کد خبر: ۷۷۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ 25 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شهید «اسماعیل آزاد زعیم» در وصیت نامه خود می‌نویسد: اگر جنازه‌ام به دستتان نرسید افسرده نشوید، زیرا شهدا زنده هستند و نابود نخواهند شد و پیش خدا روزی می‌خورند.

شهید «اسماعیل آزاد زعیم» فرزند عبدالله در خرداد 1342 در محله حسین آباد کرج متولد شد.

دوران پر نشاط کودکی را در آغوش گرم خانواده سپری کرد. دوره ابتدایی را تا پایه پنجم دبستان با موفقیت گذراند. تربیت و پرورش اخلاقی وی و پایه ریزی شخصیت بزرگ این شهید بزرگوار در دامان پرمهر خانواده ای مذهبی، مومن و متعهد به خوبی صورت پذیرفت. آن چنان که مظاهر ایمان و تقوا در اخلاق و رفتارش از همان دوران کودکی و نوجوانی مشهود بود.

تحصیل را پس از پایان سال اول راهنمایی رها کرد و به دنبال کار و تلاش در جهت پیشبرد زندگی خانواده اش رفت. پدر و مادر از بالیدن و ثمر رسیدن وی لذت می بردند تا روزی که به خدمت مقدس سربازی فراخوانده شد تا دین خود را به وطن ادا کند. درست در آن زمان میهن ما مورد تجاوز و دست اندازی بیگانگان قرار گرفته بود.

اسماعیل نیز مانند سایر جوانان غیرتمند ایرانی در آن روزگار درنگ را جایز ندانست و به ندای هل من ناصر ینصرنی رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و در مرزهای عزیز وطن به نبرد با دشمن رفت. تا این که در این راه مقدس در تاریخ 18 اردیبهشت 1363 در منطقه عملیاتی مریوان به یاران شهیدش پیوست و پیکر مطهرش در بهشت رضای شهرستان نظرآباد در بستر خاک آرام گرفت.

شهید «اسماعیل آزاد زعیم» در بخشی از وصیت نامه خود چنین نگاشته است:

من هم بنا به وظیفه شرعی خود می خواهم چندکلمه که در سینه ام نهفته است برروی کاغذ آورم. البته بنده چیزی ندارم و فقط آنچه که از خدا می خواهم پیروزی رزمندگان اسلام و سلامتی امام عزیز را خواهانم.

مادر عزیز و برادر بزرگم اگر خداوند صلاح دانست که شهادت نصیبم شود چه بهتر، هیچ وقت بخاطر من ناراحت نباشید. زیرا ناراحتی شما دشمنان اسلام و مسلمین را شاد خواهد کرد. بنابراین از شما خواهش می کنم برای من گریه نکنید و ناراحت نشوید هر وقت به یادم افتادید فکر خودتان را به سوی کربلای حسینی بیندازید و بیندیشید که چطور علی اکبر امام حسین (ع) شهید شد در حالی کسی نبود آنها را تشییع جنازه نماید، ولی ما حداقل توسط دوستان، اقوام و خویشان تشییع خواهیم شد. البته اگر جنازه ام به دست شما برسد. اگر نرسید باز هم افسرده نشوید زیرا شهدا زنده هستند و نابود نخواهند شد و پیش خدا روزی می خورند...

در آخر از شما می خواهم که دعای همیشگی خودتان این باشد که خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار ... به امید پیروزی رزمندگان حق علیه باطل.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار