مراسم تشییع پیکر آیت الله میر احمد تقوی با حضور ، آیت الله جزایری ، آیت الله ملک حسینی ، استاندار ، نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم در دهدشت آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ 16 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مراسم تشییع پیکر آیت الله میر احمد تقوی با حضور ، آیت الله جزایری ، آیت الله ملک حسینی ، استاندار ، نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و اقشار مختلف مردم در دهدشت آغاز شد.
 
گزارش تصویری از نماز میت بر پیکر مرحوم میر احمد تقوی
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۹:۱۹
زندگی آمیر احمد پر از عبادت و خدمت بود / صددرصد شیعه بودن استان از وجود امثال آ میر احمد تقوی است
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۹:۰۷

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت : مرگ آغاز پاداش انسان و دروازه آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود : امروز انسانی بزرگ به نام آیت الله آمیر احمد تقوی را از دست دادیم، انسانی با اعمالی بسیار زیبا، پر از خدمت به انقلاب، پراز مجاهدت در راه خداد و نظام دینی به سوی خدا بازگشت.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با اشاره به تواضع مثال زدنی مرحوم آمیر احمد تقوی افزود: او متواضع درمقابل جامعه و خوفی از خدای متعال داشت، هر رفتاری و هر عملی را انجام نمی داد و برای خود حد و مرزی قائل بود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ادامه داد: آمیراحمد تقوی همه عمر خود را برای اعتلای دین هزینه کرد و حضور مثال زدنی شما مردم کهگیلویه و بویراحمد، به ویژه مردم کهگیلویه در این مراسم نشان از عزم آن انسان وارسته برای خدمت به دین و مردم دارد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از طلاب پرورش یافته وی در این مراسم حضور دارند اضافه کرد: قوم لر افتخار می کند که یکپارچه شیعه است رمز این اتحاد وجود افرادی همچون آمیر احمدتقوی در این خطه است که در خدمت رسانی به مردم ذره ای کوتاهی نکردند.
آیت الله ملک حسینی گفت: امروز اگر چه این پیکر پاک تشییع می شود اما شخصیت او و فضیلیت های او تشییع نمی شوند ما به استقبال این فضیلت ها می رویم.
وی بیان داشت: امروز جامعه کهگیلویه به خود می بالد که انسانی را در میان خود داشت که خضوع ، تواضع، عدالت، مردم داری، فروتنی و توجه به اقشار مختلف مردم سرلوحه زندگی وی بود.
ملک حسینی افزود: بدن او می رود اما فضیلت هایش در میان شاگردانش، مردم و احاد حوضه علمیه می ماند.
وی گفت: انسانهای بزرگ ساخته شده اند که بتوانند به جامعه خدمت کنند و شاگردانی را پرورانده اند که بتوانند این فضیلت ها را فریاد بزنند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میراحمد تقوی فرزندانی شایسته دارد که با وقار و عزت و عابرو در میان مردم حضور دارند گفت: از همه کسانی که در این مراسم با شکوه حضور پیدا کردند به ویژه آیت الله موسوی جزایری تشکر و قدردانی می کنم.

 

تازه فهمیدم که آ میر احمد تقوی کیست
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۸:۵۱

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اولین سخنران این مراسم ،گفت : وقتی آیت الله جزایری اعلام کرد که می خواهم با پای پیاده در مراسم تشییع آیت الله آ میر احمد تقوی شرکت کنم ، وقتی که آیت الله ملک حسینی از دیروز تا کنون اینگونه در فکر شرکت در این مراسم و باشکوه برگزار کردن آن بود تازه فهمیدم که آمیر محمد تقوی چه شخصیتی داشته است.
حسین کلانتری ادامه داد : وقتی با وزیر کشور تماس گرفتم و قضیه فوت آمیر احمد تقوی و شخصیت بالای وی را بیان کردم وزیر کشور بلادرنگ پیام تسلیتی صادر نمود و از من خواست مراتب تسلیت را به مردم خوب کهگیلویه و بویراحمد برسانم.
کلانتری افزود : زمانی که نمایندگانی که طی این مدت در استان‌ برای رسیدگی به حوزه‌های انتخابی خود حضور داشتند و در مسیر بازگشت تهران بودند و هنوز به تهران نرسیده بودند با شنیدن خبر فوت آمیر احمد تقوی بلادرنگ به سمت کهگیلویه برگشتند تازه فهمیدم که چه عزیزی را از دست داده ایم.
استاندار گفت : هرگاه عالمی از دنیا می‌رود آن هم عالم خدایی آن هم کسی که در سادگی تمام در کنار مردم یک قرن زندگی کرده است باید اینگونه مورد تشییع باشکوه قرار بگیرد.
وی افزود آمیر احمد تقوی علی‌رغم اینکه امام را درک کرده بود و بسیاری از آیات و مراجع را درک کرده بود به جای اینکه به مراکز توسعه برود نرفت و به دهدشت برای تربیت طلبه‌های دینی می آید اکنون با سلول سلول بدنم فهمیدم که وقتی عالمی از دنیا می‌رود اینگونه می‌شود که مردم با شکوه در این مراسم شرکت کنند.
کلانتری گفت : امروز من با گریه های مردم گریه کردم ، مردمی که انگار عزیزترین عزیزشان را از دست داده بودند و ما بیاد نداریم چنین تشییع جنازه هایی را مگر در تشییع های سرداران دفاع مقدس و علمای برجسته.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : امروز بنا به وصیتی که آمیر احمد تقوی کرده بود به فکر مردم باشید خودم و همه همکاران هم اعلام می‌کنیم و خدمتگزار و نوکر همه شما مردم هستیم و با حمایت دولت و عنایت ولی فقیه بتوانیم چهره محرومیت را از این دیار بزداییم.

حضور پرشور مردم و مسئولان
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۱۸:۳۸
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار