کد خبر: ۷۷۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ 06 September 2019
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان فرار مالیاتی زیادی وجود دارد و مستثنی از کشور نیست و به جز حقوق بگیرها تقریبا شامل همه صنوف نیز می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد علی غفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در پاسخ این سوال که چگونه می توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت، تصریح کرد: تنها با شفافیت اطلاعات خرید و فروش و ارائه خدمات که لازمه‌اش ایجاد تفکر الزام پرداخت مالیات است،  می‌توان جلوی فرار مالیاتی را گرفت و البته باید افراد خود نیز در این زمینه شفاف باشند.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم دنبال شکوفایی اقتصاد کشور و قطع وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باشند خودشان باید جلوی فرار مالیاتی را بگیرند.
غفاری در پاسخ به این سوال که آیا پزشکان استان کارت خوان نصب کرده اند، تصریح کرد: پزشکان اقشار فهیم و تحصیلکرده و نخبه هستند و خیلی خوب به این مهم پی برده اند که نجات کشور در درآمدهای پایدار است بنابراین به جز تعدادی اندک مابقی کارت خوان خواهند گرفت.
وی ادامه داد: سازمان مالیاتی هنوز به مرحله کشف 100 درصدی اطلاعات مودیان نرسیده است اما هر ساله تعداد خیلی زیادی از اظهارنامه تسلیمی مودیان مالیاتی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد و اطلاعاتی مازاد اظهارات مودیان در همه صنوف بدست می آورد.
مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معافیت‌های مالیاتی یک جور یارانه محسوب می‌شوند؛ به عنوان مثال مطابق معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم، فعالیت های تولید و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی به مدت پنج سال و در مناطق محروم ۱۰ سال و بیشتر از نرخ صفر برخوردارند.
غفاری عنوان کرد: توزیع عادلانه یارانه نیاز به ساز و کار خاص دارد که ایجاد ساختارهای مربوط به خود را نیاز دارد و امیدوارم یک روزی به این مهم دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: به خاطر جلوگیری از فرار سرمایه ها و تشویق آنها به سرمایه گذاری و یا سرمایه گذاری در تولید خاص و در مناطق خاص نیاز به سیاستهای تشویقی داریم که یکی از تشویقات همین پرداخت یارانه مالیاتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار