تعویض روغن موتور برای خودرو بسیار مهم است و باعث بهتر کار کردن موتور و کاهش صدای موتور می شود، به همین دلیل باید در مواقع مناسب اقدام به تعویض روغن ماشین کنید.
کد خبر: ۷۷۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 11 September 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از نمناک تعویض روغن باعث می شود که موتور بهتر از همیشه کار کند. صدای موتور نیز با تعویض روغن کاسته می شود و درست از زمانی که صدای موتور بالا می رود و حس می کنید ماشین سخت حرکت می کند ، نیاز به تعویض روغن دارید.

زمانی که روغن را تعویض نکنید، هنگام حرکت دادن ماشین صدای سخت و خشن به گوش شما می رسد و این اتفاق به این معناست که موتور ماشین شما به طور مداوم در حال مکش روغن می باشد و درنتیجه روغن تازه و تمیز را کثیف می کند و باعث ورود گرما به داخل آن می شود و هر چقدر روغن ماشین کثیف تر باشد، سخت تر حرکت می کند و در نتیجه صدایی مثل صدای قطار از ماشین خارج می شود و علت آن این است که این روغن کثیف مدت زمان طولانی در ماشین بوده است و در ادامه این بخش از دانستنی های خودرو در  نمناک  می خواهیم سایر علائم را نیز بررسی کنیم پس با دقت با ما همراه شوید.

علائم نیاز خودرو به  تعویض روغن ماشین

- دنده چرخ ماشین در این حالت سفت می شود:

یکی دیگر از اثرات جانبی روغن کثیف، سفت شدن دنده چرخ ماشین می باشد که این احساس را به شما می دهد انگار موتور بیش از همیشه لرزش دارد و دلیل آن هم این است که افزایش اصطکاک بین پیستون ها و رینگ ها به وجود آمده است.

تعویض روغن ماشین

سفت شدن دنده چرخ ماشین

- از شتاب ماشین کاسته می شود:

وجود یک روغن مناسب در موتور می تواند باعث عملکرد مناسب آن شود و بنابراین وقتی روغن درون آن کثیف یا قدیمی می شود، روغن ریزی و همان چربی مناسب به بخش های مختلف ماشین نمی رسد و باعث می شود که نتواند طبیعی و آرام حرکت کند و این موضوع به این معناست که از شتاب ماشین کاسته می شود و قدرت موتور نیز افت می کند.

 تعویض روغن اتومبیل

کاهش شتاب ماشین یکی از نشانه ها برای تعویض روغن خودرو است

- موتور ماشین صدای ضربه ای تولید می کند:

اگر موتور ماشین صدای ضربه ای بدهد، یعنی روغن مشکل پیدا کرده است و شما مدت زمان زیادی است که به روغن توجه نکرده اید و صدای ضربه ای در موتور ماشین می تواند باعث ایجاد نوسان در عمق موتور شود که معمولا باعث تکان خوردن چرخ دنده نیز می شود و در نتیجه صدای موتور افزایش می یابد و متاسفانه شنیدن صدای ضربه ای معمولا علامت خرابی موتور در نتیجه بی توجهی در بلند مدت می باشد و می تواند به جایی برسد که روغن دیگر جوابگوی ماشین نباشد.

تعویض روغن خودرو

زمانی که چراغ فشار روغن روشن می شود، چه کار کنیم؟

اگر چراغ روغن ماشین شما روشن شد، نباید آن را نادیده بگیرید و این اتفاق به این معناست که روغن ماشین مدت طولانی است که به شدت افت کرده است و نمی تواند امنیت لازم را به وجود بیاورد.

اینکه بدانیم در چنین مواقعی چه واکنشی داشته باشیم، بسیار مهم است و اولین اقدام باید این باشد که سریعا روغن را تعویض کنیم.

اگر به تعویض روغن نیاز دارید، به یک مکان مناسب مراجعه کنید و در چنین مواقعی بهتر است از روغن هایی با بهترین کیفیت استفاده کنید تا در بلند مدت برای شما کار کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار