وحدانی فر : اگر سفره اقازاده های پولدار وَ ولنتاین دارها جای فقرا بود که بر سفره ابی عبدالله"ع" حاظر نمی شدند و باید هم برای سفره امام حسین"ع" تبلیغ کرد تا در این گرانی و تورم آش و گوشتی بپزند تا فقرا و بی پولها هم مزه گوشت و. . .یادشان نرود.
کد خبر: ۷۷۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 11 September 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین وحدانی فر در سخنرانی تجمع عظیم عاشورائی مردم کبگیان که طبق برنامه ده گردشی برای هشتمین سال متوالی به میزبانی مرکزبخش در جوار امامزاده عبدالله شهر چیتاب و در حسینه حضرت رقیه ع برگزار گردید با اشاره به موضع گیری عده ای نسبت به برگزاری دهه محرم گفت: کدام سفره را در این دنیا سراغ دارید که شاه و گِدا ، پولدار و بی پول ، مسئول و غیره مسئول همه در مقابل همدیگر بر آن سفره حاظر می شوند و این از برکت واسعه سفره امام حسین "ع" است.
وی افزود: اگر سفره اقازاده های پولدار وَ ولنتاین دارها جای فقرا بود که بر سفره ابی عبدالله"ع" حاظر نمی شدند و باید هم برای سفره امام حسین"ع" تبلیغ کرد تا در این گرانی و تورم آش و گوشتی بپزند تا فقرا و بی پولها هم مزه گوشت و. . .یادشان نرود.
علی وحدانی فر تصریح کرد: وقتی قراراست حرف حذف اسلام و حذف تَشَیُع باشد بحث عرب پرستی و اسلام بزور قالب کردن بر ایرانیان مطرح میشود.
سخنران ویژه این همایش افزود: چطور ما را متهم به اسلام به زور سرنیزه و پذیرش دین در گرو سیاست ترس می کنید، در صورتی که مغولها با آن همه فجایع مقدم تر بودند و اتفاقا زور بیشتری هم می گفتند و قبل از مسلمانان به تمدن ایرانیان حمله کردند چرا فرهنگ آئین پرستششان به ما قالب نکردند و ما ایرانیان نپذیرفتیم؟
دکتر وحدانی فر تصریح کرد: اتفاقا این نظریه که ما تحت تاثیر و با زور عقیده را پذیرفته ایم عین توهین به فرهنگ ما ایرانی ها است و چون انسانهای آزاده و متمدن اهل پذیرفتن عقیده زور نیستند ما را با این نظریه برده و نوکر دیگران می کنید و جایگاه تمدن ما را زیر سوال می برند.
این سخنران بیان کرد: اسلام چون دارای عقلانیت و همه فضائل بشری و برنامه جامع برای همه انسان هادارد و جامعه ما چون جامعه ای متمدن و عقلانی بود آنرا پذیرفت.
وی خطاب به حاظرین افزود: این ایده و تفکر غلطی که با فرا رسیدن محرم پیاده می کنند و دایه داغتر از مادر برای فقرا و ضعفا می شوند برگرفته از خوی آنتالیا و دبی گردان دلواپس طاغوت است که با خط گرفتن از رسانه های معاند هنوز درسایه دلواپسی بازگشت فرهنگ و حکومت غربی باخصلت غربگدائی دلخوش به انزوای اسلام و انقلاب و تشیع اند که تحکیم روزافزون قدرت انقلاب اسلامی نفس های آخرشان را به تپش انداخته است و تجربه تاریخ نشان داده هرکس با آل علی در افتاد ورافتاده است.
لازم به ذکراست مراسم ظهر عاشورا بعد از سینه رنی و سخنرانی و اقامه نمازظهرعاشورا با پذیرائی از بیش از 3000نفر از مردم بخش به میزبانی مردم شهرچیتاب به اتمام رسید.             
 پایان خبر: اسماعیل رسام٫
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار