مشکلات این روزهای مردم شهرستان لنده؛
قطعی آب در مرکز شهر لنده و افت فشار آب در شهرک های اطراف این شهر در کنار نبود چندین ماهه شن و ماسه باعث نارضایتی عمومی از عملکرد دولت مردان در لنده شده‌است. وضعیتی که این روزها به یک بحران تبدیل شده است و مردم برای تامین شن و ماسه متحمل هزینه های چند برابری میشوند.
کد خبر: ۷۷۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ 16 August 2019

کاهش فشار و قطعی آب برخی مناطق از سوی مسئولان شرکت آبفای لنده باعث نارضایتی مردم از عملکرد دولت مردان شده است و مردم لنده طی ۴۸ ساعت گذشته مجبور شدند از رودخانه های اطراف شهرستان آب استفاده کنند.

از قطعی چندین روزه آب در شهر لنده تا نبود شن و ماسه و مسئولینی که بحران را فقط سیل و زلزله می دانند!

شهروند لنده ای با اظهار نگرانی از این وضعیت گفت؛ طی چند روز گذشته با این گرمای شدید و قطعی اب قادر به استفاده از کولرهای آبی خود، استحمام و حتی آب مورد نیاز برای پخت و پز نبودیم.

شهروند دیگر لنده ای گفت؛ شاید مشکل کم آبی برای دیگر مناطق هم پیش بیاد اما اینکه اداره آبفای شهری لنده بدون هیج گونه اطلاع رسانی اقدام به قطع آب میکند خود جای سوال دارد.
این مسئله مربوط به این مرحله که میگویند علت قطعی ناشی از سوختن پمپ ها است نیست و آبفای این شهر در زمانی که قصد تعمیر خط لوله های داخلی شهر را هم دارد اطلاع رسانی نمیکند.

کم آبی های متوالی در دومنطقه از لنده و وضعیت بحرانی برای مردمان این مناطق.

شهروند ساکن شهرک فجر در گفتگو با تابناک گفت شاید ساکنین مرکز لنده یک یا دو روز قطعی آب داشته باشند ولی ما در طول سال افت فشار آب داریم و در منطقه ما این وضعیت تبدیل به یک نارضایتی عمومی شده است.

گفتنی است یکی دیگر از مشکلاتی که این روزها موجبات نارضایتی و گلایه مردم شهرستان لنده را فراهم کرده است بحث نبود شن و ماسه در لنده است.
مشکلی که باعث شد ساکنین شهرستان لنده نتوانند به کارهای عمرانی خود برسند.

بنابراین گزارش مردم شهر لنده مجبور می شوند از دیگر شهرستان ها اقدام به خرید شن و ماسه کنند که این کار باعث تحمیل  هزینه های چند برابری بر مردم شده‌است و این وضعیت همچنان ادامه دارد.
لازم بذکر است پروژه های عمرانی دولتی نیز در لنده با مشکل روبرو و به علت نبود شن و ماسه بیشتر این پروژه ها تعطیل شده است.

به نقل از تسنیم شن و ماسه مهم‌ترین و اساسی‌ترین  نقش را در ساخت و ساز  منازل مسکونی و اجرای طرح‌های عمرانی دارد این در حالی است که مردم و ادارات شهرستان لنده حدود یک سال  است که به علت تعطیلی چهار کارخانه سنگ‌شکن‌‌ (شن و ماسه) این شهرستان، با نبود مصالح ساختمانی روبه‌رو هستند.
فرماندار شهرستان لنده در نشست ساماندهی کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان، اظهار داشت: نبود شن و ماسه در شهرستان لنده به یک بحران اساسی تبدیل شده است.
سید خدادوست موسوی افزود: چهار کارخانه سنگ‌شکن(شن و ماسه) در شهرستان لنده وجود دارد که حدود یک سال است به دلیل عدم تمدید پروانه ساخت خود تعطیل هستند و همین عدم همکاری کارخانه‌داران سبب شده که همه پروژه‌های شهری و عمرانی متوقف شوند.
وی خطاب به صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن گفت: به طور قطع واحدی که قصر تولید مصالح ساختمانی داشته باشد باید تمام مراحل قانونی را طی کند و قوانین برای همه یکسان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان لنده با دادن مهلت 10 روزه به کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان، ابراز کرد: در صورتی که در 10 روز آینده مشکل را حل نکرده و شن و ماسه موردنیاز مردم را تولید نکنند پس از این مهلت، پرونده‌های ساخت و ساز آنها از طریق مراجع قانونی ابطال می‌شود.
موسوی تصریح کرد: صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن مجوزهای خود را تمدید کنند و در صورت وجود معارضات مردمی مشکلات آنها پیگیری و حمایت می‌شوند.
نماینده صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن شهرستان لنده هم در این نشست گفت: مهم‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان معارضات مردمی  برنج‌کاران و اداره آب منطقه ای است.

لطف‌الله مطهری افزود: هنگام استفاده از بستر رودخانه مارون ایدنک، برنج‌کارانی که در بستر رودخانه اقدام به کار کشاورزی کردند مانع تولید شن و ماسه می‌شوند.
وی با بیان اینکه اداره آب منطقه‌ای خود یکی از مهم‌ترین معضلات ما برای تولید شن وماسه است، عنوان کرد: نزدیک به 6 ماه است که درخواست مجوز برداشت از رودخانه را به اداراه آب منطقه‌ای ارسال کردیم اما با سنگ‌اندازی بر سر راهمان تاکنون هیچ گونه جوابی به ما داده نشده است.
نماینده کارخانه‌داران سنگ شکن شهرستان لنده افزود: همه این مشکلات در حالی است که فرماندار شهرستان لنده  الان که تمام پروژه‌های شهرستان تعطیل شده است دست به کار شده و فرصت 10 روزه می‌دهد.
مطهری با اعتراض به فرصت 10 روزه فرماندار شهرستان لنده به صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن، بیان کرد: فرماندار ابتدا مشکلات درون سازمانی خودشان را حل کند و با صحبت با آب منطقه‌ای، معارضات کاغذبازی که نزدیک به 6 ماه مارا معطل کرده‌اند را حل و فصل کند.
وی ادامه داد: من به شخصه حاضرم که همین الان شروع به کار کنم اما با برنج‌کاران ایدنکی چه کنم که از هر قسمت رودخانه بخواهم برداشت کنم مانع کار می‌شوند.

باید منتظر ماند و دید موارد ذکر شده که باعث نارضایتی عمومی در این شهرستان شده‌است کی برطرف خواهد شد یا همچنان باید شاهد این وضعیت بحرانی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار