کد خبر: ۷۷۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 13 September 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امروز خبری مبنی بر انتقاد عدل هاشمی از وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان و دانشگاه علوم پزشکی در دوران چند ماهه دکتر یزدان پناه منتشر شد که گویا پاسخ این اظهارات به معاون دانشگاه سپرده شد تا وی در گفتگویی که در پایگاه خبری وب دا منتشر شد ، جواب انتقادات هاشمی را داده باشد. هر چند به نظر می رسد بیمارستان چرام و مشکلات درمانی حوزه 4 شهرستان کهگیلویه به پاشنه آشیلی برای سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شده است.
پایگاه وب دا نوشت : روند اجرایی پروژه‌های کهگیلویه بزرگ در سال‌های اخیر مورد بحث و جدل فراوانی بوده است، جلال پوران فر سرپرست جدید معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص وضعیت این پروژه ها در چند ماه اخیر توضیحاتی داده که با هم می خوانیم.
 *ظاهرا بعد از 3سال وقفه روند قانونی واگذاری بیمارستان چرام به انجام رسید، در این خصوص توضیحی دهید؟
عملیات اجرایی بیمارستان چرام 6 فروردین ماه 96 بدون داشتن نقشه مصوب، موافقت اصولی و پروانه ساخت و حتی بدون رعایت شرایط قانونی برگزاری مناقصات و صرفا تحت فشارهای سیاسی آغاز شد.
پس از واگذاری غیرقانونی به پیمانکار خاص و اجرای تسطیح و دیوار کشی زمین توسط وی با دخالت سازمان بازرسی استان، عملیات اجرایی متوقف گردید.
با روی کارآمدن سرپرست جدید دانشگاه و سیستم مدیریتی جدید تلاش ها جهت احقاق حق مردم شریف چرام از سر گرفته شد و نهایتا با اخذ مجوزهای قانونی وزارت بهداشت و موافقت سازمان بازرسی این بیمارستان 16 شهریورماه 98 با هدف انتخاب پیمانکار به مناقصه عمومی گذاشته شد.
چرا این روند در طول دوره مدیریت جدید حدود دو ماه به طول انجامید؟
علت این تاخیر، انجام مراحل فنی از جمله تهیه نقشه استاندارد، گمانه زنی زمین و برآورد اولیه می باشد که پس از طی این مراحل به انجام رسید. برآورد اولیه جهت ساخت فاز اول این بیمارستان بالغ بر 45 میلیارد و 200 میلیون ریال و زمان بازگشایی پیشنهادات هفتم مهر ماه است و ان شاالله بعد از این زمان و ابلاغ قانونی به پیمانکار عملیات فاز اسکلت بندی بیمارستان شروع خواهد شد.
ضمنا در صورت نیاز تمام مستندات و تذکرات سازمان بازرسی در مورد اجرای غیر قانونی این بیمارستان از ابتدا تاکنون در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
در مورد دیگر پروژه های کهگیلویه بزرگ چه اقداماتی صورت گرفته است؟
مهمترین پروژه هایی که در این حوزه در حال انجام است عبارتند از کلینیک ویژه و تخصصی دهدشت که پیشرفت بالای 97 درصد دارد و علیرغم اینکه پیمانکار، پروژه ها را به صورت غیر فعال درآورده بود طی چند جلسه با پیمانکار، روند اجرای پروژه فعال گردید، پروژه مرکز درمانی شهید بهشتی دهدشت نیز با پیشرفت بالغ بر 95 درصد، آموزشگاه بهورزی دهدشت با پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد، مرکز بستر درمانی دیشموک با 98 درصد، ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با پیشرفت فیزیکی حدود 65 درصد، پایگاه سلامت دیشموک با  پیشرفت 90 درصدی و بیمارستان شهرستان بهمئی با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد و در شهرستان لنده هم در صورت تحویل زمین مورد نیاز بیمارستان، در اسرع وقت نسبت به مشخص شدن پیمانکار اقدام قانونی خواهد شد.
همچنین هفت پروژه ویژه پایگاه سلامت شهری دهدشت و قلعه رئیسی نیز تحویل موقت شده است.
در ماه گذشته همچنین جهت راه اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت بالغ بر 3 میلیارد و سیصد میلیون تومان به این بیمارستان تخصیص داده شد.
علاوه برآن مبلغ 2 میلیارد تومان برای راه اندازی بخش های اورژانس و زایشگاه این بیمارستان اختصاص یافت و مبلغ 3 میلیارد تومان با همکاری معاونت توسعه وزارت جهت پرداخت کارانه معوق پرسنل و پزشکان به این بیمارستان پرداخت گردیده است.
به طور خلاصه عرض کنم  در چهار ماه اخیرحدود 13 میلیارد تومان جهت پروژه های عمرانی و مبلغ 3 میلیار تومان نیز جهت مطالبات پرسنلی کهگیلویه بزرگ اختصاص یافته است که نشان از توجه ویژه تیم مدیریتی جدید نسبت به این منطقه دارد.
خواهش سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی از یاسر هاشمی مدیر عامل بنیاد خیریه رها در سفر اخیرشان به استان برای توجه ویژه به کهگیلویه بزرگ نیز شاهد مهمی بر این مدعاست.
صحبت پایانی ؟
مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی استان و در راس آن دکتر یزدانپناه با رویکرد شفاف سازی و اجرای صحیح قانون شروع به کار نموده و تمام تلاش تیم مدیریتی جدید بر این است که خدماتی در خور شان و منزلت هم استانی های عزیزمان ارائه گردد.
قطعا تغییرات تیم مدیریتی جدید در همین جهت بوده و با خرد جمعی و استفاده از نیروهای کارآمد و همدل با دولت و همسو با سیاست های وزارت بهداشت صورت پذیرفته و این روند تا اجرای کامل برنامه مدیریتی جدید ادامه خواهد داشت و البته ممکن است این روند به مذاق برخی ها خوش نیاید. اما داور و ناظر حقیقی همه اعمال ما خداوند حکیم است و برای راستی آزمایی و درک صواب و ناصواب بودن ادعاها و عملکرد ما، مردم بهترین قاضی هستند.
در پایان لازم می دانم آیه 12 سوره حجرات را یادآوری نمایم؛ که خداوند تبارک و تعالی می فرمایند: ای اهل ایمان، از بسیار پندارها در حق یکدیگر اجتناب کنید که برخی ظنّ و پندارها معصیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار