کد خبر: ۷۷۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 03 September 2019
امام جمعه لیکک گفت: رسانه‌ها در انعکاس قضیه «نشان کردن» دختر بهمئی به گونه‌ای عمل کردند که آبروی این شهرستان را در نظر نگرفتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدیوسف افروغی امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به عقد جنجالی دختر 10 ساله و پسر 22 ساله در بهمئی اظهار داشت: متأسفانه رسانه‌ها در این قضیه به گونه‌ای عمل کردند که آبروی این شهرستان شهیدپرور خدشه‌دار شد.
امام جمعه لیکک گفت: هزاران اتفاق ممکن است در هر کشوری روی دهد اما دشمن و برخی رسانه‌ها برای از بین بردن آبروی یک طایفه یا قوم از یک موضوع استفاده می‌کنند، باید به این مسئله توجه شود که در حال حاضر تنها مشکل شهرستان ما و کشور آیا این موضوع است؟
افروغی با بیان اینکه در فیلم منتشره فقط یک نشانه‌بندان صورت گرفته است، ادامه داد: در سنت نشانه‌بندان بعدها که دختر و پسر بزرگ می‌شوند با رضایت آنها ازدواج صورت می‌گیرد اما متاسفانه رسانه‌ها پیشینه این سنت را مد نظر قرار نمی‌دهند و یک قوم را محکوم می‌کنند.
وی در ادامه بیان داشت: در سیستم قبیله و عشیره‌ای نه تنها کشور ما بلکه هر کشوری که به صورت عشیره‌ای زندگی می‌کنند اقوام یک حالت نشانه‌بندی دارند که در آن عروسی صورت نمی‌گیرد.در این قضیه هم اینطور بود و ارتباط جسمی که مصداق کودک‌آزاری باشد شکل نمی‌گیرد.
امام جمعه لیکک اضافه کرد: کارشناسی باید در فضای رسانه درباره یک مسئله شرعی و قانونی قلم بزند که با مسایل خانواده آشنایی دارد.
فروغی با بیان اینکه ما هم ازدواج در این سن را تأئید نمی‌کنیم و نسبت به این موضوع حساسیت داریم، تصریح کرد:دادستان به عنوان مدعی‌العموم پیگیر شدند و با کوچکترین خطایی که صورت بگیرد برخورد خواهد شد.
بنابراین گزارش ، با پیگیری دستگاه قضایی عقد موقت دختر 10 ساله و پسر 22 ساله از توابع شهرستان بهمئی باطل شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حالا از شرع و قوانین شرعی بگذریم که متهم میشویم به خشک مذهب ، امل و ... هزار انگ دیگه
از نگاه طبیعت گرایی ، که فکر کنم همه چه مذهبی و غیر مذهبی و حتی منکران دین و خدا قائل به طبیعت و مادر طبیعت باشند ؛ مگر نه اینست که طبیعت معین کرده که انسان مونث در حدود سن 9 سالگی یا کمی بیشتر و انسان مذکر در حدود سن 15سالگی یا بیشتر به سن بلوغ جنسی برسد ؟
چرا قوانین اجتماعی باید برخلاف قوانین طبیعت باشد ؟ شاید عده ای توجیح کنند که انسان در این سن عقلش نمیرسد و بچه هست ، بفرض محال درست ؛ آیا نمی شود بجای تصویب قوانین برای منع ازدواج در این سن ، قوانینی تصویب شود برای (سلامت بهداشتی ، روانی ، جانی و مالی ) در حمایت از افرادی که در سن کم ازدواج میکنند و عقلشان ناقص است ؟ بله میشود ولی همیشه آسانتر است که صورت مسئله پاک شود و مسئولیت گردن کسی نباشد .
از ما که گذشت چرا باید قوانینی تصویب کنیم که فرزندانمان را در سن به ظاهر کم ولی طبیعی ، از مواهب و نعمتهای طبیعی خصوصا لذت مشروع جنسی محروم نماییم و به تبع آن هزاران مشکل اخلاقی ، روانی و جنایی در جامعه بوجود آوریم .... !!!!!؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار