کد خبر: ۷۷۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 21 August 2019

اهالی روستای چال شاهین از توابع بخش لوداب بویراحمد از داشتن امکانات و زیرساخت‌های اولیه از جمله راه ارتباطی مناسب، آب شرب و مدرسه مجهز محروم هستند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، در 100 کیلومتری مرکز استان روستایی به‌نام چال شاهین با جمعیتی افزون بر 30 خانوار در منطقه‌ای کوهستانی و سخت گذر واقع شده که در واقع در بدترین شرایط رفاهی در این روستا جریان زندگی ادامه دارد.
اهالی این روستا در سال‌های اخیر درد نداشتن جاده مناسب، آب شرب و مدرسه برای ادامه تحصیل فرزندان خود را بارها از طریق رسانه‌ها از جمله خبرگزاری تسنیم بیان کردند ولی صدای آنان هرگز برای مسئولان محلی از اعراب نداشت زیرا اراده‌ای برای رفع مشکلات محرومان وجود نداشته است.
در دهه‌های اخیر اهالی روستای چال شاهین لوداب از آب چشمه‌ای در نزدیکی روستا برای شرب استفاده می‌کنند که حتی برخی معتقد بوده که امکان آلودگی این آب وجود دارد هرچند تاکنون این موضوع توسط متولیان امر تایید یا رد نشده است.
کودکان روستا تنها تا مقطع ابتدائی آن هم در مدرسه‌ای با ظاهری نازیبا و فرسوده تحصیل می‌کنند و بعد از آن دیگر اکثر بچه‌های روستا عطای علم و دانش را به لقایش می‌بخشند.
یک گروه جهادی با برنامه ریزی و پیگیری مهدوی رئیس انقلابی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد عازم روستای چال شاهین شدند تا تابستان گرم در دمای بیش از 40 درجه را به استراحت در زیر سیستم‌های سرمایشی ترجیح دهند و در کنار ولی نعمتان انقلاب به تعبیر حضرت امام(ره) باشند.
این گروه جهادی ضمن انجام فعالیت‌های در زمینه‌های مختلف از جمله عمرانی، فرهنگی، آموزشی و ...مشکلات روستا را شناسایی و دسته بندی کردند و در یک فرایند رسمی مسئولان استانی و شهرستانی را برای حضور در منطقه دعوت کردند.
به دعوت گروه جهادی اعزامی به روستای چال شاهین لوداب معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار به همراه مسئولانی از اداره کل راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، شرکت توزیع نیروی برق، آبفای روستایی و ....به این روستا سفر کردند تا از نزدیک در جریان مشائل و مشکلات قرار بگیرند و در واقع به فکر نسخه‌ای برای درمان دردهای کهنه مردمان این دیار باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وعده پایان کشمکش‌ها در زمینه احداث روستای چال شاهین را داد و افزود: این پروژه با ترک تشریفات به یک پیمانکار توانمند واگذار می‌شود که امیدوارم با اختصاص اعتبار لازم بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.
جعفر گوهرگانی خواستار همکاری و مشارکت اهالی روستای چال شاهین برای آبرسانی شد و گفت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس موظف بوده تا آغاز مهر ماه نسبت به تجهیز مدرسه روستا اقدام کند.
وی بیان کرد: ضروری است دهیار روستا نسبت به معرفی دانش آموزان مقطع راهنمایی با همکاری بخشدار به خوابگاه شبانه روزی اقدام کند تا شاهد بازماندن آنان از تحصیل نباشیم.
به گزارش تسنیم، یکی از اهالی روستای چال شاهین یک هزار متر مربع برای احداث مسجد اهدا کرد که کلنگ آغاز عملیات اجرایی ان به زمین زده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار