آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که به تنهایی چیزی نزدیک به نیمی از مرتبطین با این دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است علاوه بر مشکلات معمول در سراسر کشور سالانه دچار مشکلات مضاعفی می گردد که عمده این مشکلات به دلیل مهاجر پذیر بودن آن است چرا که بر اساس برخی آمار ارائه شده توسط مسئولین ، یاسوج پس از مشهد ، رتبه دوم مهاجرپذیری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۷۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 23 August 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با نگاهی به تجزیه و تحلیل آمار افراد مرتبط با آموزش و پرورش ، به راحتی می توان گفت تقریبا همه خانواده ها و افراد جامعه به نوعی با آموزش و پرورش سر و کار دارند ! بی شک گسترده ترین وزارت در دولت آموزش و پرورش است و بی شک بیشترین مشکلات هم در نزد دستگاه های دولت متوجه آموزش و پرورش است که البته از نظر کارشناسان عمده این مشکلات ناشی از نوع نگاه ها به این نهاد مهم آموزشی است.
آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد که به تنهایی چیزی نزدیک به نیمی از مرتبطین با این دستگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده است علاوه بر مشکلات معمول در سراسر کشور سالانه دچار مشکلات مضاعفی می گردد که عمده این مشکلات به دلیل مهاجر پذیر بودن آن است چرا که بر اساس برخی آمار ارائه شده توسط مسئولین ، یاسوج پس از مشهد ، رتبه دوم مهاجرپذیری را به خود اختصاص داده است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی می گوید آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بر اساس برخی جزئیات ارائه شده با مشکلات سنگین و سختی دست و پنجه نرم می کند که برخی از این مشکلات به زیرساخت ها و فضای فیزیکی بر می گردد ، برخی هم به عدم همکاری دستگاه های دیگر خصوصا دستگاه های خدمات رسان و برخی هم به مشکلات معمول اعتباری سراسر کشور ،مربوط می شود.
 
نگاهی به برخی مشکلات آموزش و پرورش در دومین شهر مهاجر پذیر ایران!

شاپور عباسی ، سختی کار را تا هنگامی که آموزش و پرورش بویراحمد به 2 ناحیه تقسیم نشده همین گونه می داند و توضیح می دهد که برخی از کارشناسان ما کار دو تا سه نفر را به دلیل حجم و انبوه کار انجام می‌دهند که ممکن است بر کار آن‌ها تاثیر بگذارد.
البته عباسی به این نکته هم اشاره می کند که اضافه کار همین نیروها در سال 98 سه ماه آن پرداخت نشده است و در سال جاری هم تاکنون فقط یک ماه آن پرداخت شده است! هر چند قول هایی داده شده است که تا شروع سال تحصیلی جدید 2 ماه از معوقات اضافه کاری پرداخت شود.
معاون آموزش و پرورش بویراحمد یکی دیگر از مشکلات را مربوط به سرانه مدارس عنوان می کند و می گوید : متاسفانه 3 سال است که ریالی تحت عنوان سرانه مدارس واریز نشده است و هزینه مدارس با همکاری اولیاء دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان پرداخت می شود.
عباسی به مشکل بزرگ دیگری که گریبانگیر آموزش و پرورش شهرستان بزرگ بویراحمد است اشاره کرد که گاز حاشیه‌های شهر قطع شده و در شهر مدارس هم در خوف و رجای قطعی گاز مدارس هستند و بدهی آب مدارس هم که کمرشکن شده است.
این معاون آموزش و پرورش بویراحمد گفت: در حال حاضر گاز 22 مدرسه حاشیه شهر یاسوج قطع شده است آن‌ها از ما الگوی مصرف می‌خواهند و همه می‌دانیم که الگوی مصرف را نمی‌توان در مدارس آن گونه که می‌خواهیم رعایت کنیم.
وی امکانات را جوابگوی شهرستان با این حجم از دانش‌آموز که بیش از یک سوم دانش‌آموزان کل استان بود نداست و گفت: روی همه اینها کمبود 170 نیروی خدمتکار را هم بگذارید.
عباسی از وجود 33 مدرسه استیجاری در این شهرستان خبر داد اما گفت که زمینی  جهت ساخت مدرسه در مادوان در نظر گرفته شده که در صورت ساخت مشکل آن‌جا برطرف می‌شود.
شاپور عباسی در پایان سخنانش ، با بیان این که تجهیزاتی را برای مهر امسال در اختیار گرفته‌اند اظهار کرد: تعداد 1 هزار صندلی دسته‌دار و 170 صندلی معلم و 400 وایت‌برد و 42 کامپیوتر و تعدادی اقلام دیگر را برای مدارس در نظر گرفته‌ایم که با در نظر گرفتن اولویت‌ها توزیع می‌شوند. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر چند مدیران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد سعی می کنند ، مشکلات این دستگاه آموزشی را همراستا با وضعیت موجود آموزش و پرورش کل کشور تعریف کنند اما آنچه که از سخنان این مدیران استنباط می شود ، نیاز مبرم به تامین اعتبار فراتر از آنچه که در حالت عادی تامین می شود ،است و شرایط ویژه این شهرستان لازم است توسط مسئولین به نحو بهتر و فوری تری دیده شود و مهمتر اینکه دستگاه های خدمات رسان این شهرستان توجه ویژه ای به مشکلات آن داشته باشند.
ورود حوزه استانداری خصوصا در رفع برخی مشکلات این دستگاه آموزشی که مرتبط با دیگر دستگاه های دولتی از جمله دستگاه های خدمات رسان است ، بسیار ضروری است ضمن اینکه استانداران گذشته هم تا حدودی در جهت رفع این مشکلات همکاری هایی می کردند و با توجه به ویژگی های استاندار جدید خصوصا در تلاش ها برای رفع مشکلات ، انتظار ورود به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بی جا به نظر نمی رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار