کد خبر: ۷۷۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 21 August 2019
مدارس کم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تجمیع می شوند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، به نقل از صدا و سیما مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: با هدف ساماندهی نیروی انسانی و استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات آموزشی مدارس کم جمعیت به ویژه یک،دو و سه نفره در ۱۳  منطقه استان تجمیع می شوند.
هادی زارع پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: به دلیل پراکندگی جمعیتی و سخت گذر بودن برخی مسیرها هم اکنون ۸۱۷ آموزشگاه ابتدایی (زیر ۱۰ نفر جمعیت)،متوسطه اول ۱۴۵ کلاس(با ۵ دانش آموز) ، متوسطه دوم ۲۴۶ کلاس(با  ۶ دانش آموز)) در استان وجود دارد.
وی ادامه داد:در سال تحصیلی گذشته ۱۵۴ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ آموزشگاه تحصیل کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون نسبت معلم به دانش آموز در استان حدود ۱۸ و در کشور ۲۵ است.
وی گفت:برش استانی برنامه آموزش و پرورش استان در ۲۲۲ برنامه و حدود هزار فعالیت تهیه شده و ۷۰ برنامه آن در مرحله اجرایی است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه نیروی انسانی ،شاخص اصلی توسعه و تربیت نیروی انسانی کارآمد در اختیار آموزش و پرورش است گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد پراکندگی اسکان در مناطق روستایی و عشایری مشکلاتی را برای ارائه خدمات به ویژه در بخش آموزش و پرورش ایجاد کرده است.
احد جمالی افزود: برای بررسی وضعیت برخی مکانهای آموزشی که در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی است کارگروهی در حوزه معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل و تصمیم های لازم گرفته می شود.
در این نشست پیگیری برای احداث ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش از سوی اداره کل راه و شهرسازی به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار