کد خبر: ۷۸۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 17 September 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد یکی از معتمدین منطقه خیرآبادگچساران در خصوص تجمع اعتراض آمیز اهالی این منطقه در جلوی فرمانداری  گچساران ،گفت:این موضوع در زمان رحیمی ،فرماندار سابق و بخشدار فعلی گچساران کلید خورده است و قرار شد که یک مرکز سلامت در منطقه خیرآباد(حدفاصل روستای پادوک تا روستای اشکفت شیری) کارشناسی و احداث شود.

وی افزود:اما متاسفانه مسئولین با استفاده از اهرم فشار و بده بستان های خودشان با رده های بالاتر و ارائه آمار غلط جمعیتی و دیگر موارد به مسئولان بالا دستی، آنها را متقاعد کرده اند که این مرکز سلامت در روستای ده جلیل احداث شود.

 

 

این معتمد منطقه خیرآباد تصریح کرد:به طوری که امروز این اقدام نسنجیده مسئولین موجب شده که بر طبق مصوبه وزارت بهداشت بایستی این مرکز سلامت در “ده جلیل” احداث شود! در حالی که این روستا از بعد مسافت برای اهالی منطقه مطلوب نیست ،هرچند این مرکز سلامت هم قرار است در کیلومتر ۲۰این روستا احداث شود. 

وی تصریح کرد:ما معتقدیم که این موضوع بایستی کارشناسی شود و مسئولین شهرستان مکان مناسب تری را برای این امر اختصاص بدهندکه متاسفانه در این منطقه اگر کسی حتی یک آمپول بخواهد بزند باید یه شهر دوگنبدان و یا هم به بههبان برود . 

این معتمد منطقه گفت:مطالبه ما این است که روستاهای مناسبتری برای این مرکز سلامت با ظرفیت بسیار بالاتری همچون “ده ناصر” وجود دارد که هم از نظر بعد مسافت برای خدمات دهی بهتر به مردم و هم از نظر جمعیت بسیار مناسبتر است.

وی تصریح کرد:متاسفانه مسئولین شهرستان در این زمینه کوتاهی کرده اند و به نوعی هم سوءاستفاده کرده اند،اگرچه این دومین تجمع اعتراض آمیز اهالی منطقه به این اقدام است و در جلسه قبلی با جمعی از مسئولین شهرستان این موارد مطرح شد که هنوز که هنوز است اقدام خاصی هم صورت نگرفته است.

این معتمد منظقه خیرآباد افزود:در جلسه قبلی ،قولی که مسئولین شهرستان به ما دادند این بود که بگذارید این مرکز فعلا احداث شود و در آینده نزدیک با بودجه شهرستان یک مرکز سلامت دیگر در روستای دیگری احداث شود که این موضوع یعنی همان وعده سرخرمن .

وی اظهارکرد:به وعده مسئولین اعتماد نداریم ،هرچند همین مرکز سلامت را با هزاران بدبختی و مکاتبات به این منطقه آورده ایم و به هیچ وجه وزارت بهداشت زیر بار این موضوع نخواهد رفت که مرکز دیگری احداث شود هرچند امیدوارم مسئولین در پایان طوری تدبیر کنند که اهالی منطقه خیرآباد در این قضییه متضرر نشوند.

این در حالی است که درنامه اهالی منطقه خیرآباد گچساران خطاب به فرماندار گچساران آمده است: ما اهالی منطقه خیرآباد شامل روستا های ده ناصر،وحدت آباد(ده خلیفه)پادوک،مردان معصوم(دهوه)در پیرومکاتبات ، گزارشات ، جلسات و نشست های قبلی نسبت به احداث درمانگاه در “ده جلیل” که در منتهی الیه منطقه خیرآباد واقع گردیده معترض بوده و خواهان احداث درمانگاه در منطقه خیرآباد علیا “ده ناصر” که از نظر پراکندگی جمعیت و بعد مسافت مرکزیت منطقه را دارا می باشد و همه اهالی منطقه عشایر و پرسنل نهادها و موسسات منطقه به طور یکسان به آن درسترسی دارند، می باشیم. 

لذا با توجه به وجود شرایط ،امتیازات و اولویت های لازم ،بخشداری و سایر مسئولین بر اساس نفوذ قوم گرایی به طور یکجانبه تصمیم براحداث درمانگاه در منتهی الیه منطقه خیرآباد (ده جلیل) کرده اند لذا با توجه با حضور در آن فرمانداری کتبا اعتراض خود را ارائه و مسئولیت هر گونه درگیری ، اغتشاش ناامنی و برهم زدن وحدت منطقه خیرآباد ؛ متوجه بخشداری و سایر ادارات ذی صلاح می باشد .در ضمن مراتب به ادارات ، سازمان ها و نهادهای مختلف و امنیتی گزارش خواهد شد./ فانوس زاگرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار