کد خبر: ۷۷۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 11 September 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس برخی از شهروندان دیشموکی  از خدمات‌دهی درمانگاه شهر دیشموک به علت عدم جوابگویی مناسب  و به موقع گلایه‌مندند.

شهر دیشموک دارای جمعیتی افزون بر 6 هزار نفر دارای یک مرکز بهداشتی درمانی بوده که فاقد امکانات مناسب بهداشتی از قبیل پزشک متخصص در زمینه های قلبی، عروقی، داخلی می‌باشد.

ارسلان شهابی یکی از شهروندان دیشموکی گفت: چندین بار به درمانگاه دیشموک جهت ارجاع به مراکز تخصصی و فوق تخصصی مراجعه کرده اما پزشک وقت کد ارجاع درج نمی‌کند.

وی افزود: یکی از دلایلی که کد ارجاع توسط پزشک درج نمی شود این است که پزشکان درمانگاه به درخواست مردم اهمیتی نمی دهند و تشخیص خودشان را دلیل عدم درج کد ارجاع در دفترچه می دانند.

شهابی شهروند دیشموکی در همین زمینه گفت: جهت مداوای فرزندم در شیراز دو سه بار به مراکز تخصصی مراجعه کردم و هر بار هزینه های پزشکی و دارو به علت عدم درج تاریخ، عدم درج دلیل ارجاع و کد ارجاع به صورت آزاد حساب می‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود که در تاریخ 9 مهر فرزندم در بیمارستان شهید فقیهی شیراز مداوا و ویزیت شود که با مراجعه و درخواست از مجموعه بیمارستان شهید فقیهی نوبت ویزیت را 20 روز به خاطر شروع مدارس جلو انداختند و فردا باید فرزندم در آنجا ویزیت و مداوا شود ولی پزشک دیشموک پس از چند بار مراجعه کد ارجاع درج نمی کند.

چطور می شود بیمارستان شهید فقیهی شیراز به شهروندان دیشموکی احترام می گذارد اما مرکز بهداشتی درمانی دیشموک هیچ گونه تکریم ارباب رجوعی ندارد.

وی افزود: جهت مراجعه به پزشک متخصص در شیراز امشب با اتوبوس باید فرزندم را به شیراز برده و چند بار به پزشک وقت مراجعه کردم ولی هیچ گونه همکاری در خصوص مهر دفترچه و درج کد ارجاع انجام نداد و مدیریت صحیح و درستی در درمانگاه دیشموک وجود ندارد.

قدرت قاسمی یکی از دیگر شهروندان دیشموکی گفت: امکانات 20 سال پیش درمانگاه بهتر از امکانات حال حاضر درمانگاه است.

وی افزود: کشور ایران در زمان‌های نه چندان دور از پزشکان هندی استفاده می‌کرد ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر بهترین و مجهزترین مراکز پزشکی در کشور وجود دارد اما پزشکان دیشموکی کد ارجاع برای بیماری که نیاز به ارجاع به متخصص دارند را انجام نمی‌دهند و یک سرماخوردگی جزئی دارم و چند بار به این مرکز مراجعه کردم که هنوز از بیماری شفا پیدا نکردم زیرا هیچ گونه پزشک متخصصی در درمانگاه دیشموک در زمینه داخلی وجود ندارد.

علی آژخ یکی دیگر از شهروندان دیشموکی گفت: پزشکان مرکز عمومی اند که  کد ارجاع درج نمی کنند و مردم مجبورند آزاد ویزیت شوند که همین باعث متحمل شدن هزینه های زیادی برای مردم می شود.

وی افزود: برخی از پرسنل مرکز با مردم رفتار مناسب ندارند و به درستی جوابگو نیستند.

فرشاد  رضایی نیکو یکی دیگر از شهروندان دیشموکی گفت: چند بار جهت یک سرماخوردگی ساده به مرکز بهداشتی درمانی دیشموک مراجعه کردم ولی هنوز درمان نشدم و با بیماری مواجه هستم.

وی افزود: چند بار پزشک دارو برایم تجویز کرد ولی درمان نشدم که از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه خواستار رسیدگی فوری به این مساله هستیم.

بنابراین گزارش؛ تاکنون چندین نفر به علت دور بودن مسیر دیشموک تا بیمارستان دهدشت به علت سکته قلبی و مغزی به موقع به دهدشت نرسیدند و در بین راه جان باختند که می طلبد یک مرکز تخصصی مناسب با امکانات پزشکی برای جمعیت 26 هزاری نفری بخش دیشموک ایجاد شود تا مشکلات درمانی مردم مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار