کد خبر: ۷۷۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 08 September 2019
رئیس‌مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: تحریم‌های اخیر تأثیری برتوسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور نداشته و کارخانجات ماشین آلات زراعی فعال است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کامبیز عباسی در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر تحریم‌های اخیر بر توسعه مکانیزاسیون در کشور اظهار کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بسیار گسترده‌ای که طی شش سال اخیر در حوزه مکانیزاسیون صورت گرفت و بسیاری از کارخانجات تولیدکننده ماشین‌ها و ادوات کشاورزی با این حجم سرمایه‌گذاری مجدد فعال شدند از این رو تحریم‌های اخیر تأثیری در این حوزه نداشته است.
وی با‌اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد نیاز‌های ماشینی حوزه مکانیزاسیون در داخل تأمین می‌شود، افزود: بر این اساس در تولید ماشین آلات به ویژه برای محصولات اساسی با مشکلی مواجه نیستیم به طوری که تمامی گندم و جو‌های کشور با بذرکار‌های داخل کشت و با کمباین‌های تولید داخل برداشت می‌شود.
رئیس‌مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با‌اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر هیچ توقفی بر توسعه مکانیزاسیون کشور نداشته است، ادامه داد: امسال خط اعتباری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی را برای کشاورزان راه‌اندازی کردیم که تا به امروز ۴۲۰ تا ۴۳۰ میلیارد تومان جذب شده و امیدواریم تا پایان سال تمامی این منابع جذب و تبدیل به ماشین شود.
عباسی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تسهیلات این بخش به نحو مطلوبی افزایش یافته است بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار در این بخش داشتیم که در تاریخ کشاورزی و سنوات اخیر
بی‌سابقه بوده است.
وی درباره آخرین وضعیت کارت سوخت ماشین‌های کشاورزی گفت: پس از چندین دهه انتظار کارت سوخت برای ماشین‌های کشاورزی در فضای کارت بانکی برای کشاورزان سه استان سمنان، کهگیلویه و بویراحمد و تهران به صورت پایلوت انجام شده است. بر این اساس کشاورزان پس از صدور کارت سوخت برای تراکتور و کمباین‌های کشاورزی ضمن مدیریت مصرف سوختشان می‌توانند مصرف سوختشان را مدیریت کنند.
رئیس‌مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در بخشی از ماشین‌های زراعت برنج که تولید داخل نیست، اما کشور‌های تأمین‌کننده در حوزه ماشین‌های کشاورزی با ما ارتباط خود را حفظ کردند و مشکلی از این حیث وجود ندارد ضمن آنکه بیشتر نیاز‌ها از صنعت داخل تأمین می‌شود.
عباسی با بیان اینکه نوسانات قیمت در حوزه ماشین آلات کشاورزی در داخل را مدیریت کردیم، درباره تأثیر ماشین آلات و توسعه مکانیزاسیون در کاهش ضایعات بخش کشاورزی گفت: ضایعات برداشت غلات یکی از بخش‌های مدنظر وزارت جهاد کشاورزی بوده که امسال ضایعات این بخش به کمتر از چهار درصد در سطح ۸.۲ میلیون هکتار مزارع رسیده، در حالی که در ابتدای دولت یازدهم ضایعات در این بخش در محدوده هشت تا ۱۰ درصد بوده است.
 وی افزود: امیدواریم در سال‌های آتی با مدیریت و جابجایی کمباین‌ها و افزایش بهره‌وری کمباین‌های موجود کشور و نظارت بر برداشت غله بتوانیم ضایعات این بخش را به محدوده
دو درصد برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار