استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکل هنرستان کشاورزی یاسوج ۷۲ ساعت مهلت داد.
کد خبر: ۷۸۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 17 September 2019
نشست شورای آموزش و پرورش ظهر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که یکی از دستور کارهای این نشست وضعیت هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی(ره) بود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه به اهمیت بخش کشاورزی  به عنوان یکی از محورهای توسعه استان  اشاره کرد وگفت:  طی تفاهم نامه ای که با مرکز تحقیقات کشاورزی  در سال تحصیلی ۹۷-۹۶داشتیم هنرستان کشاورزی به شکل وابسته تاسیس شد که طبق اساسنامه مدارس وابسته فضا ،تجهیزات و نیروی انسانی با دستگاه پیشنهاددهنده است.

هادی زارع پور گفت: یکی از مشکلات این هنرستان مشترک بودن فضای آموزشی آن با دو مجموعه سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین است که اداره آموزشگاه وفعالیت آموزشی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است که نیاز هست فضای این هنرستان مستقل شود.
ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته استاندار برای رفع مشکل هنرستان کشاورزی یاسوج

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان نیز با بیان اینکه طبق اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه رویکرد آموزش وپرورش هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی حرفه ای ومهارتی است.

ایوب رضایی با بیان اینکه تاسیس هنرستان کشاورزی یک اقدام ارزشمند جهت تربیت نیروی انسانی در بخش کشاورزی است خاطرنشان کرد: این هنرستان در سال تحصیلی گذشته در زمینه جذب دانش آموز در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد که لازم است مشکل فضای فیزیکی این هنرستان به شکل کلی با توجه به نیاز استان رفع گردد.

وی مشترک بودن فضای آموزشی و اداری را بستر ساز هر حادثه ناخوشایندی دانست و از  استاندار خواست با توجه به اینکه در جلسات متعدد این مشکل مطرح شده و حل نشده است در شورای آموزش وپرورش استان برای آن تصمیم گیری شود تا دانش آموزان با خیال راحت به آموزش  وتحصیل بپردازند.
ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته استاندار برای رفع مشکل هنرستان کشاورزی یاسوج

شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این نشست گفت: بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز در دو رشته گیاهان دارویی و شیلات در هنرستان کشاورزی یاسوج تحصیل می‌کنند اما هنرستان با کمبود فضای فیزیکی مواجه است.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: برای ادامه فعالیت این هنرستان نیازمند فضای فیزیکی مناسب هستیم که با توجه به وضعیت آبی استان ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این دو رشته ضروری است.

وی به بازدید میدانی خویش از هنرستان کشاورزی اشاره کرد وگفت: با توجه به استقبال دانش آموزان از رشته های کشاورزی لازم است فضای مستقلی در اختیار این هنرستان قرار بگیرد.
ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته استاندار برای رفع مشکل هنرستان کشاورزی یاسوج

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت فعالیت هنرستان کشاورزی گفت:  ظرف ۷۲ ساعت آینده کار گروهی متشکل از فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان ،کشاورز رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان جهت تعیین تکلیف و رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی تشکیل شود.

هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان جلسه شورای آموزش وپرورش استان در این خصوص عنوان کرد: با توجه به دستور استاندار مبنی بر تعیین  تکلیف فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی  این جلسه روز پنجشنبه ۲۸ شهریور ساعت  ۱۰ صبح با حضور فرماندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در  دفتر این  هنرستان تشکیل می‌شود.

گفتنی است تاکنون ده‌ها جلسه برای حل مشکل فضای فیزیکی هنرستان کشاورزی  تشکیل شده که بی ثمر بوده و امید می‌رود با طرح این مشکل در شورای آموزش و پرورش استان  به ریاست استاندار  و دستور وی مبنی بر حل این مشکل قبل از مهرماه برای همیشه  حل شود تا بستر برای فعالیت آموزشی  دانش آموزان  فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار