کد خبر: ۷۷۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 30 August 2019
حسین کلانتری با حضور تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح طرح های هفته دولت در گچساران گفت: پنج هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال برای ۲۸۲ طرح عمرانی هفته دولت امسال در این استان هزینه شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار اظهار داشت در هفته دولت امسال از مجموع این طرح ها ی عمرانی ۲۲۲ مورد به بهره برداری رسمی می رسند و ۳۰ پروژه نیز کلنگ زنی می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود از مجموع ۳۷ طرح حوزه اقتصادی در استان، ۳۱ طرح آن افتتاح و عملیات اجرایی ۶ طرح آغاز می شود.
کلانتری بیان کرد با بهره برداری کامل از مجموع طرح ها در هفته دولت، بالغ بر سه هزار شغل بطور مستقیم و غیرمستقیم در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد که نویدبخش آینده روشن برای کهگیلویه وبویراحمد است.
وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، یک درصد کاهش و نرخ اشتغال نیز یک درصد افزایش یافته است.
کلانتری عنوان کرد: زاگرس نشینان در گذشته فقط با کشاورزی و دامپروری شناخته می شدند و کمتر کسی باور می کرد که ۲۵ درصد نفت ایران در این استان تولید شود. 
نماینده ارشد اجرایی استان افزود: این نقطه از کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ و توجه دولت های مختلف به ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
کلانتری به ظرفیت های فوق العاده استان اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیت ۷۲۰ هزار نفری معادل یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران، هشت درصد منابع آبی و شش درصد جنگل های کشور را در برگرفته و ۲۵ درصد نفت کشور را نیز تولید می کند.
وی تصریح کرد: ظرفیت فوق العاده گردشگری و شرایط آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای است که در فصل تابستان محلی برای تفرج و سفر مردم استان های خوزستان، بوشهر و فارس است.
استاندار ابراز داشت: کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی از ظرفیت های استان به شمار می روند اما باید زیرساخت های لازم برای گردشگری در این منطقه را نیز فراهم کرد.
کلانتری از برنامه ریزی ها برای تهیه سند آمایشی متناسب با قابلیت های استان خبر داد و گفت: تا زمانی که آمایش سرزمینی و مطالعات جامع کمی و کیفی در همه بخش ها انجام نشود نمی توان چشم اندازی را برای توسعه همه جانبه در نظر گرفت.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به وضعیت توسعه اقتصادی مردم استان در حوزه بهداشت، مسکن و درآمد گفت: اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده گرچه توزیع امکانات در بخش هایی متوازن نیست.
کلانتری افزود: سرمایه گذاری های عظیمی در بخش گردشگری و گیاهان دارویی انجام شده که اشتغال زایی به نسبت خوبی را ایجاد خواهد کرد.
استاندار اظهار داشت: یک هتل پنج ستاره در دست ساخت است و مجوز احداث یک هتل پنج ستاره دیگر در شهر یاسوج نیز در برنامه دولت قرار گرفته است.
کلانتری آینده کهگیلویه و بویر احمد را با توجه به قابلیت و ظرفیت های خدادادی آن بسیار درخشان و ممتاز دانست و گفت: این استان در دهه آینده در سطح کشور به شکل فوق العاده ای خواهد درخشید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار