مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در مرداد 98 را منتشر کرد
مرکز آمار، در مرداد 98 هم بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در بین استان‌های کشور را مربوط به کردستان اعلام کرد؛ نرخ رسمی تورم سالانه اقلام خوراکی و آشامیدنی در کردستان 65.9 درصد اعلام شده است؛ قابل توجه آن دولتمردان در کردستان که صاحب زندگی اشرافی هستند و اغلب یک وجب جلوتر از دماغ خود را نمی‌بینند!
کد خبر: ۷۷۵۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 27 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، مرکز آمار ایران، دیروز گزارش شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان در مرداد 98 را منتشر کرد که طبق آن، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در بین استان‌های کشور «باز هم» مربوط به کردستان است.

در گزارش یادشده، نرخ تورم دوازده ماهه در کردستان 50.8 درصد، نرخ تورم دوازده ماهه اقلام خوراکی و آشامیدنی 65.9 درصد و نرخ تورم 12 ماهه اقلام غیرخوراکی و خدمات هم 41.5 درصد اعلام شده است.

در گزارش مرکز آمار یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد؛ کیست که نداند استاندار کردستان و برخی دیگر از مدیران ارشد استان هرگاه بخواهند احساسات عمومی را به نفع خود تهییج کنند منتقدان خود را مخالف شادی و تفریح مردم معرفی می‌کنند! آقایان خبر دارند در گزارش اخیر مرکز آمار، استان فرهنگی کردستان در تورم سالانه گروه «تفریح و فرهنگ» با تورم 82.4 درصدی، گران‌ترین استان کشور است؟! نگویید این اطلاعات هم سیاه‌نمایی است!

این اطلاعات را درگاه ملی آمار منتشر کرده است؛ مقایسه انجام شده بین استان‌های کشور را تشکیلاتی رسمی اعلام کرده که زیرمجموعه همین دولت است؛ بازتاب آن هم حق قانونی هر رسانه‌ای است؛ کافی است یا روشن‌تر بگوییم؟!

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در بین استان‌های کشور «باز هم» به نام کردستان ثبت شده است؛ دلایل به وجود آمدن مشکل هرچه باشد سهم سوء مدیریت و کوتاهی در انجام وظایف نظارتی در حوزه توزیع و عرضه کالا در بازار استان در رقم خوردن این وضعیت غیرقابل کتمان است؛ «قصور در انجام وظایف از سوی ادارات و سازمان‌های مسئول» سبب تضییع حقوق عامه در استان شده و طبیعتاً انتظار به‌حق مردم هم مجازات قاصران و مقصران رقم خوردن این وضعیت است؛ مجازات همان کسانی که به جای پاسخ‌گویی درباره نقش‌شان در پدید آمدن وضعیت حاضر دست به فرافکنی، اتهام‌زنی و حاشیه‌سازی می‌زنند.

واکنش دولتمردان کردستان به گزارش مرکز آمار را می‌شود با لحاظ واکنش آنها به گزارش‌های مشابه تقریباً حدس زد؛ اتهام‌زنی به رسانه بازتاب‌دهنده، تهدید خبرنگار به کشاندن پای میز محاکمه و از این دست واکنش‌های انفعالی که نه دردی از جامعه دوا می‌کند و نه اعتبار بر باد رفته مطرح‌کنندگان را باز می‌گرداند.

پاسخ‌های توهین‌آمیز استاندار کردستان و برخی از مدیران ارشد استان به بازتاب گزارش‌ یک مرجع رسمی در این رسانه در روزهای اخیر عمق وفاداری آقایان به شعار نقدپذیری را نشان داد؛ جریان‌سازی تقلبی دولتمردان کردستان و مواجب‌بگیران آنها برای پوشش ناکارآمدی منصوبان دولت در کردستان هم نه تنها به جایی نرسید که مع‌الاسف سبب تحمیل هزینه مضاعف به دولت شد.

هفته دولت است؛ بی‌انصافی است اگر صداقت برخی کارگزاران دولت در کردستان را در شرایط فعلی استان فراموش کنیم؛ نمونه‌اش اظهارات 28 اردیبهشت 98 رئیس اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کردستان.

این جملات از قول «فرزاد سردارزاده» نقل شده است؛  «بازار کردستان با 47 بازرس قابل کنترل نیست»؛ «کنترل و نظارت بر نحوه توزیع کالاهای یارانه‌ای مانند، قند، شکر، برنج، گوشت و غیره که هر کدام به عنوان چالشی سازمان را در فشار قرار داده‌اند، کار ساده‌ای نیست»؛ «تفاوت قیمت کالاهای یارانه‌ای با قیمت واقعی آنها در بازار موجب سوءاستفاده افرادی سودجو و دلال شده است، این اشخاص با بکارگیری افرادی کالاهای تنظیم بازار را خریداری می‌کنند و با قیمت چند برابری می‌فروشند»؛ «هر روز قیمت‌ها افزایش می‌یابد و صدایمان به جایی نمی‌رسد».

مدیران دولتی صاحب زندگی اشرافی باید بپذیرند زندگی بسیاری از مردم کردستان به سختی می‌گذرد؛ مقصود از مردم کردستان در این نوشتار آنهایی هستند که نه در دسته مداحان دولتمردان کردستان جای می‌گیرند و نه در گروه منتقدان؛ منظورمان از مردم دقیقاً آنهایی هستند که در نایسر و حسن‌آباد و ننله و دوشان و گریزه و کانی‌کوزله و تق‌تقان و عباس‌آباد و فرجه گرفتار معیشت هستند؛ شب و روزشان به سختی می‌گذرد و از نجابت دم بر نمی‌آورند... مسئولان اجرایی متولی امور این مردم الحق که شایسته تعقیب قانونی و مجازات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار