شنیده شده که حتی حریرچی تا اطمینان نیافتن از دو موضوع حاضر به ترک استان نشده است ! اول عذرخواهی تاجگردون و دوم برکناری یکی از مسئولین ارشد دولتی در گچساران!
کد خبر: ۷۸۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 15 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روز گذشته ایرج حریرچی ، معاون کل وزارت بهداشت در سفری از پیش اعلام نشده وارد کهگیلویه و بویراحمد شد که این سفر غیره منتظره پس از انتقادات و اقدامات تند دو نماینده استان بر علیه دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفت و البته رسانه ها سعی کردند این حضور را از ترس وزارت بهداشت و در جهت راضی کردن نمایندگان عنوان کنند اما پیگیری های تابناک کهگیلویه و بویرزاحمد ، از پشت پرده های دیگری حکایت دارد که در صورت صحت این اطلاعات ، باید گفت ، این سفر قربانی خواهد داشت که احتمالا به ضرر تاجگردون تمام خواهد شد.
قبل از این سفر دو اقدام انتقدی تند از طرف دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی بر علیه دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفت که نوع و شدت این اقدامات کاملا متفاوت بود.
اقدام اول مربوط به سخنان تند عدل هاشمی از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بود که در همایش سادات امامزاده علی گفت : نمره من به رئیس جدید زیرصفراست.
که این انتقاد و بیان آن برای نماینده مجلس عادی و در حیطه وظایف وی است و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت ملزم به داشتن پاسخی قانع کننده هستند هر چند شاید برخی بر این اعتقاد باشند که انتقادات عدل هاشمی بر مبنای برخی تنش های دیگر با ریاست این دانشگاه خصوصا عزل و نصب ها باشد که باز هم اعتراض و انتقاد حق مسلم نماینده است و ریاست دانشگاه هم در چهارچوب قانون به گونه ای که شان دولت حفظ شود ، موظف به توجه به انتقادات نماینده مجلس است.
اما اقدامی دیگر در گچساران توسط غلام رضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در جهت انتقاد از دانشگاه علوم پزشکی رخ داد که در ظاهر یک انتقاد ساده به نظر می رسید اما در واقع تحقیر به تمام معنای دولت از صدر تا به ذیل بود . وی در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار تصویری که نشان می داد بر درب ورودی مرکز ام ار آی گچساران قفل زده است به تعطیلی این مرکز اعتراض کرده بود!(ماجرای یک تخلف و "قفل و کلید" تاجگردون! ) البته تاجگردون در پیج اینستاگرامیش به نام محل اشاره ای نکرده بود اما در خبرها و تحلیل های رسانه ها معلوم شد که این محل مرکز ام ار ای گچساران است.
تاجگردون که خود به تمام معنا یک فعال رسانه ای است چنان ضربه ای کاری به حیثیت و آبروی دانشگاه علوم پزشکی استان ، وزارت بهداشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد زد که البته با توجه به قدرت نفوذی که در بالادست! دارد فکر نمی کرد دولت مجبور به واکنش شود!
هر چند برخی رسانه ها دلیل حضور حریرچی را به انتقادات عدل هاشمی و تاجگردون مرتبط کردند اما واقعیت این است که انتقادات عدل هاشمی را می توان یک رویه معمول دانست که نیازی به حضور فوری حریرچی نبود اما رفتار پوپولیستی و قلدرمابانه تاجگردون موضوعی بود که دولت و وزارت بهداشت را وادار به هشدار جدی به تاجگردون کرد که نهایتا هم وی با دیدن خراب شدن وضعیت مجبور به عذرخواهی شد!
قربانی سفر حریرچی کیست؟ / گل به خودی تاجگردون ؟ / آیا استاندار تحقیر را می پذیرد؟
 
اما در سفر حریرچی به استان چه گذشته است که تاجگردون اینگونه سراسیمه عذرخواهی کرده است؟!
اقدام تاجگردون در گچساران نشان داد که دستگاه های دولتی این شهر چندان اختیاری از خود در مواجهه با اقدامات تاجگردون ندارند و به معنای واقعی کلمه عامل بر باد رفتن حیثیت دولت در مواجهه با نماینده مجلس هستند!
پس از این اقدام تاجگردون هم برای استاندار کهگیلویه و بویراحمد نمره ای منفی در نشان دادن اقتدار دولت ثبت شد و هم برای دانشگاه علوم پزشکی! که در این رابطه اما وزارت بهداشت مجبور شد راسا وارد میدان شده و قدرت خود را به تاجگردون نشان دهد. نکته دیگر اینکه به نظر می رسد وزارت بهداشت از حملات پی در پی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی بسیار ناراحت است و احساس کرد لازم است در این سفر از نزدیک با واقعیات انتقادات آشنا شده تا بتواند در صورت لزوم به یزانپناه در ادامه راه کمک و احیانا برای دلگرمی از وی حمایت کند! هر چند احتمالا به وی در خصوص تعامل بیشتر با نمایندگان هم توصیه هایی داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم مطمئنا نمی تواند تحقیر خود و دولتش را در برابر رفتارهای خلاف و قلدرمابانه تاجگردون تحمل کند لذا در جلسه پشت پرده با حریرچی کاملا پذیرفته است که نایندگانش در شهرستان گچساران بسیار ضعیف و منفعلانه برخورد کرده اند و نیاز به تغییر لازم است و احتمالا این دیدار یک قربانی در گچساران خواهد داشت که قطعا از منصوبان تاجگردون خواهد بود.
شنیده شده که حتی حریرچی تا اطمینان نیافتن از دو موضوع حاضر به ترک استان نشده است ! اول عذرخواهی تاجگردون و دوم برکناری یکی از مسئولین ارشد دولتی در گچساران که عذرخواهی تاجگردون رسما از طرف وی اعلام شد اما باید دید آیا مسئول گچسارانی و حامی تاجگردون که از نظر مسئولین ارشد استان و حریرچی به بی عرضگی متهم است ، برکنار می شود و یا اینکه حریرچی پس از برگشتن به وزارت بهداشت و رایزنی های بعدی با وزیر و استاندار نهایتا از خواسته دوم خود منصرف می شود؟!
البته در مورد مسئول گچسارانی یاد شده ، مدت زیادی است که خود استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار نارضایتی می کند اما گویا بنابر در پیش بودن انتخابات تاکنون از برکناری این مسئول خودداری کرده است!
به هر جهت آنچه که در این سفر رخ داد می توان گفت شواهد نشان از این نکته دارد که حریرچی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی حمایت کامل کرده است اما به وی توصیه کرده است به انتقادات به حق نمایندگان توجه و با اقدامات قانون شکنانه و قلدرمابانه با شدت برخورد کند . حال باید روزها و هفته های آینده را نظاره کرد و دید که آیا موارد گفته شده در بالا رخ خواهد داد یا نه؟
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
مگه نماینده مجلس زیر نظر معاون وزیر هست که مجبوررررر به عذرخواهی شده باشه چرا هر چی به ذهنتون میاد بدون فکر می نویسید
ناشناس
|
Norway
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
عذرخواهی برای کار غیرقانونی که کرده جناب محمد
تاجگردون مگه داروغه هست که می ره قفل می زنه رو مرکز دولت ؟
نوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
نویسنده محترم لطفاً شان مجلس را پایین نیاورید. حریرچی چکاره باشند که شان مجلس را برایش پایین آوردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تاجگردون از نماینده های تاثیرگذار مجلس هستند. بنده اصالتا مازندرانی و کارمند تهران هستم و نه آشنایی و نه نیازی به آقای تاجگردن دارم که بخواهم از ایشان طرفداری کنم ولی اینو میدونم که شان ایشان بیشتر از این حرفهاست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار