کد خبر: ۷۷۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 31 August 2019
ممکن است در هر مقطعی از سال پوست خشک و خسته ای داشته باشید و به فصل سال مثلا زمستان که هوا سرد و خشک است، ربطی ندارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از CAR۲  ، علاوه بر عامل سردی و آب و هوای خشک چندین عامل دیگر مانند سن، جنسیت و عادات غذایی هم باعث خشکی پوست می شوند. در حالی که لوسیون ها می توانند به طور موقت مشکل خشکی پوست را حل کنند، تغییر رژیم غذایی یک راه حل موثر برای رفع این مشکل است. اینها بهترین مواد غذایی هستند که باید برای جلوگیری از خشکی پوست مصرف کرد.

۱-گردو
گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E و اسید لینولئیک هستند. این مواد مغذی برای مرطوب نگه داشتن پوست شما قوی و موثرهستند. برای مثال، امگا ۳ برای جلوگیری از خشکی پوست و مبارزه با پسوریازیس، یک بیماری است که پوست شما را پوست پوست و خارش دارمی کند.
۲- سیب زمینی
خوردن سیب زمینی شیرین باعث بهبود سلامت پوست شما خواهد شد. این ماده غذایی مقدار زیادی بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی، که بدن شما به ویتامین A تبدیل می شود، ارائه می دهد. ویتامین A پوست شما را تحریک می کند که پوست شما سالم نگه می دارد. در واقع، نیمی از فنجان سیب زمینی شیرین می تواند تا چهار برابر ویتامین A که در روز نیاز دارید را ارائه دهد.
۳- فلفل دلمه ای قرمز
فلفل قرمز ویتامین C بیشتری نسبت به سایر مواد غذایی دارد. همچنین افزایش مصرف ویتامین C باعث می شود پوست شفاف تر و شاداب تری داشته باشید.
۴- آووکادو
پوست شما ممکن است خشک و خسته باشد زیرا در رژیم غذایی شما از چربی های سالم کم تر استفاده شده. آواکادوومی تواند مشکل را حل کند، زیرا آنها مقدار زیادی چربی سالم را تامین می کنند که می تواند پوست شما را مرطوب نگه دارد.
۵- خیار
خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که پوست را تحت التهاب قرار می دهند. خیار ها با توجه به محتوای آب بالا، پوست شما را مرطوب نگه می دارند. آنها را به سالاد اضافه کنید یا آنها را در یک لیوان آب قرار دهید.
۶- ماهی چرب
ماهی چرب منبع عالی امگا ۳ است که پوست شما را شاداب و مرطوب نگه می دارد. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که کمبود اسید چرب امگا ۳ باعث خشکی پوست می شود. به سراغ ماهی های چرب وحشی مانند ماهی قزل آلا، شاه ماهی و ماهی خال مخالی بروید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار