گزارشی از بی رحمی انسان!
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : لاشه ها در جایگاه دفن زباله شهر سی سخت پیدا شده است.به کمک رسانه ها در فرهنگ سازی نیازمندیم.
کد خبر: ۷۷۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 28 August 2019
‌به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد-   کارشناسان  محیط زیست استان  در ششمین روز از شهریورماه 98 حین بازدید از جایگاه دفن زباله شهر سی سخت متوجه لاشه 2 قلاده خرس نابالغ در محل دفن زباله می شوند.
برهمین اساس محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت:  در پی بازدید کارشناسان پایش این اداره کل در محل جایگاه دفن زباله شهر سی سخت لاشه 2 توله خرس قهوهای نابالغ کشف می شود.
جعفری نژاد افزود: فورا" با هماهنگی دامپزشکی شهرستان تیمی به محل جایگاه زباله اعزام می شود.
وی با اشاره به اینکه جایگاه دفن زباله در خارج از مناطق حفاظت شده استان قرارد دارد افزود: بررسی ها توسط تیم دامپزشکی نشان داد که متاسفانه هردوقلاده خرس براثر شلیک مستقیم گلوله تلف شده اند .
وی سن هر دو قلاده خرس را کمتراز 2 سال بیان کرد و گفت : جنسیت هردوی آنها نیز ماده بوده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مشکلات فرهنگی را علل بسیاری از تخلفات زیست محیطی دانست و افزود: کمبود نیرو , وسعت مناطق و ضعف اختصاص بودجه برای آموزش باعث شده است که متاسفانه به راحتی شاهد تلفات این گونه ارزشمند در خارج از مناطق حفاظت شده ی استان باشیم.
این مقام مسئول گفت: گرچه مامورین یگان حفاظت تحقیقات محسوس و نامحسوس خود را بمنظور شناسایی عواملین شکار انجام خواهند داد , اما تقاضا می شود کسانی که به هرنحوی اطلاعاتی از موضوع دارند که میتواند کمک کار ما در حوزه قضایی باشد موضوع را به این اداره کل گزارش نمایند.
  وی نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست را بسیارحائز اهمیت و موثر برشمرد و افزود: رسانه‌ها نقش مهم و حیاتی در ترویج و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند وهمه اقشار جامعه باید نسبت به این موضوع آگاه و خود را در این زمینه مسئول بدانند.
جعفری نژاد  با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ و حراست از محیط زیست را یک وظیفه همگانی خواند و خواستار فرهنگ‌سازی و آموزش در زمینه مسائل زیست محیطی به همه اقشار مردم به ویژه جلوگیری از تخلفات شکار و صید در مناطق آزاد  شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  همچنین نقش جوامع محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد را در حفظ محیط زیست مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: با مشارکت آنها در صیانت از محیط زیست و مناطق حفاظت شده و حیات وحش بسیاری از مشکلات و چالش‌های پیش روی محیط زیست برطرف می‌شود.
وی در ادامه بر لزوم فرهنگ‌سازی برای حفاظت از منابع طبیعی خدادادی و محیط زیست تأکید کرد و گفت: این موضوع یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از محل زندگی خود و منابع خدادادی تشویق کنیم.
جعفری نژاد با اشاره به نقش مهم و حیاتی رسانه‌ها در ترویج فرهنگ زیست محیطی افزود: رسانه‌ها در همه حال یاری‌رسان محیط زیست بوده‌اند و با دغدغه و احساس مسئولیت در این زمینه قلم زده‌اندو می توانند کمک کار ما باشند و به یاری آنها نیازمندیم.
جعفری نژاد درپایان افزود : کمبود منابع تغذیه‌ای به شدت حیات حیوان را تحت تاثیر قرار داده، بطوری که اگر زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در معرض تخریب قرار گیرد این حیوان برای تهیه منابع تغذیه مجبور است به حواشی روستاها و محل زندگی انسان‌ها نزدیک شود و این نزدیکی در بسیاری از مواقع منجر به مرگ خرس می شود.
خرس قهوه ای گونه شاخص جانوری استان می باشد که قانونگذار برای شکار هر قلاده از آن 500 میلوین ریال جریمه حقوقی تعین نموده است.  
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
متاسفانه دیروز به خود من در شهر یاسوج پیشنهاد خرید گوشت پازن هر کیلو ۱۸۰ هزار دادند اوضاع محیط زیست خرابه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
خجالت دارد برای بشریت
سگ اصحاب کهف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
شرم باد بر انسان.اگر همین خرس به یه بچه آدم حمله میکرد با چه آبو تابی از وحشی گری خرس صحبت میشد ولی انسان حق شکار را برای خود مشروع میداند و به عنوان یه تفریح متمدنانه از آن صحبت میکند.از انتقام طبیعت بترسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار