شهردار خوی گفت : نشاط کودکان در شهر نشانگر سرزندگی، امید به آینده و پویایی خانواده هاست و باید زمینه های لازم برای شادی ، طراوت روحی و رشد کودکان فراهم گردد .
کد خبر: ۷۷۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ 01 September 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذر بایجان غربی از خوی : محرم اکبرزاده شهردار خوی اقدامات حوزه ایجاد شهر دوستدار کودک را تشریح کرد و گفت :  نشاط کودکانه در شهر نشانگر سرزندگی، امید به آینده و پویایی خانواده هاست و باید زمینه های لازم برای شادی کودکانه در شهر برای ارتقای سلامت جسمی، طراوت روحی و زمینه سازی رشد کودکان سالم فراهم گردد.

اکبرزاده افزود: در سال جاری با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و تعریف اهداف جدید در حوزه خانواده ها و نشاط اجتماعی، شهرداری نگاه ویژه ای به قشر کودکان داشته و در بیش از ۱۵ پارک سطح شهر نسبت به نصب لوازم و ست های بازی کودکانه به همراه ایجاد فضای ویژه بازی و نصب کف پوش های لازم اقدام کرد.

شهردار خوی اضافه نمود : در راستای ایجاد اتاق های ویژه کودک، خانه بازی کودکان و فراهم سازی فضاهای اختصاصی برای انجام فعالیتهای مختلف تفریحی، ورزشی و فرهنگی کودکان نیز طی سالهای اخیر اقدامات مختلفی در دستور کار قرار داده شده است .
وی گفت: در اولین خانه محله شهرداری که در یکی از مناطق کم برخوردار و منطقه هدف (جمشید آباد –ملاباغی) احداث و به بهره برداری رسید اقدامات و برنامه های مختلفی برای کودکان پیش بینی و در دست اجراست.

اکبرزاده گفت : به ایجاد اتاق بازی و تجهیز لوازم ویژه کودکان اقدام نموده و آموزش های علمی، هنری و فرهنگی نیز باحضور مربیان برجسته حوزه های مذکور برای کودکان و نوجوانان در این خانه محله اجرا می شود.

وی تاکید کرد: در مجموعه فرهنگی، ورزشی بانوان شهرداری نیز آموزش های مختلف ورزشی، فرهنگی برای کودکان از جمله آموزش های رشته های فوتبال، دوچرخه سواری، اسکیت، نقاشی، سفال گری و... نیز برای ایجاد زمینه افزایش سلامت جسمی و نشاط روحی کودکان با حضور مربیان و متخصصین این رشته ها ارائه می شود.

 

شهردار خوی همچنین با اشاره به اجرای جشن های ویژه تابستانی اظهارداشت : در بخش جشنواره های هنری نیز طی تابستان سال جاری با اولویت بخشی به قشرکودک، جشنواره اختصاصی کودک و خانواده با حضور هنرمندان برجسته و فعال عرصه کودک و نوجوان کشور طی ۲ هفته بصورت مستمر برنامه های مختلف هنری مفرح با پیام های آموزشی مفهومی همراه با نمایش های عروسکی محبوب کودکان در آمفی تئاتر پارک ملت اجرا شده و با استقبال پر شکوه خانواده ها مواجه شده است .

 

وی همچنین گفت: مسابقات متنوع و مختلف ویژه خانواده و کودکان طی مرداد دماه سال جاری اجرا شد و در کنار جشنواره های فرهنگ و هنری پنجمین دوره مسابقات فوتبال محلات خوی نیز با حضور ۸۰۰ بازیکن کودک و نوجوان از محلات مختلف شهرستان خوی در قالب ۸۰ تیم بیش از ۱۸۶ بازی فوتبال طی مردادماه در زمین چمن مصنوعی پارک سلامت و مجموعه فرهنگی ورزشی بانوان شهرداری انجام شده و به تیم های برتر سه رده سنی زیر ۱۲ سال ،زیر ۱۴ سال و زیر ۱۶ سال جوایز نقدی اهدا شد.

شهردار خوی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا ویژه برنامه های متنوعی برای قشر کودک و نوجوان تا پایان سال تدوین و اجرا کنیم و قطعا نشاط اجتماعی حاصل از این برنامه ها، موجب شکوفایی استعدادها، سلامت روانی و جسمی کودکان و تربیت نسلی با نگاه جدید به زندگی شهرنشینی خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار