بلاد شاپور در هر فصلی می تواند سوژه باشد ! در پائیز و زمستان با تخریب اماکن آن با باد و باران و در بهار و تابستان هم آتش سوزی ! اما در هر شرایط همچنان یک موضوع داغ و پر خبر می ماند!
کد خبر: ۷۷۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 04 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماهی است که موضوع منطقه بلاد شاپور به یک خبر داغ تبدیل شده است و هر از گاهی مطالبی از سوی افراد و یا رسانه ها منتشر می شود که البته هر کدام هم هدفی را دنبال می کند! هر چند ظاهرا اکثر مطالب تلاش برای کمک به نگهداری و رونق به بلاد شاپور هستند اما با کمی کنکاش و حوصله می توان به سوء استفاده از موضوع به خوبی پی برد!
بلاد شاپور در هر فصلی می تواند سوژه باشد ! در پائیز و زمستان با تخریب اماکن آن با باد و باران و در بهار و تابستان هم آتش سوزی ! اما در هر شرایط همچنان یک موضوع داغ و پر خبر می ماند!
در خصوص لزوم توجه مسئولین میراث فرهنگی و دیگر مسئولین خصوصا در بحث نگهداری و مرمت اماکن از یک سو و سر و سامان دادن به وضصعیت کلی آن در بحث گردشگری هیچ شکی نیست اما برخی اظهار نظرها ، خبرها و تحلیل ها نشان از تلاش ها برای منحرف کردن اذهان از اصل موضوع دارد!
 
تقدیر زود هنگام آقای مدیر کل! 
 
20 اسفند ماه سال گذشته طی خبری اعلام شد که بخشی از کاروانسرای شهر تاریخی بلادشاپور واقع در مرکز شهرستان کهگیلویه کنونی تخریب شده است. شکر الله علیزاده، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی دهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص ضمن تایید تخریب بخشی از کاروانسرای این شهر تاریخی گفت: بخشی از 4حجره کاروانسرای دهدشت قدیم که از سال 85به بعد مرمت و بازسازی شده بود تخریب شد.وی در رابطه با علت ریزش نمای حجره‌ها افزود: چون اجرای مرمت و تعمیر به درستی انجام نشده بود این ریزش اتفاق افتاد.
در پی انتشار گسترده تصاویر و اخبار مربوط به این موضوع ، استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد هم طی دستوری نوشت : باید متناسب با موقعیت و قدمت این بنای مهم، در راستای صیانت و حراست از این بافت و بنای تاریخی و همچنین حفاظت از هویت تاریخی منطقه، نسبت به ارائه دلایل مدقن، کارشناسی دقیق و علت تخریب بخشی از بنا، اقدامات لازم به فوریت انجام شود.همچنین در اسرع وقت عامل یا عاملین این تخریب شناسایی و نتیجه به دفتر اینجانب ارائه شود.
تقدیر زود هنگام آقای مدیر کل!
حساسیت ها همچنان بالا بود و خبرنگاران خصوصا کسانی که زادگاهشان منطقه بلاد شاپور(کهگیلویه) بود به شدت پیگیر ماجرا بودند تا اینکه مدیر کل میراث فرهنگی از اختصاص بودجه 15 میلیاردی با کمک تاجگردون برای مرمت و نگهداری بلاد شاپور خبر داد!
برخی بر این اعتقاد هستند که نام بردن از نقش نماینده گچساران و باشت در این موضوع از طرف مدیر کل میراث فرهنگی ، عمدا بوده تا بتواند خود را از زیر بار انتقادات برهاند ! چرا که وی خوب می دانست که مخالفان عدل هاشمی این موضوع را سریعا برجسته می کنند و سعی در تخریب وی خواهند داشت و موضوع بلاد شاپور همچنان بازار جنگ و جدل های سیاسی خواهد ماند و اصل موضوع رها خواهد شد که در واقع اینگونه هم شد! و رسانه های مخالف نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نهایت استفاده را در تخریب وی انجام دادند و سعی کردند این نماینده را فردی بی اثر نشان دهند!
 
بیشتر بخوانید
 
واکنش مدیر کل میراث فرهنگی به حواشی سفر مقام کشوری / سفر عزیزی به دهدشت برنامه ریزی ادره کل بود
 
ضرب الاجل استاندار به میراث فرهنگی در پی فاجعه بلاد شاپور + تصاویر
 
به هر جهت به نظر می رسید که مدیر کل میراث فرهنگی به خواسته خود در انحراف افکار از موضوع اصلی در خصوص سهل انگاری ها نسبت به بلاد شاپور ، رسیده است اما در ادامه کار فرماندار جدید دهدشت واقعیتی را بر ملا کرد که دوباره موضوع بلاد شاپور در صدر رسانه ها قرار گرفت و البته نشان داد مدیر کل در تقدیر از تاجگردون شتاب زده عمل کرده است!
اتابک سرپرست فعلی فرماندری کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه از تقلیل بودجه 15 میلیاردی وعده داده شده به مبلغ 600 میلیون خبر داد تا مشخص شود آن همه وعده های داده شده برای اختصاص بودجه ویژه بی نتیجه بوده است!
 
تقدیر زود هنگام آقای مدیر کل!
 
ماجرا وقتی جالب تر شد که عدل هاشمی هم در نشست خبری با اصحاب رسانه حوزه انتخابیه خود پرده از یک تماس تلفنی مدیر کل میراث فرهنگی برداشت !
 عدل هاشمی پور با بیان اینکه همان آدم‌های مریضی که نمی‌خواستند اسم من باشد، آمدند مصاحبه دادند، تصریح کرد: مدیر کل میراث فرهنگی می‌آید مصاحبه می‌کند که با پیگیری‌های فلانی (تاجگردون) 10 میلیارد تومان به بافت تاریخی شهر دهدشت اختصاص داده شد.
عدل هاشمی پور در ادامه گفت: «تو خیلی بیجا می‌کنی در حوزه من دخالت می‌کنی»! که این سخنان نماینده کهگیلویه مورد تشویق حضار و خبرنگاران قرار گرفت.
وی افزود:هر کسی در هر گوشه‌ای از دنیا مسلمان و غیر مسلمان بتواند در جهت توسعه کهگیلویه بزرگ به من کمک کند،خاک پای او را سرمه چشمم می‌کنم، ولی اجازه هم نمی‌دهم  کسی حرمتم را بشکند و  اگر قرار باشد ابروی من برود می‌خواهم آبرو برای هیچکس نباشد،اجازه نمی‌دهم!
نماینده کهگیلویه بزرگ ادامه داد: حالا خیلی جالب است مدیر کل میراث فرهنگی تماس گرفت و گفت:«آقای هاشمی یه کاری بکن تخصیص را خراب کردن، که من گفتم برو از همان کسی که تشکر کردی تا کار را پیگیری کند!»
هاشمی پور با بیان اینکه متاسفانه اطلاعات بودجه‌ای برخی هم ضعیف است، گفت: تخصیص تا اعتبار دو موضوع جداست، اعتبار می‌گذارند یه وقت می‌بینید 50 درصد تخیصص داده می‌شود،ممکن است  درصد30 اولیه ان ابتدا بیاید ولی به این معنی نیست که کل اعتبار را حذف کرده باشند.
وی با اشاره به اینکه کار و وظیفه خود را انجام می‌دهم افزود: با آقای پور محمدی معاون سازمان مدیریت جلسه گرفتم که گفت نامه بنویس تا تخصیص را بیشتر کنم.
هاشمی پور در پایان مطرح کرد: من کارم را انجام می‌دهم ولی ناراحت شدم که به این عزیز گفتم« انجایی که از دیگران تشکر کردی سخنرانی کردی، بلاد شاپور فقط شده نردبان سیاسی یک عده‌ای برو همونجا تا آنها درستش کنند،ولی کار خودم را انجام می‌دهم و دلسرد نمی‌شوم.»
بنابراین گزارش به نظر می رسد آنچه که طی چند ماه گذشته در مورد بلاد شاپور و حواشی اطراف آن گذشته است ناشی از نگاه توجیه گر مدیر کل میراث فرهنگی و تلاش وی برای سوء استفاده از برخی حساسیت های منطقه ای و سیاسی بوده است تا با برجسته سازی این حساسیت ها توپ را در زمین جنگ و جدل های معمول نمایندگان بیاندازد و عملا بار انتقادات را از دوش خود بردارد !
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اینو همه می دونن که هاشمی و زارعی عناصر خنثی هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار