کد خبر: ۷۷۵۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 29 August 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام محسنی اژه ای در یاسوج آغاز شد.
بنابر این گزارش حسن نگین تاجی به عنوان رئیس جدید دادگستری استان منصوب و از خدمات حجت الاسلام مزارعی تقدیر می شود.
 
اولین اظهارات رئیس جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۴:۵۰

حسن نگین تاجی رئیس جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم معارفه خود که امروز پنجشنبه 7 شهریور ماه 98 برگزار شد، ضمن تشکر از حجت الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: انشالله انگونه که حجت الاسلام اژه‌ای بیان کردند بتوانم رفتار کنم.
وی ضمن تشکر از برخی حضار گفت: در ابتدای کلام از حسن اعتماد مسئولان ارشد قوه قضاییه خصوصاً آیت الله رئیسی تشکر دارم، انشالله بتوانم آنچه را برعهده گرفته‌ام به نحو شایسته و مطلوب بجا آوردم.
وی ضمن تشکر از حجت الاسلام مزارعی در منسب پیشین خود بیان کرد: طرح عملیاتی و اجرایی به نام «طرح عنصرشناسی دعاوی» را که چند سال بر روی آن کار کرده‌ام و تا حدی در دادگاه‌های مرکز استان اجرایی کردیم، بر اساس آسیب شناسی پرونده‌ها به این نتیجه رسیدیم در کنار عواملی مثل ورودی پرونده‌ها آنچه نقش اساسی در اجرا نشدن یک حکم دارد، نقش دادرس یا قاضی‌ای است که آشنایی با مباحث ندارد و این در اطاله دادسری نقش دارد.
نگین تاجی ابراز کرد: برخی پرونده‌ها حدود 5 سال در دادگاه‌ها در جریان بوده‌اند و حکم صادر شده و وقتی به مرحله اجرا رسیده، عملاً قابلیت اجرا نداشت. وقتی موشکافی در 30 پرونده با عناوین مختلف صورت دادیم، به نقش دادرس در اطاله دادرسی رسیدیم.
وی تاکید کرد: علت این است که در دانشکده‌های حقوق، در دوره‌های کاراموزی، دادرسین و حتی وکلای ما آشنایی با مفاهیم دعوی و ارکان و عناصر ان ندارند. وقتی قاضی ماهیت دعوا را نشناسد نمی‌تواند توصیفی صحیحی از اعمال حقوقی داشته باشد. وقتی عناصر و ارکان را نشناسد خود به خود پرونده‌ها طولانی می‌شود و رأی‌ها بعضاً قابلیت اجرایی ندارد.
نگین تاجی اینگونه تشریح کرد: پرنده‌های تقسیم ارث در دادگاه‌ها طولانی می‌شود گفت: در یک پرونده‌ای که در آن تقسیم ارث مسئله بود، به این یافته رسیدیم که هم قاضی و هم کارشناس در دعوای تقسیم با شیوه‌های مالکیت و تقسیم آشنا باشد. چند ماه در دادگاه‌ها این طرح را با قضات و کارشناسان در میان گذاشتیم. آموزش کاربردی عملی در این رابطه برگزار کردیم و نتیجه این شد که پرونده‌های تقسیم ارث به سرعت و در مدت زمان کوتاه رسیدگی شد و قابلیت اجرایی پیدا کرد. انشالله این طرح را به عنوان نمونهدر استان کار خواهیم کرد.
وی افزود: یک بحث انتقادی هم دارم، اینکه نظارت‌ها انجام می‌شود ولی کیفیت نظارت اهمیت دارد. هیئت‌های بازرسی در چهارچوب ماده 28 نظر می‌دهند ولی شیوه نظارت اهمیت اساسی دارد.
نگین تاجی به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته و گفت: امروز مردم از جرائمی مثل اختلاص، ارتشا، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، تبانی در مبادلات دولتی، پولشویی هم در سطح مسئولین و هم در سطح عمومی و مردم عادی ناراحت هستند.
نگین تاجی خاطرنشان کرد: فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است، فرصت برای عمیق شدن این فرمان 8 ماده‌ای کم هست، مهم‌ترین بحث این فرمان این است که تسامح در مقابله با مفسدین به معنای همدستی و تبانی با آنها است، بخصوص قاضی‌ای که سوگند خورده و رفتار او باید نمونه باشد، جای تعجب دارد که بخواهد در این وادی ورود کند.
وی تصریح کرد: مباحث دیگر نگاه‌های قومی و قبیله‌ای است. آیا قاضی‌ای که قسم خورده و وظیفه‌اش خدمت به مردم است باید به نگاه‌های قومی و قبیله‌ای توجه کند.
نگین تاجی تاکید کرد: حضرت آیت الله رئیسی در مباحث مربوط به طرح عناوین در رسانه‌ها به خوبی عنوان کرده‌اند که بسیار خوب است رسانه‌ها در امر مبارزه با فساد همراه با مسئولین باشند، اما باید مطالب مستند و مدلل عنوان شود، اگر قرار باشد بخاطر منافع شخصی، حزبی، قومی و قبیله‌ای آبروی اشخاص را زیر سؤال ببریم قوه قضاییه این را تحمل نخواهد کرد. رئیس کل جدید دادگستری استان بیان کرد: بنابراین عنوان می‌کنم در برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی را لحاظ نخواهیم کرد، دانه درشت‌ها که از آنها با عنوان مجرمان یقه سفید از آنها یاد می‌شود بدانند دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و هیچ حاشیه امنی برای کسی وجود ندارد.
نگین تاجی گفت: بعضی من را به مهربانی می‌شناسند ولی به قول حضرت آیت الله رئیسی مهربانی هیچ منافاتی با قاطعیت در عمل ندارد. و این وظیفه قوه قضاییه و خواسته و مطالبه عمومی برخورد قاطعانه و شجاعانه است. به گونه‌ای که به قول رهبر انقلاب برکات عمل مشهود باشد نه یک مبارزه ظاهری و شعارگونه و تظاهرگونه.
وی بیان کرد: گردن کلفت‌ها و دانه درشت‌ها اجازه ورود به نخبگان و سرمایه گذاران واقعی نمی‌دهند، در حالی که مبارزه صادقانه ما با امر مبارزه با فساد جوانان را امیدوار می‌کند.

روسای جدید و قدیم مورد سخن محسنی اژه ای
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۴:۱۶

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین بخشی از سخنان خود را به تمجید از حجت الاسلام مزارعی اختصاص داد و در بخش دیگری از سخنانش هم نکاتی را بیان کرد که مخاطب اصلی وی رئیس جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بود .

معاون اول قوه قضائیه خطاب به رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این شرایط که دشمن فشار آورده و مسأله اصلی ما گره گشایی از معیشت مردم است باید هر مقدار می‌توانیم در بیت‌المال صرفه‌جویی کنیم.

اژه‌ای همچنین از رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خواست اجرای کامل احکام مدنی و کیفری که هنوز اجرا نشده‌اند و آنهایی که ناقص اجرا شده را در دستورکار قرار دهد و ادامه داد: ورودی پرونده‌های ما نیز زیاد است که باید کاهش پیدا کند.

اژه ای افزود :اگر احکام دیر اجرا شود، بد اجرا شود یا اجرا نشود یا کم اثر باشد، باید آن را بررسی کرد، آیا اشکال از صدور حکم است یا چیز دیگری است.
وی در ادامه گفت: حکم اگر به موقع و درست اجرا نشود اثری که باید داشته باشد را ندارد، لذا آماری که از اجرای احکام گرفته‌ام ببینید در احکام کیفری و مدنی شما چقدر پرونده وجود دارد که اگر حکمش اصلاً اجرا نشود حتماً در اولویت است.

وی با بیان اینکه منشأ بسیاری از پرونده‌های کنونی ما بانک‌ها هستند و بخشی مسأله زمین است، گفت: باید با نشست با مردم و مسئولان ذی‌ربط از ورود بیش از حد پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری کرد.

معا‌ن اول قوه قضائیه بیان کرد: از تمام ظرفیت استان برای صلح و سازش استفاده کنید زیرا خیری که در صلح و سازش است در اقدامات قضایی نیست و جایی که چاره‌ای نبوده و صلح و سازش کارساز نباشد باید دستگاه قضا وارد شود.

اژه‌ای با تاکید بر تقویت شوراهای حل اختلاف، خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا شد.

بصیرت تنها مخصوص فتنه سال 88 نبود
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۴:۰۷

حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی‌اژه‌ای هم در این مراسم خدمت به مردم را ارزشمند و عبادت بزرگی خواند و گفت: مردم شایسته بهترین خدمات هستند و اگر خدمت به مردم به خوبی معنا شود و مورد توجه قرار گیرد حل مشکلات و موانع آسانتر می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه عدالت سرلوحه کارها و برنامه‌ها باشد، گفت: اگر می‌خواهیم حاملان عدالت باشیم و برای مردم عدالت به ارمغان بیاوریم باید از خودمان شروع کنیم و به عدالت نزدیک شویم.

وی با اشاره به اینکه به تنهایی و ابتکار خود نمی‌شود خدمات به مردم ارائه کرد بر استفاده از نیروی جوان، تیزهوش و بااستعداد تأکید کرد و افزود: اگر منیت‌ها را کنار بگذاریم و با همفکری از ذکاوت و امکانات استفاده کنیم به خوبی می‌شود جلوی دسیسه‌های دشمنان را گرفت.

این معاون قوه قضاییه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران 40 سال است که در مقابله استکبار جهانی و همه دشمنان با صلابت ایستاده و امروز در جایگاهی بالاتر از 40 سال گذشته قرار دارد و حتی دشمن هم به این موضوع اشاره داشته است.

محسنی‌‌اژه‌ای ادامه داد: امروزه استکبار جهانی به جایی رسیده که در مقابل جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به استیصال رسیده و قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کند، ایران اسلامی در تمام دنیا دارای نفوذ است.حیف است اگر با این نفوذ نتوانیم مشکلات و نارسایی‌ها را حل کنیم در حالی که به جهت سرمایه انسانی و امکانات ثروتمند هستیم.

معاون اول قوه قضاییه بر کنار گذاشتم امیال شخصی برای رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: با همدلی و همفکری می‌توانیم به توفیق و موفقیت بیشتر برسیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن طمع دارد مردم را به لحاظ اقتصادی و روانی تحت فشار قرار دهد، گفت: باید گام دوم انقلاب را گام به گام عملی کرده و فشارهای اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کنیم.

این معاون قوه قضاییه در خصوص عملیات روانی دشمن گفت: بصیرت تنها مخصوص فتنه سال 88 نبوده، فتنه‌های دیگری در راه است و باید چشم و گوش خود را بهتر از گذشته باز کنیم و رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای بر صرفه‌جویی در بیت‌المال در جهت بازگشایی معیشت مردم تأکید کرد و یادآور شد: رئیس کل جدید دادگستری این موضوع مهم را نیز مورد توجه قرار دهد، ضمن اینکه  صدور احکام مدنی و کیفری که هنوز اجرا نشده در دستور کار باشد.

وی با تأکید بر کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌ قضایی تأکید کرد و گفت: منشا بسیاری از پرونده‌های کنونی بانک‌ها هستند و بخشی پرونده‌ها هم مربوط به زمین است که باید با نشست با مردم و مسوولان از ورود بیش از حد پرونده‌ها به دستگاه قضایی جلوگیری کرد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به وضعیت استان گفت: از ظرفیت صلح و سازش استفاده شود چرا که خیری در این حوزه است در اقدامات قضایی نیست و اگر صلح و ساز چاره ساز نبود آن وقت باید دستگاه قضا ورود پیدا کند.

سخن رئیس سابق در مورد مردم استان / گریه مزارعی بر یک مرثیه یزرگ
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۳:۴۹
فیلم ۲۵ دقیقه ای از عملکرد و ماجرای سوء قصد به جان مزارعی
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۱:۰۸

در ادامه این مراسم کلیپ ۲۵ دقیقه ای ویدیویی از عملکرد حجت الاسلام مزارعی خصوصا در مبحث مبارزه با مفاسد و به سرانجام رساندن پرونده های مهم همچنین توصیه های وی برای تعامل دستگاه قضایی با سرمایه گذاران پخش شد.

در انتهای این کلیپ ویدیویی جزئیاتی از ماجرای سوء قصد به جان وی منتشر شد.

 

فیلم تعقیب و گریز ترور رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد / جزئیاتی از ماجرای سوء قصد / وضعیت سوء قصد کنندگان / رازی که مزارعی نگفته بود!

استاندار : استقلال قاضی نافی تعامل نیست
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۰:۴۷

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : به نمایندگی از شورای تامین استان دلاورخیز کهگیلویه و بویراحمد در خدمت شما هستم .
دکتر کلانتری افزود : در خصوص عملکرد حجت الاسلام مزارعی و مجموعه قضائی استان باید بگویم وضعیت امنیت استان در سطح بندی ، سطح اول هستیم .
استاندار گفت : نعمت امنیت و سلامت مورد عنایت بزرگان بوده به گونه ای که آن را مترادف با اهمیت اکسیژن برای زندگی می دانند.
کلانتری ادامه داد : حجت لاسلام مزارعی با آمادگی کامل و داشتن توصیه هایی مهم در جلسات مشترکی که داشتیم حضور داشت.
وی گفت : من نمی خواهم وارد مسائل قضائی بشوم چرا که قاضی در صدور حکم مستقل است اما این موضوع نافی تعامل نمی شود.
وی در پایان افزود : در خصوص این مراسم معمولا پشت سر کسی که در حال تودیع است بد نمی گویند اما من می خواهم بگویم بدی ندیدم و هر چه بود خوبی است.

حجت الاسلام مزارعی مانند پدری برای مجموعه قضائی استان بود
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۰:۳۲

در ابتدای این مراسم معاون قضائی و برنامه ریزی استان ، ضمن برشمردن خدمات با ارزش حجت الاسلام مزارعی وی را به عنوان پدری دلسوز برای مجموعه قضائی استان عنوان کرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
خدا .......کسی را که باعث شد مزارعی از استان برود
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
مردم پاسخ کسانی را که باعت رفتن مزارعی شدند در وقت مناسب خواهند داد مردم واقعیت را میدانند
الل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
مردم درس عبرتی به اون کسی که دنبال مزارعی بود در انتخابات میدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
دیگه مثل حاج اقا مزارعی پیدا نمیشه
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
اقای نگین تاجی در خصوص تصرف کارخانه قند و پترو شیمی مارگون و وام های میلیاردی چیزی نگفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۸
انشاء الله جواب محکم به عوامل ودست اندر کاران رفتن مزارعی از استان در انتخابات پیش رو ازطرف مردم عزیز ولایت مدار استان داده میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار