کد خبر: ۷۷۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 25 August 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بخشدار چاروسا در بازدید از چند روستای فاقد دهیاری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه خدمات و اقدامات خوبی پس از انقلاب در روستاهای بخش چاروسا به ویژه در دولت تدبیر و امید به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: انجام اقدامات روبنایی و زیربنایی و توسعه تأسیسات و امکاناتی چون برق، گاز، آب و تلفن و راه‌های آسفالته با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان صورت گرفت و هم اینک باید با برنامه‌های جامع و فراگیر برای حفظ و نگهداری از این دستاوردها تلاش کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات مطلوب و مناسب به روستاها، ماندگاری آن‌ها و کاهش مهاجرت در شهرها را به دنبال دارد لذا به دنبال برخورداری روستاهای چاروسا از امکانات و زیرساخت‌های مناسب هستیم.
وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری از ابتکارات دولت تدبیر و امید است اظهار کرد؛ در گذشته اعتبارات ناچیزی به حساب دهیاریهای همجوار این روستاها جهت کارهای عمرانی آنها  واریز می شد و در این دولت برای اینکه روستاهای فاقد دهیاری در ریل توسعه عمرانی و آبادانی قرار گیرد اعتبارات  بیشتر و بصورت تجمیعی  به روستاهای فاقد دهیاری  تخصیص داده شد.

تخصیص ۵ میلیارد برای پروژه های عمرانی روستاهای فاقد دهیاری چاروسا


نماینده عالی دولت در بخش چاروسا بیان کرد: تخصیص اعتبارات به روستاهای فاقد دهیاری بخش چاروسا، روستاهای کم برخوردار و محروم، روستاهای دارای زمینه توسعه،در اولویت  ایجاد زیرساخت‌ها قرار گرفته‌اند.
 محمودی از تخصیص اعتبـــــار پنج میلیـــــارد ریال به جهت اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری این بخش خبر داد و گفت: این اعتبارات هم ‌اکنون تخصیص یافته و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری قرار خواهد گرفت.
بخشدار چاروسا با بیان اینکه این میزان اعتبارات صرف اجرای طرح هادی و  ساماندهی روستاها خواهد شد، ابراز داشت: از محل همین منابع  اجرای ساماندهی آب‌های سطحی ،کانال کشی هدایت سیلاب ،اجرای زیرسازی معابر روستایی ،جدول‌گذاری و موارد دیگر به انجام خواهد رسید.
بخشدار چاروسا عنوان کرد: سال ۹۷اعتباری به میزان ۴ میلیارد سیصد و پنجاه میلیون ریال برای روستاهای فاقد دهیاری تخصیص گردید،که نسبت به سال قبل از آن ۴۰۰درصد رشد اعتبارات داشته است.
این مسوول خاطرنشان کرد: این اعتبارات در روستاهای با جمعیت کمتر و فاقد دهیاری  هزینه می‌شود.
گفتنی است بخش چاروسا یکی از بخش های چهارگانه شهرستان کهگیلویه است که مجموعا ۱۲۰ روستا در این بخش واقع شده است . و از این تعداد ۳۵ دهیاری و مابقی روستاهای فاقد دهیاری می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار