اصلاح ذات البین، حمایت و مساعدت در تأسیس مساجد و حسینیه‌ها به ویژه حوزه علمیه و تربیت طلاب و مبلغان دین و اخلاق بوده است که ان شاءالله به عنوان باقیات و صالحات نزد خدای متعال محفوظ هستند.
اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، عروج ملکوتی آن عالم دینی و شخصیت وارسته و ممتاز را به حضور عموم مردم، خاصه طلاب و روحانیت و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.برای آن عالم به معبود پیوسته هم نشینی با اولیاء الله و علو درجات را از خداوند سبحان مسئلت دارم.
پیام تسلیت نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ
خبر ارتحال عالم ربانی، معلم اخلاق و روحانی ساده زیست  میراحمد تقوی "رحمت الله علیه" که به حق بازمانده ای از روحانیت اصیل و خدمتگذار شیعه بودند و سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه ترویج معارف اسلامی صرف خدمت به عالم تشیع نمودند؛ موجب تاسف وتالم فراوان شد.
اینجانب در کمال تأسف ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به حوزه‌های علمیه کشور، بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان، سادات جلیل القدر و مردم فهیم، متدین و ولایتمدار استان کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و حشر با ائمه‌اطهار(ع) مسألت می نمایم.
سردار مهدی انصاری فرماندهی کهگیلویه و بویراحمد
بسم الله الرحمن الرحیم 
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه 
ارتحال عالم ربانی، روحانی وارسته، حضرت آیت الله میراحمد تقوی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد . 
ایشان از نخستین روزهای انقلاب اسلامی همراه با رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همگام با مقام معظم رهبری و در کنار مردم بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد و بالاخص مردم شهرستان کهگیلویه در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب گام برداشته و منشاء اثرات خیر و برکات فراوانی در سطح استان و جنوب کشور بوده است .
این فقیه وارسته، عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء و تعالی نام بلند اسلام، آموزه های دینی و اسلامی، مکتب اهل بیت (ع) و آرمان های انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود و شاگردان و علاقمندان فراوانی از فیض وجودی و نورانیت خود بهره مند کرد. 
اینجانب، این مصیبت را محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت معظم ایشان، حوزه های علمیه استان و شهرستان کهگیلویه، شاگردان، مریدان، علاقمندان و ارادتمندان ایشان و همه مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده، صبر و اجر آرزومندم و برای آن عالم ربانی، رحمت واسعه الهی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
انا لله و انا اليه راجعون
قال رسول الله (ص): اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء .
خبر ارتحال فقیه عالی قدر مرحوم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب حاج آقا «آمیراحمد تقوی مقدم»(طاب ثرات) که منشاء خدمات و برکاتی برای حوزه های مختلف اجتماع و منطقه بودند موجب تألم و تأثر عمیق جامعه ی انقلابی، شهید پرور و محب اهل بیت استان کهگیلویه و بویراحمد و بلکه خارج از این استان شد.
آن فقید سعید در طول مبارزاتی که بر علیه حکومت ظلم و جبر طاغوت داشت پس از انقلاب و در سال های دفاع مقدس در لباس بسیجی در جبهه های جنگ در کنار رزمندگان حضور می یافت و علاوه بر وظیفه طلبگی خویش، از نظام و کشور اسلامی به دفاع پرداخت.
اینجانب صمیمانه این ضایعه ی مؤلمه را به محضر حضرت بقیت الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفدا، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه،بیت شریف آن بزرگوار و همه ی ارادتمندان آن عزیز فقید تسلیت عرض می نمایم.
از خداوند منان شادی روح آن مرحوم را در کنار جدش رسول الله(ص) و صبر و سلامت را برای خانواده ی داغدارش مسألت می نمایم.
پیام تسلیت غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
مطلع شدم عالم وارسته، روحانی زاهد، فخر سادات، سیدخوش سخن، متقی ساده زیست کسی که خدا ترس بود و پناهگاه مردم مظلوم و محروم کهگیلویه بود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی دارفانی را وداع گفت. مصیبت وارده را به سادات جلیل القدر و خاندان محترم و بالاخص فرزندان وارسته و گرامیشان تسلیت عرض می کنم.
پیام تسلیت سردار عطیمی فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران و مسوول سازمان انسداد مرزهای کشور 
معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤول سازمان انسداد مرزهای کشور در پی رحلت عالم ربانی آمیراحمد تقوی پیام تسلیتی صادر کرد
سردار جواد عظیمی‌فر معاون مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسؤول سازمان انسداد مرزهای کشور در پی رحلت عالم ربانی آمیراحمد تقوی پیام تسلیتی صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین آمیراحمد تقوی عالمی خوشنام و از دنیا بریده و مردم‌دار و متقی بود که عمر خود را صرف خدمت به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه کهگیلویه بزرگ کرد و هیچ گاه در این چند دهه از عمر پر برکت خود از مردم رویگردان نبود.
در این پیام آمده است: آن عالم ربانی برای به بار نشستن انقلاب و نشر اندیشه‌های امام و ترویج اسلام همواره در صحنه حاضر بود و در دوره زعمات امام خامنه‌ای نیز هیچگاه خللی در ولایتمداری آن عالم با بصیرت ایجاد نشد و لذا قبل از هر چیز بزرگترین خصیصه آمیراحمد تقوی رحمت‌الله علیه؛ صفت ولایتمداری بود.
در پیام سردار عظیمی‌فر آمده است: ساده‌زیستی آمیراحمد تقوی باید الگویی برای جوانان امروزی باشد که در عین نام و نشان و بزرگی و جذبه‌ای که در بین مردم و مسؤولان داشت با تزکیه نفس به زندگی اعیانی و خوش‌نشینی پشت کرد.
عظیمی‌فر در این پیام از همه آحاد مردم و اقشار مختلف خواست تا وداعی باشکوه با این عالم مجاهد داشته باشند و قدرشناسی خود را از مجاهدات چند دهه‌ای آمیراحمد تقوی این بار در برنامه‌های تشییع و تدفین و سایر مراسمات به منصه ظهور برسانند.
پیام تسلیت خداداد غریب پور؛ معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو
الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خبر درگذشت عالم فقید و مجاهد، روحانی نامی و ساده زیست کهگیلویه و بویراحمد جناب آ میراحمد تقوی موجب تألم و اندوه فراوان اینجانب شد.
تلاش و مجاهدت آن روحانی فقید چه در عرصه های جهاد و مبارزه در اوایل شکل گیری انقلاب و چه پس از آن در تربیت نیروهای آگاه و متدین، از وی چهره ای شاخص و ممتاز در میان طلاب و روحانیون استان و کشور ساخته بود.
اینجانب این ضایعه را به بیت معظم آن مرحوم، مردم کهگیلویه و بویراحمد و شاگردان ایشان تسلیت عرض میکنم.
روحشان قرین رحمت باد.
پیام تسلیت محمدعلی وکیلی, عضو هیئت رئیسه مجلس و نماینده تهران
بسمه تعالی العلماباقون مابقی الدهر.
آسمان کهگیلویه وبویراحمد سوگوار مهرفروزانی است که باپرتوافشانی، عمرشریف خویش راصرف تبلیغ معارف اسلام وتشیع نمود رحلت عالم عامل وروحانی صریح الهجه وصادق الکلام ومهذب النفس جناب آمیراحمد تقوی موجب تاسف وتاثرگردیدایشان که از جمله روحانیون ساده زیست ومروج دین بازبان قومش بود به برکت کرسی درس فقاهت واخلاق انسانی موفق به تربیت صدها شاگردفرزانه گردید که امروز جامعه ازفیض وجودشان بهره مند میباشد.
اینجانب این ضایعه بزرگ رابه بیت شریف معظم له وفرزندان عالمشان وعلمای منطقه وهمه مردم قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد تسلیت گفته ورضوان الهی رابرای آنمرحوم ازخداوند متعال طلب میکنم یادش گرامی وراهش پر رهرو باد.
پیام تسلیت دکتر " بیژن عباسی " مدیرعامل ایرانسل در پی درگذشت " آیت الله آمیراحمد تقوی "
«انالله و اناالیه راجعون»
ارتحال ملکوتی عالم جلیل القدر  آمیراحمد تقوی بزرگمردی ازجنس ایمان وتقوای الهی ، پاکی ، صداقت ،عزت نفس ، اخلاق ، علم ، عمل و فخرالساداتی که تمام عمر شریف و‌پربرکت خودرادرحهت نشردین ، هدایت مردم وارشادجامعه دراوج خوشنامی ومحبوبیت وتسخیرقلبهای مومنین گذراند موجب تاثر و تالم فراوان گردید.
بی شک خدمات آن عالم وارسته و مجاهد نستوه  برکسی پوشیده نیست و تاریخ همواره به نیکی از او‌ یاد خواهد‌کرد‌. 
عروج ملکوتی این عالم ربانی را به مردم شریف و مومن کهگیلویه و استان و بیت محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علوّ درجات آن عزیز سفر کرده را مسألت می نمایم.
پیام تسلیت فرمانده هشت سال دفاع مقدس
انا لله وانا الیه راجعون
امروز خبر درگذشت بزرگ مردی از سادات جلیل القدر استان کهگیلویه و بویراحمد که عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام و انقلاب در میان ایلات و عشایر نمود ، همه مردم استان و دوستداران وی را در اندوه فرو برد.
اینجانب درگذشت عالم ربانی آیت الله آ میر احمد تقوی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان مکرم و بازماندگان معزّز بویژه فرزندان ایشان  و همچنین به ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و به همه‌ی مردم مؤمن و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را مسألت مینمایم.
علی اصغر حبیبی

خبر در حال تکمیل است. . .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
به جای تسلیت اگر برا مردم کار می کردند بهتر بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار