گزیده خطبه های نماز جمعه استان
خطبه های نماز جمعه این هفته مناطق مختلف استان در حالی برگزار شد که در این خطبه ها ائمه جمعه علاوه بر موضوعات سیاسی به برخی مشکلات مدیریتی در استان اشاره کردند.
کد خبر: ۷۷۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴ 23 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خطبه های نماز جمعه این هفته مناطق مختلف استان در حالی برگزار شد که در این خطبه ها ائمه جمعه علاوه بر موضوعات سیاسی به برخی مشکلات مدیریتی در استان اشاره کردند.
لزوم اصلاح ژنتیک یک شهرداری!
حجه الاسلام افروغی افزود: همه مردم باید نسبت به منکرات در جامعه حساس باشند و احساس مسئولیت نشان دهند که شهرستان بهمئی با همه استعداد ها و خوبی ها شاید در روند حجاب تحت تاثیر شهرهای اطراف قرار می‌گیرد و باید خانواده ها و مردم در زمینه پوشش دختران بالغ نهایت تلاش را داشته باشند. 
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب گفت : دولتمردان ما از هر حیث بهتر از بقیه کشورها هستند اما آن مسیری که امام و رهبری برای مسئولیت و زمینه سازی ظهور اسلامی ترسیم کردند بعضی از افراد و دولتمردان ما مناسب این کار نیستند و بعضی از مسئولین ما تراز و فاصله ی زیادی با انقلاب و راه امام دارند.
حجه الاسلام افروغی در بحث ساختار بانکی افزود: اصلاح ساختار بانکی یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده اما هنوز اجرایی نشده است .
خطیب جمعه لیکک عنوان کرد: ساختار بانکی کشور ما خود فساد ساز و ربا ساز است و باعث عدم نقدینگی به سمت رونق تولید می شود.
وی با انتقاد از مجموعه شهرداری و شورای شهر لیکک گفت: متاسفانه این مجموعه خوب عمل نکردند،مثل اینکه باید شهرداری را اصلاح ژنتیک کرد چرا که شهرداری بیشتر از این می توانست موفق باشد./ صدا و سیما
پروژه گازرسانی رها شده است!
امام جمعه شهر دیشموک خطاب به فرماندار کهگیلویه گفت: راه ارتباطی روستاهای سرگچ، رودسمه،پای پره، آجم و رود ریش نامناسب است.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای دولت گفت: یکی از توصیه های مقام معظم رهبری نترسیدن از دشمن است مسئولان ما نباید از دشمن بترسند زیرا دشمنی دشمنان از ابتدای انقلاب وجود داشت و در هیچ نوع دشمنی از ابتدای انقلاب تا الان دریغ نکردند.
وی افزود: ملت ما تحریم های مختلف دارویی، اقتصادی و .. شد ولی با وجود چنین تحریم هایی جوانان انقلابی و بومی کشور را خودکفا کردند در چهل ساله دوم حیات انقلاب اسلامی طبق فرمایشات معظم له دشمنان در زمینه های اقتصادی و فرهنگی در برابر ملت ایران همچون گذشته شکست خواهند خورد.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با اشاره به تهمت ها و نشر اکاذیب در فضای مجازی گفت: باید مراقب باشیم تا از فرصت فضای مجازی دنبال بصیرت افزایی و تبلیغ دین باشیم.
وی افزود: در فضای مجازی با نقشه شوم دشمنان همراه نشویم و ولنگاری و بی بندباری را ترویج نکنیم.
خطیب سیاسی عبادی جمعه شهر دیشموک با اشاره به آغاز هفته دولت در دوم شهریور گفت: هفته دولت به خاطر شهادت شهید رجائی و شهید باهنر به هفته دولت نامگذاری گردید.
امام جمعه دیشموک با اشاره به مشکلات منطقه دیشموک خطاب به فرماندار کهگیلویه گفت: از حضور فرماندار کهگیلویه بدون هیچ تشریفاتی در منطقه دیشموک و سرکشی از روستاها تقدیر می کنیم.
وی افزود: بودجه های فرهنگی به دیشموک داده نمی شود و نیاز هست نمایندگی های تبلیغات و فرهنگ ارشاد اسلامی در دیشموک راه اندازی و فرماندار تدابیر لازم در خصوص اتمام بزرگترین جایگاه فرهنگی بخش دیشموک یعنی مصلی نمازجمعه را بیاندیشند.
راوند با اشاره به وضعیت نامناسب راه های ارتباطی دیشموک خطاب به فرماندار کهگیلویه گفت: راه ارتباطی روستاهای سرگچ، رودسمه ،پای پره، آجم و رود ریش نامناسب و نیازمند اقدام جهادی است.
وی افزود: بودجه جاده تنگ چویل و محور دیشموک به خوزستان وصول شده ولی تاکنون در اختیار پیمانکار قرار نگرفته است که از فرماندار می خواهیم که بودجه مذکور را هر چه سریعتر در اختیار پیمانکار قرار دهد زیرا سال گذشته در بارندگی ها و سیلاب مردم بخش های دیشموک و چاروسا که ارتباطات زیادی با خوزستان دارند با مشکلات زیادی مواجه شدند.
امام جمعه دیشموک ضمن تقدیر از نعمت گازرسانی به بخش دیشموک گفت: اگر بحث گاز به کندی پیش برود بخش دیشموک در فصل سرما با مشکل مواجه خواهد شد و چند ماهی است که پروژه گازرسانی رها شده است که از فرماندار خواهان پیگیری جدی این مقوله هستیم./فارس
آقای استاندار با مصاحبه مشکلی حل نمی شود!
امام جمعه باشت در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به هفته دولت گفت: این هفته را به دولتمردان ومسئولان تبریک عرض می کنم و امیدواریم مسئولان پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند .
حجت الاسلام عبودی افزود: هفته دولت فرصتی است تا خدمات انجام شده توسط دولت به مردم اطلاع رسانی شود .
وی از مسئولان خواست تا مشکلات مردم را مدیریت کنند و به صورت ویژه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای اداره بازار ومصاحبه چند روز قبل در مورد مهلت به مدیران درمورد بازار وگرانفروشی تشکر وقدردانی کرد .
وی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:با مصاحبه مشکل برطرف نخواهد شد بلکه باید عمل شود زیرا مسئولان مربوطه در سازمان صنعت و معدن استان باید تغییر کنند چون سالهاست که این مشکلات پابرجا است .
وی گفت: برخورد و تغییر با مدیران نالایق خواسته بحق مردم از استاندار است و مردم امیدوارند در هفته دولت این عیدی را از استاندارشان دریافت کنند.
امام جمعه باشت افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت فرمودند "دوسال دیگر از عمر دولت باقی مانده و این زمان کمی نیست و وقت زیادی برای رفع مشکلات مردم هست و دولتمردان به سمت حواشی نروند وحاشیه ایجاد نکنند ومشکلات را اولویت بندی و رفع کنند و اولویت هم بهبود اقتصاد وفرهنگ کشور است.
رضایت همه جناج ها از اقدامات رئیس دستگاه قضائی
امام جمعه باشت گفت: با افتخار باید بگویم و باید بنازیم و خوشحال باشیم که دستگاه قضایی کشور فضای انقلابی پیداکرده وجان تازه گرفته است وهمه خوشحال باشند که آیت الله رئیسی آمد و سکان این مجموعه را به دست گرفت.
وی افزود: همه جناحها حتی آنهایی که اختلاف تفکر سلیقه ای با رئیس قوه قضاییه هم داشتند خوشحال هستند،باید هم همین طور باشد و در این مدت کم بسیار اقدامات خوبی شکل گرفته ومردم امیدوار شده اند .
امام جمعه باشت تاکید کرد: برخورد قاطع و سریع با مفسدان بدون تعارف مردم را خوشحال می کند .
وی گفت: برخوردهای قانونی با مفسدان به ویژه مخلان اقتصادی در کشور آغاز شده است به گونه ای که مسئول فاسد را با ذکر نام و تصویر به مردم معرفی می کنند و مردم هم در این زمینه باید با دستگاه قضا همکاری کنند. 
خطیب جمعه باشت اضافه کرد: برخورد بامسئول فاسد هیچ وقت آبروی جمهوری اسلامی را نمی برد بلکه به جمهوری اسلامی عزت وآبرو میدهد ./صدا و سیما
اداره ای که تعطیل است!
امام جمعه کبگیان با اشاره به تخریب منابع طبیعی در این بخش گفت: اداره منابع طبیعی کبگیان تعطیل است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ، امام جمعه کبگیان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: به دولتمردانی که در حل مشکلات مردم خارج از هرگونه تعصباتی گام بر می‌دارند تبریک و خسته نباشید عرض می‌کنم.
وی با اشاره به ویژگی‌های دولت در طراز جمهوری اسلامی خاصه در طراز بیانیه گام دوم انقلاب افزود: بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام عظمای ولایت را همه شنیدید و می‌دانید که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت در گرو استقرار دولت طراز اسلامی است.
وحدانی‌فر با اشاره به خصیصه دولت انقلابی تصریح کرد: التزام عملی به شعارهای انقلاب، با حمایت از جریان انقلابی، تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق  اقتصاد مقاومتی که تنها راه دور زدن تحریم‌هاست و ریشه ندانم کاری‌ها همین عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و دلخوش بودن به غرب است، مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اقتصادی بامسئولیت پذیر بودن دستگاهای دولتی و نظارت دقیق دستگاههای دولتی برای جلوگیری از قدرت گرفتن کانونهای فساد، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به قدرت درون  و اعتماد به جوانان و نیروی داخلی از شاخصه‌های دولت طراز انقلابی است.
وی بااشاره به مسئله یمن خطاب به شیوخ خلیج فارس هم گفت: وقتی امریکا و انگلستان و فرانسه آخرین تکنولوژی‌ها را به شما دادند که پشه در آسمانتان عبور کند ساقط کنید و به پیشرفته ترین پهپادهایشان مجهزتان کردند اما در نهایت درمانده‌اید.
 امام جمعه کبگیان با اشاره به فرجام خواهی بریتانیا درباره سرنوشت نفتکش خود گفت: وقتی که نفتکش گریس یک حامل دو میلیون بشکه نفت خام که یک ماه پیش بصورت غیر قانونی توسسط دزدان دریائی انگلیس دزدیده و الان با حکم دادگاه جبل الطارق به کشور برگشت باید در برابر جمهوری اسلامی مستاصل شوید.
این خطیب جمعه با اشاره به مسئله تخریب منابع طبیعی در کبگیان گفت: وقتی دارایی چیتاب و کبگیان همین درختان بلوط است و عده ای به راحتی در روز روشن با اره برقی درختان بلوط را قلع و قمع می کنند و با بسته‌بندی به استانهای همجوار میفرستند باید گفت منابع طبیعی در بخش کبگیان تعطیل است.
وحدانی فر خطاب به مردم بخش گفت: دارایی ما در بخش بعد از نعمت آب همین طبیعت درختان بلوط است و حالا که منابع طبیعی در بخش کبگیان تعطیل و نسبت به مسئله جنگل بی‌تفاوت است خودتان مامور دفع مخربین منابع باشید و با دقت کامل نام سوداگران مخرب در قلع و قمع درختان را به پاسگاه زحمتکش انتظامی در چیتاب و دمچنار تحویل دهید تا با ارجاع به منابع قانونی به سزای عملشان برسند.
قانون شکنان باید مورد قضاوت قرار بگیرند
آیت الله حسینی امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه مردم باید بعد از گذشت ۴۰ سال ثمره خوب عدالت را حس کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که قانون شکن هستند باید مورد قضاوت قرار گیرند تا مردم امیدوار و دلگرم به قوه قضائیه اسلام باشند. 
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: انسانی که اسیر مادیات است گاهی ترس دارد که عمر خود را چگونه گذرانده و آیا به وظیفه خود عمل کرده و برنامه های دین که خداوند از او خواسته، انجام داده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه اولیاء خداوند کسانی هستند که هرگز اسیر مادیات نیستند، ابراز داشت: انسانی که اسیر مادیات شده، برای به دست آوردن یا از دست دادن آن ناراحت می شود.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه این شهر به مناسبت های هفته و شهادت شهید مجاهد «سیدعلی اندرزگو» اشاره کرد و گفت: وجود این مرد مجاهد الهی افرادی از رژیم را به وحشت انداخته بود و از طرفی در اعدام انقلابی حسنعلی منصور نقش مهمی ایفا کرد که بعد از یک عمر پربرکت و جهاد فی سبیل الله، در ماه مبارک رمضان به شهادت رسید.
وی در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای سه گانه کشور پناهگاه و امید مردم است، اظهار داشت: گرچه زمان بسیاری نیاز است تا ثمرات این قوه در دسترس مردم قرار گیرد، ولی در این مدت کوتاه با اصلاحات حجت الاسلام رئیسی امید در دلها زنده شد.
حسینی ضمن اظهار امیدواری نسبت به اینکه حجت الاسلام رئیسی به این وعده ها جامعه عمل بپوشد و عدالتی که مردم از اسلام انتظار دارند، اجرا شود، گفت: قوه قضائیه باید با کسانی که خلاف کرده و انحراف دارند و متخلفین به دستورات دین برخورد کند.
خطیب جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه مردم باید بعد از گذشت 40 سال ثمره خوب عدالت را حس کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که قانون شکن هستند باید مورد قضاوت قرار گیرند تا مردم امیدوار و دلگرم به قوه قضائیه اسلام باشند.
 انتقاد از ضعف مدیران
امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران استان گفت: مردم از مدیران ضعیف و کارنابلد خون به دل شده‌اند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی با تبریک آغاز هفته دولت به مجموعه دولت در کشور، استان و شهرستان به استاندار و فرماندار عنوان کرد: در آغاز هفته دولت به رئیس جمهور، استاندار، مدیران و فرمانداران خدا قوت می گویم و هفته دولت را بر این عالیجنابان تبریک می گویم از زحمات و تلاش های شما در خدمت رسانی به مردم تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی افزود: از زحمات دولتمردان و نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی در بحث گاز رسانی تشکر می کنم امیدوارم مسئولان تلاش کنند تا هر چه سریعتر مردم چاروسا از این نعمت بهرمند شوند و جناب آقای استاندار نگذارید مردم و جوانان چاروسا در این دولت برای یک مدیر قوی و انقلابی و جهادی و مردمی و پیگیر مشکلات مردم و تلاشگر و اهل تعامل آرزو به دل بمانند.
صلواتی با بیان اینکه ائمه جمعه اهل تعامل هستند و خدمات دولت را بیان می کنند و جستجو و پیگیری می کنند خاطرنشان کرد: هر جا خدمتی شده به مردم می گویند چون باعث خوشحالی مردم و علاقمندی و امیدواری مردم به انقلاب و نظام و حاکمیت است ائمه جمعه در تقابل با دولت نیستند و تریبون نماز جمعه دولت یاور است چون دولت در دل نظام و انقلاب است و تقویت دولت تقویت نظام و انقلاب و حاکمیت و ولایت است و ائمه جمعه از مدیران ضعیف و ناکارآمد و بی خاصیت و بی انگیزه و صرفا صندلی و پست مدیریتی را اشغال کردن و با مردم بد رفتاری کردن و ناآگاه بودن از وضعیت مردم و مردم را به عناوین غلط تقسیم کردن نگران هستند و وجود این مدیران را باعث ضرر و آسیب به انقلاب و نظام و دولت می دانند و آرزوی ائمه جمعه مدیران قوی و متخصص و انقلابی و جهادی و پیگیر مشکلات مردم  است.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آیت الله رئیسی در مدت این 5 ماه تغییرات بسیار امیدوار کننده به وجود آورد عنوان کرد: آیت الله رئیسی توانست باعث امید مردم و تحقق عدالت در کشور و تقویت دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور شود و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با افراد درون قوه قضائیه و آنچه این مجموعه ارزشمند را لکه دار می‌کرد در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب و مطالباتی است که آیت الله رئیسی داشتند.
توصیه انتخاباتی
صلواتی به انتخابات اسفند ماه اشاره و با بیان اینکه مردم برای مجلس آینده نمانیده‌ای در تراز انقلاب انتخاب کنند تاکید کرد: مردم باید تلاش شود تا نماینده در تراز انقلاب و گام دوم انقلاب انتخاب شود که هم شعار انقلابی دهد و هم حمایت از جریان انقلابی را در گام دوم اولویت قرار دهد، مجلسی که پرچمدار نظام انقلابی باشد، مجلسی متکی به ظرفیت درونی و توجه به جوان گرایی باشد، مجلسی که توانایی حضور جوانان در میدان های مختلف را داشته باشد و مجلسی را انتخاب کنیم که اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی را اولویت خود قرار دهد.
مشکل خودکشی با استقرار روحانی کمتر می شود
وی گفت: مردم بین پزشکی که بالای سرش می‌نویسد وقت نماز طواف خانه خدا تعطیل است و عکس امام و شهید حججی را در مطبش نصب می کند اهل مجالس روضه و دعا و اهل مسجد و نماز جماعت و جمعه و از فقیر و نیازمندان هزینه ویزیت دریافت نمی کند و با اخلاق و تواضع و محبت  با بیماران برخورد می کند و پزشکی که با غرور و بی توجهی که صرفا رفع تکلیفی و بی انگیزگی و سر کیفی و با برخورد نامناسب و با دکان کسب درآمد با مردم رفتار می کند تفاوت قائل هستند و امیدوارم مسئولان علوم پزشکی هم تفاوت قائل باشند.
صلواتی ادامه داد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از جوانان شتاب کارهای جهادی در گام دوم انقلاب است مسئولان مشکلات پیشروی گروههای جهادی را حل کنند بی توجهی مسئولان به گروههای جهادی گناه است و یک کار جهادی در روستای آبله انجام دادند که باعث رونق کشاورزی و باغ داری در این منطقه است  مع الاسف با مهری و بی توجهی مسئولان مواجه شدند و حدود یکسال است منتظرند مسئولان کمک کنند.
وی گفت: ما در عرصه فرهنگ هم نیاز به گروههای جهادی داریم مسئله خودکشی و خودسوزی در بعضی از مناطق استان فقط با کار فرهنگی و جهادی حل می شود و با همایش و مقاله و هزینه برای کارهای علمی و دنبال دلیل گشتن حل نمی شود. دلایل خود سوزی و خودکشی مشخص است ضعف باورهای دینی و اعتقادی و مشکلات خانوادگی و تربیتی و ناآگاهی می باشد و این با استقرار روحانیت و طلاب و فعالان فرهنگی به حداقل می رسد و انتظار است معاونت امور اجتماعی استاندار به حمایت از این طرح استقرار روحانیت و فعالان فرهنگی این آسیب را به حداقل برسانند.
امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: بحث درمانگاه این طور که مسئولین اطلاع دادند حل شده و یک پرستار خانم را به این مرکز اضافه کردند و الان سه پرستار خانم و سه پرستار آقا در این مرکز خدمت رسانی می کنند و لذا از تلاش های و پیگیریهای فرماندار محترم و مسئول محترم شبکه بهداشت و درمان و معاون بهداشت و مسئول مرکز بهداشت و حراست شبکه  شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر می‌کنم./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار