کد خبر: ۷۷۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰ 25 August 2019

همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک ذی الحجه و با همکاری و مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تعداد ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی، آئین آزادی تعداد ۱۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زندان های کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین و دادستان مرکز استان، مدیرکل زندان ها و مدیرکل اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات کانون اصلاح و تربیت برگزار شد.

آزادی ۱۵ زندانی گرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد


در ابتدای این آئین اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با قدردانی از همراهی و همکاری بسیار خوب مسئولین قضایی استان و کمک به تحقق اولویت های سازمانی اظهار داشت: با حمایت و هدایت رئیس کل دادگستری و دیگر مسئولین قضایی استان در ارزیابی بعمل آمده، اداره کل زندان های استان در اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دستگاه قضا و نیز اولویت های ابلاغی سازمان زندان ها رتبه دوم کشوری را در موضوع مهم کاهش هدفمند جمعیت کیفری کسب کرده است.
وی در ادامه به برنامه های بازپروری در زندان ها اشاره کرد و افزود: پر کردن اوقات فراغت زندانیان از طریق برگزاری برنامه های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و ورزشی و نیز تقویت باورهای دینی و مذهبی از جمله اقداماتی است که در زندان های استان انجام می گیرد که امیدوارم تا زندانیان از این فضای بوجود آمده استفاده کرده و مسیر اصلاح و تربیت را طی نموده تا پس از آزادی مورد پذیرش خانواده و جامعه قرار بگیرند.
عضو شورای قضایی استان با قدردانی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت: امروز برای اولین بار و با همکاری و مساعدت اداره کل اوقاف و امور خیریه تعداد ۱۵ زندانی جرائم غیرعمد با ترکیب ۲ نفر زن و ۱۳ نفر مرد و با بدهی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از زندان آزاد می شوند که با مداخله و مشاوره کمیته های صلح و سازش مستقر در زندان ها بخش بیشتر آن را تخفیف و رضایت و مابقی بمبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه تأمین و پرداخت شد.

آزادی ۱۵ زندانی گرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد


حجه الاسلام والمسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان نیز در این آئین با قدردانی از فعالیت های خوب و اثر گذار انجام گرفته در زندان هاخطاب به دادستان و رئیس محاکم عمومی و دیگر قضات گفت: هر چند بایستی در اجرای قوانین و محکومیتها برای نافیان جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشید لذا با دیدگاه مثبت و نظر مساعد به مراجعین و محکومین به خصوص زندانیان زن در اعطاء تأسیسات حقوقی اعم از مرخصی ها ، عفو، آزادی مشروط و مرخصی پایان حبس کمک نمائید.
این مقام ارشد قضایی استان در سخنانی با ذکر توصیه و سفارشاتی به زندانیان خاطر نشان کرد: از زندانی شدن همه به خصوص شما بسیار متأثر و ناراحت هستیم لذا با تأسی از زندگی معصومین علیهم السلام و توکل به خدای تبارک و تعالی زندان را خلوتگهی برای توبه و انابه و بازگشت به خدای متعال بدانید و مطمئن باشید هیچ دوستی و رفاقتی بالاتر از رفاقت با خدای متعال نیست.
شایان ذکر آنکه این آئین که در سالن اجتماعات کانون اصلاح و تربیت یاسوج برگزار شد با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه دو نفر زن و ۱۳ نفر زندانی مرد از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

آزادی ۱۵ زندانی گرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد

آزادی ۱۵ زندانی گرائم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار