مسئولین قضایی شهرستان لنده با ارسال پیام رحلت عالم ربانی آمیر احمد تقوی را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 16 August 2019

پیام تسلیت رئیس دادگستری شهرستان لنده در پی درگذشت عالم ربانی آمیر احمد تقوی+تصویر

رییس دادگستری شهرستان لنده در پیامی در گذشت عالم ربانی آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت.

در پیام ایشان آمده است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إذا ماتَ‌ العالِمُ‌ ثُلِمَ‌ فِی الإِسلامِ‌ ثُلمَةٌ‌ لا یَسُدُّها شَیءٌ إلى یَومِ‌ القِیامَةِ

با کمال تاسف وتاثر ارتحال عالم ربانی ، فقیه ومجاهد فی سبیل الله یار دیرین حضرت امام ( ره)ومقام معظم رهبری سیدجلیل القدر ومصلح وخیراندیش استاد بزرگوارم حضرت حجت الاسلام و المسلمین آ میراحمد تقوی مقدم که عمر با برکت خویش را صرف مبارزه با نظام مستکبر طاغوت و دراه اعتلای دین ومعنویت و تبلیغ مذهب شیعه وحمایت ازفقرا و محرومین ومستضعفین سپری کردوبا وتربیت شاگردان برجسته وعالم نقش زیادی درترویج دین اسلام داشت محضر حضرت بقیه الله اعظم ورهبر عزیز انقلاب ومردم شریف استان کهگیلویه وبویراحمد وشاگردان وبیت مکرم ایشان تسلیت عرض می کنم.
برای این فقیه وارسته رضوان واسعه الهی وبرای بازماندگان و ارادتمندان ایشان صبر توام با اجر مسئلت می نماییم
عبداله سعادتیان رییس داگستری لنده

 

همچنین در پیامی دادستان شهرستان لنده درگذشت آمیر احمد تقوی را تسلیت گفت؛

در پیام ایشان آمده است؛

ّّبسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون-باکمال تاسف وتاثر ارتحال عالم ربانی ،مبارز، امانتدار، صدیق ویار دیرین انقلاب ونظام اسلامی رئیس فقید حوزه علمیه و پدر معنوی کهکیلویه بزرگ حضرت آمیر احمد تقوی را که طی عمر پر برکت خودمنشا برکات ومجاهدت در سنگرهای مختلف جمهوری اسلامی منشاخدمات فراوان بودند به پیشگاه امام عصر(عج) مقام معظم رهبری وحوزه های علمیه وبیت شریف ایشان تسلیت میگویم.

برای این عالم جلیل القدر و ژرف نگر که از مروجین مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب روح بخش تشیع بود رحمت و رضوان واسعه الهی و برای باز ماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه ایزد منان خواستارم.
اکبر پرندوار
دادستان شهرستان لنده

 

آمیر احمد تقوی کیست؟

آمیر احمد تقوی در بهبهان به دنیا آمد و دو سال بعد به سرزمین پدریش کهگیلویه منتقل شد. پدر او علی صفدر تقوی عالم منطقه کهگیلویه بود.

میر احمد خواندن، نوشتن و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات را در بهبهان نزد شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و در سال ۱۳۲۸ عازم نجف شد.
او در نجف از اساتیدی چون شیخ محمد علی، شیخ علی رشتی، میرزا کاظم تبریزی، سید جلیل یزدی، سید عباس مهری، سید اسدالله مدنی، شیخ علی اصغر اراکی و سید علی سیستانی استفاده کرد. 

در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در وطن خود کهگیلویه که از محرومترین نقاط کشور بود سکونت گزید و به تبلیغ امور دینی پرداخت. ایام ورود به منطقه مقارن با انقلاب سفید بود.
وی با آغاز انقلاب اسلامی به رهبری سید روح‌الله خمینی همهٔ آمال خود را در تحقق این انقلاب می‌دید؛ لذا همهٔ وجود خود را یکسره در خدمت ترویج آن قرار داد. 
ایشان با موقعیت و نفوذ اجتماعی منحصر به فردی که داشت توانست مقام‌های دولتی را از سرکوب انقلابیون بازدارد و زمینه حضور گسترده مردم را در فعالیت‌های انقلابی فراهم سازد و بدین ترتیب انقلاب را در منطقه کهگیلویه با درایت و بدون خسارت تا تحقق پیروزی هدایت کند. 
پس از انقلاب نیز همّ خود را متوجه تأسیس و استقرار نهادهای انقلابی و افزون بر این جلب توجه اولیای امر به نیازهای اساسی و گسترده این منطقه کرد. 
احمد تقوی به رغم دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی از پذیرش مناصب رسمی در جمهوری اسلامی نیز اجتناب کرد. 
به تازگی وب‌گاه رسمی آ میر احمد تقوی] از اقدام سازمان مجاهدین خلق برای ترور وی و دستگیری شخص مأمور به ترور در اوایل انقلاب خبر داد.
از مهم‌ترین اقدامات او، تأسیس حوزه علمیه در شهرستان دهدشت است. وی با تأسیس مدرسه علمیه ولی عصر دهدشت به تدریس در این حوزه پرداخت.
یکی دیگر از فعالیت‌های او رفع منازعات محلی است.
در برخی منابع آمده است : تقوی با آنکه از مراجع تقلید زمان خود همچون سید روح‌الله خمینی، سید ابوالقاسم خویی و سید محمود شاهرودی اجازه‌های روایی داشته، ولی از وجوهات شرعی استفاده نمی‌کند و زندگی شخصی خود را از طریق کشاورزی و مشغلات اندکی که دارد اداره می‌کرد.
همچنین در برخی منابع آمده است : از دوستان وی می‌توان محی‌الدین حائری شیرازی، سید کرامت الله ملک حسینی، شیخ محمد حسن مدرس بهبهانی، سید کاظم دهدشتی، سید ابوالقاسم هاشمی، سید محمد جواد تقوی و سید محمد حسین موسوی بلادی را نام برد.
 
 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی مهنایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
خدا بیامرزتش...مرد بزرگی بود...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار