امروز نکته دیگری در مورد رسانه منتشر شده که مصداق مثل معروف"گل بود به سبزه آراسته شد" است ! نکته ای که معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرده از آن برداشت!
کد خبر: ۷۸۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰ 17 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند ماهی است که وضعیت نابسامانی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد حادتر شده است به گونه ای که خود رسانه ها هم از این وضعیت انتقادات تندی را مطرح می کنند. تعدد زیاد ، پرداختن به خبرهای جنجالی و حاشیه ای ، پررنگ شدن مسائل قومیتی در اخبار ، اخلال در کار دستگاه های دولتی ، انتشار برخی مطالب که گاها ی تواند جنبه امنیتی پیدا کند و بسیاری از موارد دیگر همه و همه نشان از ناخوشایند بودن وضعیت کار رسانه در کهگیلویه و بویراحمد است . متاسفانه کار رسانه در کهگیلویه و بویراحمد تا جایی پیش رفته است که هیچ نظارتی بر آن نیست و متاسفانه برخی رسانه ها هم توانسته اند به راحتی در مراکز خاص و مدیران نفوذ کنند و عملا خود را از هر گونه پاسخگویی بی نیاز می بینند! البته گاه و بی گاه از طرف برخی مقامات ارشد دولتی و قضائی تذکراتی داده می شود اما در حقیقت سرانجامی برای پایان دادن به این وضعیت متصور نیست.
اما امروز نکته دیگری در مورد رسانه منتشر شده که مصداق مثل معروف"گل بود به سبزه آراسته شد" است ! نکته ای که معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرده از آن برداشت!
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از تکثر و اشتهای به اخبار و گزارش های منفی در بین رسانه های این استان و ضرورت ایجاد امید و نشاط اجتماعی و حفظ انسجام در شرایط حساس کنونی، گفت: با توجه به بررسی های انجام شده به طور میانگین از هر ۱۰ خبر منفی در سطح کشور دو تا سه مورد ان مربوط به استان بوده است.
احد جمالی روز سه شنبه در نشست تخصصی رسانه و دفاع مقدس در یاسوج اظهار داشت: حتی برخی از این اخبار و گزارش های منفی نیز جنبه امنیتی پیدا کرده و در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه تکثر و رشد آمار رسانه ها در یک کشور و یا منطقه نماد بالندگی و توسعه محسوب می شود، گفت: البته رسانه به همان میزان که می تواند نقش مفید، مثبت و سازنده در حل مسایل و توسعه همه جانبه داشته باشد ، در صورت مدیریت نشدن صحیح نیز می تواند عامل ضد توسعه نیز محسوب شود.
جمالی با بیان اینکه نقد و انتقاد دلسوزانه و مشفقانه از سوی رسانه ها یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای اصلاح امور است گفت: رسانه نباید به هر قیمتی حتی خدشه دار کردن عزت و حیثیت و داشته های یک استان به دنبال جذب مخاطب بیشتر باشد.
وی نقش رسانه ها در شرایط کنونی و در جهت دهی مثبت افکار عمومی در حوزه های مختلف را تعیین کننده و راهبردی دانست و یادآور شد: باید سعی شود تا نقاط مثبت ، داشته ها و دستاوردهای این استان برجسته شود.
جمالی همچنین به نقش رسانه ها در تبیین و انتقال صحیح مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رسانه ها در این زمینه نیز باید به دنبال کشف و برجسته سازی بسیاری از ناگفته ها و ارزش های نهفته در این گنجینه ارزشمند باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین به نهادینه کردن جریان گفتمان سازی و گفت وگو در راستای ایجاد وحدت و انسجام در جامعه تاکید کرد و گفت: چنانچه جهت گیری ها به این سمت سوق داده نشود در سایه خلاء این اصل نیز طغیان و بحران شکل می گیرد.
وی تاکید کرد: ذهنیت آرمان مطلق از سوی هر طیف و یا جریان خاص سیاسی و قدرت امری باطل و مطرود از نگاه دینی و حتی سیاسی قلمداد می شود و هر جریانی امروز در کشور باید ظرفیت لازم سیاسی برای پذیرش واقعیت های موجود را داشته باشد.
 جمالی با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی دولت و مجموعه مدیریتی استان ایجاد وحدت، انسجام و هم گرایی بین جریان های مختلف سیاسی است، گفت: باید به جای خودزنی ها و دامن زدن به اختلاف ها بین اصلاح طلب یا اصول گرا با اصل وحدت و گفتمان دنبال حل مسایل بود.
وی همچنین به هژمونی رسانه ای غرب و دشمنی استکبار در طول ۴۰ سال گذشته و خنثی سازی تمامی این توطئه ها اشاره کرد و گفت: نور خدا را هرگز نمی توان با فوت دهان های باطل خاموش کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: ادبیات دفاع مقدس باید متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند و امروز نقش رسانه ها در تحقق این امر بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.
سرهنگ امیرعباس آسمند اظهار داشت: رسانه ها به عنوان چشمان تیزبین جامعه علاوه بر اینکه خود نقشی ممتاز در تبیین درست و اصولی ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس دارند، می توانند متولیان امر و روایت گران ادبیات حوزه دفاع مقدس را در این راستا برای فهم و تبیین بهتر و عمیق تر این گنجینه ارزشمند حتی به چالش بکشانند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنچه از سخنان احد جمالی مشهود است ، وضعیت تخریب گونه برخی اخبار منتشره در استان ، پای ثابت اخبار شورای امنیت ملی شده است که برای اصحاب رسانه چندان خوشایند نیست لذا لازم است هم خود خبرنگاران و هم متولیان امر در خصوص محتوای منتشره رسانه ها دقت بیشتری نمایند تا بیش از این وضعیت استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد بدتر نشود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
جناب آقای جمالی رسانه وظیفه اشنشر نظرات ودرد مردم وبی عرضگی کسانی است که امانت مرم یعنی پستهارا اشغال کردند وتوان حل مشکلات مردم راندارند تاشما حاکمید رسانه ها نباید واقعیت را بگن اما وقتی دیگران حاکم میشوند داد از نبود آزادی ومتهم به سانسور میکنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار