کد خبر: ۷۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹ 03 September 2019
در پی انتشار خبری در شب گذشته در فضای مجازی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، واکنش نشان داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید عیسی حسنی در گفتگویی با روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با اظهار اینکه این موضوع خلاف قوانین موضوعه می باشد گفت:این مسئله در فضای مجازی ، رسانه های داخلی و رسانه های خارجی معاند نظام جمهوری اسلامی ایران که از هر فرصتی برای ایجاد جو بدبینی و تهمت و افترا بهره برداری رسانه ای و سیاسی می نمایند، منتشر گردید .
 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: موضوع جاری شدن خطبه ی عقد نکاح پسر جوان 22 ساله و دختر خانمی 11 ساله در شهرستان بهمئی، خلاف قوانین موضوعه است.
وی گفت: این مسئله در حوزه ی حقوق زنان و اطفال این معاونت و مخالف قوانین حمایت از خانواده می باشد.
 سید عیسی حسنی در ادامه به مأموریت این معاونت از سوی جناب آقای دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در خصوص پیگیری این عقد تا حصول نتیجه اشاره نمود و بیان داشت:رئیس کل محترم دادگستری استان دستورات قاطعی را در همین زمینه صادر نمودند و این معاونت با توجه به وظیفه قانونی خود مبنی بر حمایت از حقوق زنان و اطفال، موضوع را خیلی سریع از طریق دادگستری شهرستان بهمئی که حوزه ی محل وقوع جرم می باشد رصد و نحوه ی اقدام به رئیس محترم دادگستری این شهرستان ابلاغ شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در روز جاری همه ی افراد دخیل در وقوع این عقد به دادگستری این شهرستان احضار شدند ،گفت: در جلسه با حضور رئیس دادگستری که قاضی رسیدگی به پرونده های خانواده در این حوزه می باشند برگزار و مراتب از طرفین تحقیق و مشخص شدکه واقعیت کاملاً مطابق با آنچه در فضای مجازی منتشر گردیده نبوده و درواقع انگیزه ِ این اقدام صرفاً ایجاد محرمیت بین طرفین تا حصول سن کافی 17 سالگی برای دختر خانم و کسب آگاهی و شناخت آنان از یکدیگر در این مدت و متعاقباً عقد رسمی بعد از 6 سال بوده است.
حسنی افزود: از آنجایی که صلاح براین تشخیص داده شد با توجه به پائین بودن سن دختر خانم ، چنین اقدامی حتی به صورت محرمیت موقت، جایز نبوده و با ارشاد و رضایت طرفین نسبت به انحلال این عقد، اقدام گردید.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به نص صریح قانون در همین زمینه اشاره نمود و تصریح کرد: ماده ی 50قانون حمایت از خانواده ،اقدام پدر،عاقد و دادماد را جرم انگاری نموده و اقدام ایشان جرم محسوب می شود.
وی افزود: برای نامبردگان اعلام جرم و تشکیل پرونده ی قضایی گردید و تعقیب آنان مد نظر قرار خواهد گرفت.
سید عیسی حسنی در پایان این گفتگو به خانواده ها توصیه کرد و گفت: موضوع رصد وضعیت زنان و اطفال برعهده ی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوده و در صورت گزارش یا مشاهده ی چنین اقدامات مجرمانه ای قطعاً پیگیری و در صورت احرازآن با افرادی که به هر نحو در چنین مسائلی اعم از پدر دختر ،عاقد و داماد برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار