کد خبر: ۷۷۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 21 August 2019
فرماندار چرام گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۱۰ نقطه حادثه خیز محور باغچه سادات - سرفاریاب برای کاهش تصادفات ایمن سازی می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی فتاحی اصل روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حادثه خیز بودن این محور اظهار داشت: با اصلاح نقاط حادثه خیز تا حدود زیادی این مسیر برای تردد رانندگان ایمن می شود.
وی بیان کرد: برای حذف پیچ های خطرناک مسیر آب حیات در جاده یاسوج- سرفاریاب افزون بر ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .
فتاحی اصل تصریح کرد: با همکاری اداره راه و شهرسازی تا قبل از دهه فجر این طرح با حذف نقاط حادثه خیز ایمن سازی می شود.
پیچ‌های مرگبار منطقه جوخانه و آب حیات به دلیل تصادفات مرگبار ظرف های سالهای گذشته به مسیر پر خطری تبدیل شده و هر راننده ای با کوچکترین اشتباه و غفلت به دره مرگ سقوط خواهد کرد.
طول مسیر جاده یاسوج- باغچه سادات- سرفاریاب افزون بر ۱۶۰ کیلومتر است.
عملیات ارتقای این محور از فرعی به اصلی ظرف چهار سال گذشته و از دوراهی سپیدار یاسوج آغاز شده که تاکنون حدود ۶۰ درصد از کل مسیر به جاده اصلی ارتقا یافته است.
جاده باغچه سادات- سرفاریاب یکی از محورهای برف گیر و دارای پیچ ها و نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می رود.
این محور برف گیر و کوهستانی یک جاده مهم میانبر است که شهرستان کهگیلویه را به جاده اصلی پاتاوه - دهدشت و همچنین اصفهان و مرکز کشور متصل می‌کند.
کهگیلویه و بویراحمد ۴۵ گردنه و یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده برف گیر دارد. این استان همچنین حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار