کد خبر: ۷۷۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ 06 September 2019
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی در سال جاری، دولت نیازمند صرفه جویی ۷۰ هزار میلیارد تومانی برای جبران کسری بودجه است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ٧٠ هزار میلیارد تومان کاهش درآمدها نسبت به بودجه دولت است که به همین اندازه باید هزینه‌ها را کم کنیم.
وی افزود: در واقع دولت باید حدود ٧٠ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی کند و هزینه‌هایش را کاهش دهد تا با توجه به سقف درآمدی که تا پایان سال کسب می‌کند درآمد و مصارف را بالانس کند.
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره اصلاح ساختار بودجه هنوز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته، یادآور شد: احتمالا تعیین اهداف دوسالانه از جمله مواردی است که در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار خواهد گرفت، دولت همچنین به دنبال این است که دستگاه‌های اصلی متولی و پاسخگو باشند و این یک رکن مهم اصلاح ساختار است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و کاهش درآمدهای نفتی باید سهم آن را در بودجه کم کرد و در مقابل مالیات و اوراق را جایگزین کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار