کد خبر: ۷۷۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵ 21 August 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، به مناسبت دهه امامت و ولایت و در شب عید غدیرخم  مراسم جشنی با حضور  جمعی از مسئولین شهری و مردم ولایت مدار گچساران در بوستان شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام سید امین الله حجازی با تبریک عید غدیرخم، عید امامت و ولایت اظهار کرد: از همه برادران و خواهران کوچک و بزرگ، همه اقشار از برگزارکنندگان  از جمله هیئت رزمندگان و موکب طریقه الکربلا، سازمان تبلیغات اسلامی که در تشکیل این مراسم نقش داشتند تقدیر و تشکر دارم.

حجازی افزود: از آزادگان سرافرازی که استقلال، عزت و امنیت و اینکه ما در دنیا به عنوان مقتدرترین و امن‌ترین و مستقل‌ترین کشور جهان هستیم همگی مرهون خون شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

وی در ادامه به خطبه غدیره  اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در بخشی از خطبه  غدیره یک دستوری به همه مسلمان داده‌اند  و در این این خطبه غدیریه  آمده است که  خداوند به پیامبر دستور داده که علی(ع)  را به عنوان خلیفه خود معرفی کن  و حاضرین به غایبین اطلاع دهند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه وظیفه  هر پدر و مادری است که جریان غدیر را به فرزندان خود بازگو کند، عنوان کرد: طبق دستور پیامبر لازم است که خطبه غدیره برای فرزندان باز گو و توصیه شود که به فرزندان خود و نسل به نسل تا روز قیامت بازگو شود چرا که غدیر از اهمیت خاصی برخوردار است.

 حجازی با  بیان اینکه هر فردی مسلمانی و با هر سنی که دارد تکلیفی است که پیامبر گفته است، افزود: باید به موضوع غدیر بیشتر از وضعیت معیشت و امکانات بها داد.

 امام جمعه گچساران عنوان کرد: چرا که اگر موضوع غدیر آن گونه که باید باشد در آن صورت وضعیت معیشت و امکانات حل خواهد شد.
 وی با اشاره به اینکه عدم تبیین موضوع غدیر موجب مشکلاتی شده است، گفت: وقتی که موضوع غدیر و عصاره غدیر به وجود آید مشکل معیشت مردم را حل می‌شود.


حجازی خاطرنشان کرد:آن چیزی که مشکل معیشت، زندگی و امنیت را حل می‌کند پرداختن به موضوع غدیر است.

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه خداوند  انسان را به عنوان خلیفه خود انتخاب کرد، افزود: در غدیر خم خداوند به پیامبر دستور داد که علی (ع) ع را به عنوان ولی الله به حجاج اعلام کنند.

وی ادامه داد: ولایت امیر المومنین تنها ریسمان نجات بخشی است که می‌تواند انسان را  از انحراف و جهالت رهایی دهد.

در این آئین باشکوه شاعران و نیز مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به مدح و ثنای مولای متقیان امام علی علیه السلام پرداختند.

اجرای برنامه های شاد هنری ،نمایش طنز، مسابقات فرهنگی ، اهدای جوایز و نیز تجلیل از اصحاب رسانه از دیگر جلوه های این مراسم باشکوه در گچساران بود.

 به گزارش فارس، امروز به مناسبت عید غدیرخم و به همت ستاد اقامه نماز غذای نذری در مصلی گچساران توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار