برخی اعتقاد دارند آنچه که چند وقتی است در استان در میان برخی رسانه ها مرسوم شده است ، تشکیل تیم هایی است که با هماهنگی یکدیگر در راستای تامین منافع سیاسی ، مادی و شهرت طلبی ، اقدام به ایجاد شرایطی برای سوء استفاده می کنند!
کد خبر: ۷۷۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 06 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وجود رسانه برای توسعه همه جانبه در عصر جدید بسیار مهم و جایگاه آن تعریف شده و مقبول است . هیچ شکی نیست که عنصر رسانه در صد سال اخیر (خصوصا) توانسته است در بسیاری از امور سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نقش توسعه دهنده یا نابود کننده را ایفا کند !
تعامل با رسانه توسط مدیران و نخبگان در هر محدوده چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی در سال های اخیر معمول بوده است اما گاها مشاهده می شود که در برخی مناطق این تعاملات به سمت و سوهای نامعقول سوق داده شده است که نتیجه آن باج گیری و اخلال در روند معقول مدیریت است!
کهگیلویه و بویراحمد جز معدود استان هایی است که وضعیت رسانه در آن به شیوه های عجیبی مدیریت می شود تا جایی که داد بسیاری از خبرنگاران در آمده است.
برخی اعتقاد دارند آنچه که چند وقتی است در استان در میان برخی رسانه ها مرسوم شده است ، تشکیل تیم هایی است که با هماهنگی یکدیگر در راستای تامین منافع سیاسی ، مادی و شهرت طلبی ، اقدام به ایجاد شرایطی برای سوء استفاده می کنند!
در توضیح چنین موردی گفته می شود : این گونه افراد متاسفانه مشاهده شده است که با تولید اخبار در جهت ترساندن برخی مدیران جو متشنج رسانه ای ایجاد می کنند ، سپس با فرستادن یکی دیگر از اعضای گروه جهت مذاکره ، سعی در رسیدن به منافع خود دارند!
برخی اخبار منتشر شده در یک سال اخیر در اطراف دو حوزه که تقریبا انتشار اخبار  بر علیه آنان نیاز به دسترسی به منابع خاص و تضمین های خاص دارد ، یعنی حوزه دفتر نماینده ولی فقیه در استان و رئیس دادگستری (سابق) در برخی رسانه ها ، نشان می دهد که سمت و سوی کار رسانه ای در دو حوزه خبرنگاران و مدیران ، جالب و قابل قبول نیست!
هم اکنون بر اثر عدم مدیریت صحیح در این دو حوزه در خصوص تعامل با رسانه ها ، متاسفانه هر دو مورد از آن اثرگذاری سابق که نشان از اقتدار این دو بازوی موثر نظام در عرصه اجتماعی داشت ، خبری نیست و بازیابی اقتدار سابق نیاز به تلاش زیادی دارد!
و اما آنکه بیش از همه اکنون لازم است مراقب جریانات رسانه ای مشکوک‌ در استان باشد ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد است .
دکتر کلانتری بد نیست بداند نقش برخی رسانه ها در بزرگ نمایی بی پایه و پس از آن تخریب بی پایه ی استانداران قبل ، نقش کم رنگی نبوده است و البته همیشه پای اطرافیان استانداران در بوجود آمدن چنین شرایطی ، مشاهده شده است! 
به نظر می رسد استاندار کهگیلویه و بویراحمد که تا فعلا سعی کرده است در حوزه تعامل با رسانه های کهگیلویه و بویراحمد جانب احتیاط را رعایت کند و تا حدود زیادی هم موفق شده است ، اکنون در مراحل آخر به شدت مورد تخریب قرار می گیرد تا نهایتا کارچاق کن ها وارد میدان شوند و وی را هم به سرنوشت دیگر مدیران و استانداران قبل دچار کنند!
ضعف شدید و ترس برخی مدیران ، نا آگاهی از مسائل حقوقی و جستجو کردن موفقیت خود در حمایت رسانه ای نه عملکرد مثبت ! از جمله دلایل بوجود آمدن چنین شرایطی شده است ! این شرابط به گونه ای پیش رفته است که متاسفانه احتمال حضور برخی رسانه های مطرح در چنین تیم هایی وجود دارد!
البته به نظر می رسد ارائه راهکارهای عملی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این اینگونه تحرکات خلاف اخلاق رسانه ای و شفافیت و صداقت مهم و ضروری است و توصیه می شود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی حوزه رسانه ها و مطبوعات و شورای تامین استان به عنوان بالاترین مرجع رسیدگی و بررسی به اینگونه موارد به صورت سریع و قاطعانه وارد عمل شده و جلوی اینگونه بداخلاقی ها و شلختگی رسانه ای را بگیرند، چرا که اگر این بیماری و اپیدمی رسانه ای در استان به زودی درمان نشود در آینده ای نه چندان دور باید شاهد رخدادها و رویدادهای نامیمونی در استان باشیم.
 به هر جهت فعلا می توان گفت تنها کسی که آلوده چنین وضعیتی نشده است ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد است که باید دید در ادامه چه خواهد شد؟ 
آیا استاندار راه مدیران را می رود یا مدیران را به راه فعلی خود می آورد؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Norway
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
برخی رسانه ها طوری خبر می زنن که کاملا معلوم کی دارن زمینه چینی می کنند و کی معامله صورت گرفته
یعنی به راحتی از اخبارشون معلومه
بعضی مدیران هم واقعا بی عرضه هستند
ناشناس
|
Norway
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
استاندار هم کم میاره
ولی کاش همین رویه را ادامه می داد مدتی رسانه های معامله گر بایکوت شده بودند
بویراحمد سرافراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
همین گزارش هم بنظر می رسد همان بوی رسانه های موردنظرتان را میدهد.. البته بعقیده بنده انتشار این گزارش کار زشت تری از کار آن رسانه های مدنظر شما دارد.. براحتی همکاران خود را تخریب نکنید و وصله های ناجور بهم نچسبانید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار