در آستانه هفته بزرگداشت دولت
استاندار قم در روز عید غدیر و در آستانه هفته بزرگداشت دولت با مراجع و علما دیدار و پیرامون مسائل استان گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۷۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۲ 21 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در آستانه هفته دولت و به مناسبت عید غدیر خم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و ضمن تبریک ایام مبارک دهه امامت و ولایت و نیز بزرگداشت هفته دولت، به بیان گزارشی از وضعیت استان پرداخت.

استاندار قم در ابتدای این برنامه ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر دیدار و با اشاره به تلاش های دولت مردان در ایجاد آرامش در کشور، اظهار کرد: اهتمام مسئولین کشور بر حرکت روبه جلو و مترقی در مسائل فرهنگی و اقتصادی است.

سرمست با تاکید بر وظیفه خدمت رسانی مدیریت استان بر همه افراد جامعه، اضافه کرد: در راه توسعه استان قم، توجه به همه اقشار و گروه ها، فارغ از گرایش های جناحی و حزبی در دستور کار مدیران است.

آیت الله سعیدی نیز به توفیق مسئولین برای خدمت گذاری در قم اشاره و اظهار کرد: در قم موقعیت بهره مندی از محضر علما برای مدیران فراهم می شود، که به برکت اهل بیت علیهم السلام و تلاش مجدانه، می توانند خدمت گذاری صدیق برای مردم باشند.

استاندار قم در ادامه با آیت الله سبحانی دیدار و بیان کرد: میزبانی استان قم از زائرین اهل بیت (ع) از داخل و خارج کشور، لزوم تمهید شرایط خدمت گزاری مناسب را ایجاب می کند و در این راستا در صدد هستیم با بهره گیری از حمایت دولت زمینی 100 هکتاری برای احداث شهرک زائر و اسکان مسافران و زائرین در استان اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر امکان سنجی ادامه مونوریل به شهرک زائر و تسریع دسترسی مسافرین به حرم مطهر، ادامه داد: در این شهرک که با همکاری سایر استان ها برای ساخت محل اسکان و استقرار مسافرین مهیا خواهد شد، امکانی برای ارائه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و تولیدات استان پیش بینی شده است.

آیت الله سبحانی نیز به لزوم کم شدن فاصله مسئولین با مردم، اشاره و بیان داشت: خدمت به مردم امری مهم است، که این اهتمام در مدیران استان دیده می شود و تلاش کنید برای اجرایی کردن برنامه های استان اقدام شود.

سرمست در دیدار با آیت الله نوری همدانی نیز با تقدیر از حمایت علما و مراجع گرانقدر از افزایش تعامل همه بخش ها و گروه ها در مسیر توسعه استان، افزود: ایجاد فضای امن و برقراری آرامش، اولویتی همیشگی برای مدیریت استان است تا در سایه این امنیت، توسعه متوزان در استان برقرار شود.

وی همچنین با تاکید بر اهتمام مدیریت استان بر تحقق شعار سال و رونق تولید در قم، ادامه داد: بازدید میدانی از واحد های تولیدو کارخانجات، و برگزاری هفتگی جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان اثرات قابل توجهی در پیاده سازی سیاست های کلان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در موضوع شعار سال داشته است.

مقام عالی دولت در استان به اهمیت اجرای طرح های بازسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره و گفت: با پیگیری مدیریت استان و تدابیر دولتمردان، مقرر شده است 48 هکتار از اراضی پردیسان، بعنوان پشتیبان اجرایی طرح ها و پروژه های نوسازی و ساماندهی اطراف حرم، استفاده شود.

استاندار قم به حادثه بروز سیلاب در ابتدای سال جاری در قم اشاره و خاطر نشان کرد: ستاد مدیریت بحران استان با اقدام به موقع و تعامل با همه بخش های استان، از بروز خسارات ناگوار در استان پیشگیری کرد که خوشبختانه این سیل در قم با کمترین خسارات مدیریت شد.

آیت الله نوری همدانی نیز با تاکید بر توفیق بزرگ مسئولین برای خدمت به مردم، تصریح کرد: قم جایگاه بزرگی در انقلاب دارد و خاستگاه انقلاب و بنیان گذاری انقلاب در قم است و لذا خدمت در این شهر همت والا می طلبد.

ایشان آوازه امروز قم در سراسر جهان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید تلاش کنید برای عمل به وعده ها کوشا باشید تا اعتماد مردم جلب شود.

این مرجع شیعه با تقدیر از اقدامات استاندار قم، خاطر نشان کرد: قم در فرهنگ پیشرو است و امیدواریم با عملکرد پر قدرت مدیران استان در سایر بخش های سیاسی و اقتصادی هم پیشرو باشد.

سرمست با آیت الله وحید خراسانی نیز دیدار و به بیان گزارشی از اقدامات استان در حوزه های فرهنگی و اقتصادی پرداخت.

آیت الله وحید خراسانی نیز با آرزوی توفیق مسئولین در راه خدمت به مردم، بر توسعه و تبیین فرهنگ فاطمی در استان تاکید و خواستار برنامه ریزی بیشتر برای ترویج مسائل فرهنگی در قم شد.

استاندار قم همچنین در دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای پیاده سازی انتظارات مراجع عظیم الشان در قم، اظهار کرد: برقراری امنیت، توجه به مسائل فرهنگی جامعه و بهبهود معیشت و رونق اقتصادی استان از اولویت های مهم در قم است.

سرمست کسب نظرات و ارشادات مراجع و علما در زمینه اجرای پروژه های استانی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: برنامه ریزی برای احداث شهرک زائر در دستور کار مدیریت استان است که در این مسیر نظرات حکیمانه مراجع وحمایت معنوی این عزیزان نقشی مهم در بهبود خدمات رسانی به زائرین کریمه اهل بیت (س) در قم خواهد داشت.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز با نثار دعای خیر برای خدمت گزاران به مردم، بیان داشت: موقعیت قم و حضور خیل عظیم مسافرین و زائرین در استان قم بر اهمیت و ضرورت اجرای چنین پروژه هایی در استان می افزاید.

استاندار قم با آیت الله علوی گرگانی نیز دیدار و اظهار کرد: میزبانی قم از مسافرین در ایام مختلف سال ضرورت احداث شهرک زائر در قم را ایجاب می کند که در حال مطالعه کارشاسی لازم در این مسیر هستیم و از پیشنهادات مراجع محترم در این حوزه استقبال می کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با تقدیر از اقدام برای خدمت رسانی به مردم و زائرین، تصریح کرد: کار احداث زائر سرا کار خوبی است و باعث افتخار قم خواهد شد، که تلاش و اهتمام جدی شما را در این موضوع می طلبد.

ایشان ادامه داد: در راه خدمت به مردم، علما و مراجع حامی مسئولین هستند و خدا نیز در انجام کار خیر یاری رسان مسئولین خواهد بود.

لازم به ذکر است دکتر سرمست استاندار قم در برنامه های خود در عید غدیر و در آستانه هفته دولت با آیت الله علوی بروجردی و ایت الله میرعظیمی نیز دیدار داشت.

وی همچنین با حضور در جشن پیاده روی عید بزرگ ولایت و برخی ایستگاه های صلواتی سطح شهر با مردم و مسئولین در روز عید غدیر همگام شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار