هیئت وزیران در جلسه چند روز پیش خود آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساند.
کد خبر: ۷۷۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱ 09 September 2019
آنگونه که کارشناسان و مسئولان اعلام کرده اند تا چند سال آینده تعداد زیادی از نیروی انسانی آموزش و پرورش مشم.ل بازنشستگی شده و عملا این وزارت در تامین نیروی انسانی خصوصا نیروی آموزشی با مشکلات جدی مواجه خواهد شد لذا شواهد نشان می دهد از هم اکنون برنامه ریزی ها برای تامین این کمبودها آغاز شده است.
چند ماهی است که موضوع بکارگیری برخی نیروهای دارای سابقه تدریس در آموزش و پرورش تحت عناوین حق التدریس یا آموزش یار نهضت ، با هدف تامین نیروی انسانی در سطح کشور مطرح شده است .
در کهگیلویه و بویراحمد پس از فراخوان آموزش و پرورش ، تعداد زیادی از نیروهای دارای سابقه حق التدریس و آموزشیار نهضت سوادآموزی ، با تشکیل پرونده وارد چرخه بکارگیری شده اند .
آخرین پیگیری های تابناک کهگیلویه و بویراحمد از منابع آگاه نشان می دهد که تفکیک لازم در خصوص اولویت بندی ها صورت گرفته است و در این خصوص اولویت اول با نیروهای حق التدریس می باشد . البته با توجه به نیاز استان ها پس از حق التدریس ها آموزشیاران بکار گرفته خواهند شد.
بنابر این گزارش در کهگیلویه و بویراحمد مطابق با بخشنامه وزارتی اقدامات و اولویت ها اعلام و منتظر تایید نهایی خصوصا در بحث تامین اعتبار از طرف هیات دولت است که طبق آخرین خبرها بکارگیری این نیروها در دولت مصوب شده است.  
هیئت وزیران در جلسه چند روز پیش خود آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، هیئت وزیران در جلسه چند روز پیش خود به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری، آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را به تصویب رساند.
 استخدام افراد مذکور در سقف ظرفیت تخصیص سالیانه استخدام از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با شرط بکارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته و بر اساس نیاز مناطق آموزش و پرورش استان مبتنی بر رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و با توجه به سنوات خدمت و پس از برگزاری آزمون و طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
برا نماینده گان خیلی خوبه یه چند تا قول دروغی برای جمع کردن رای به مردم بدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار