طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در روز شنبه 9 شهریور آسمان استان، نیمه ابری از بعدازظهربه تدریج ابری همراه با بارندگی، وزش باد و احتمال رعد وبرق خواهیم داشت. ضمنا هوای مازندران، ابری و خنک تا هفته آینده پیش بینی می شود .
کد خبر: ۷۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 29 August 2019

به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی اعلام داشت که در استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، به تدریج گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات شمالی استان سمنان، ارتفاعات شمالی استان تهران، قزوین، البرز، برخی نقاط استان اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همین طور زنجان دور از انتظار نیست که شاهد بارش باران و رگبار و رعد و برق باشیم.

بر اساس این گزارش، در روزهای شنبه (۹ شهریور) و یکشنبه (۱۰ شهریور) علاوه بر استان‌های فوق در ارتفاعات استان سمنان، گلستان و خراسان شمالی بارش‌های پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود. همچنین در سایر مناطق کشور تا روز سه شنبه (۱۲ شهریور ) جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه (۸ شهریور ) تا روز یکشنبه (۱۰ شهریور ) بارندگی در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران، شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود. روز شنبه( ۹ شهریور) بارش‌ها با شدت و گستره‌ای بیشتری مناطق فوق را در بر گرفته و شدت آن در استان گیلان و غرب استان مازندران خواهد بود.

در ضمن  معاون توسعه و‌ پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هوای ابری و خنک طی هفته جاری در این استان خبر داد.

در مورد پیش بینی وضع هوای مازندران، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پيـش يابـی هواشناسـی، وضعيت جوی استان در روز ‏چهار‏شنبه 6 شهریور ماه به صورت نیمه ابری از بعدازظهر به تدریج ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد وکاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد: در روزهای پنج‏شنبه و جمعه 7 و 8 شهریور آسمان استان نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش ابر، وزش باد و بویژه درکوهپایه ها همراه با بارش پراکنده خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: در روز شنبه 9 شهریور نیز آسمان استان، نیمه ابری از بعدازظهربه تدریج ابری همراه با بارندگی، وزش باد و احتمال رعد وبرق پیش بینی می شود.

اسدی خاطر نشان کرد: در روز یک‏شنبه 10 شهریور آسمان بصورت ابری گاهی با بارندگی، وزش باد و کاهش دما بوده و در روزهای دوشنبه و سه‏ شنبه 11 و 12 شهریور98 نیز وضعیت جوی به صورت نیمه ابری در بعضی ساعات ابری با بارش پراکنده و وزش باد است.

وی افزود: تغییرات احتمالی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

 

برچسب ها: هوای مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار